Hop til indhold

mundkurv på når alene hjemme


CBK
 Share

Recommended Posts

Spjæt: Angående din optik med at hunden skifter leje, har det vel alene noget med størrelsen af buret at gøre?

 

 

Nej det mener jeg sådan set ikke, jeg har 3 etager i huset og jeg kan se et helt klart mønster, efter vores aftentur lægger min hund sig køligt og sover i stueetagen, mens vi sidder på 1 sal hvor også hans hundekurv står . På et tidspunkt skal han derop og sove et par timer- der er lidt varmere oppe, enten ved min seng, eller i hans kurv- når jeg så er faldet i søvn kan jeg altid hører ham gå ned igen lægger han sig i en af lænestolene, for så siden at tage den køligere gulvplads- og på en varm sommerdag foretrækkes det kolde gulv i badeværelse- hvor han slev åbner døren for at komme ud- om morgenen lægger han sig igen op ved siden af min seng og venter på vi kan sige godmorgen og han kan få sin godmorgen kløtur ved halen.

 

Der er en grund til han ikke bare stener der hvor han går i seng og den er både fysisk og tilknytningsmæssig.

To gange har han været oppe og vække mig og det tror jeg der var en grund til, selvom jeg ikke fattede det- og én gang har jeg prøvet at gå rigtig ked af det i seng hvor han hoppede op i sengen og lagde sit hoved på min kind indtil jeg faldt i søvn(det er en fuldkommen sand historie og han kommer ellers aldrig i sengen) Jeg er ganske enkelt af den overbevisning at hunden har brug for at have mulighed for at indrette sig noget friere end et bur tillader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine sover i bur om natten - selvvalgt, og vælger også ofte at tilbringe et par timer derinde i løbet af formiddag/eftermiddag hvor der ikke sker andet end voksen-arbejde her i huset :mrgreen:

Skal der vises særlige hensyn af den ene eller anden slags - løbetider eller lign. har en eller begge hunde ligeledes siddet i bur - også alene. Kan virkeligt ikke se problemet.

 

Mht. indbrudstyve, så vil jeg godt nok LANGT hellere have mine hunde forsvarligt lukket væk i bur, hundegård eller i et rum, fremfor at have dem løstgående. Tænker der er betydeligt større chancer for at de kommer igennem den slags uskadt, hvis de ikke forsøger at overfalde en evt. indbrudstyv med kærlighed fra han træder ind i huset :roll:

 

Mundkurv ville jeg heller ikke bryde mig om, nej. Det virker meget utrygt synes jeg.

 

Mht tyve, er jeg enig- der vil jeg også helst at tyvene ikke kommer i nærkontakt med hunden,

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...