Hop til indhold

mundkurv på når alene hjemme


CBK
 Share

Recommended Posts

Ville I turde lade en hund have mundkurv på når den var alene hjemme?

 

Tænker på risikoen for at hunden måske ville hænge fast i noget? Er den stor? Eller har de fleste mundkurve sådan en panik ting, skulle det ske?

 

Og man kan vel godt få en mundkurv hvor hunden stadig ville kunne drikke vand ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

så ville den jo kunne komme af i en situation hvor hunden er agressiv, og det er jo ligesom der de skal være sikker.

 

Nææ det er jeg faktisk ikke enig i. Kunne jo godt være der var en panik udløsnings ting hvis mundkurven fik nogle ryk(altså hvis hunden sad fast) - men ellers ikke, da man vel oftest ikke har "fat" i mundkurven - men bruger den sammen med en sele/halsbånd og det er det man bruger til at holde hunden.

 

Anja: hunden er burtrænet, så tror det bliver løsningen på det ;) Skal bare overbevise nogle mennesker om at det faktisk ikke er synd at en hund er i sit bur i et par timer. Når den er vant til det, og glad for det :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææ det er jeg faktisk ikke enig i. Kunne jo godt være der var en panik udløsnings ting hvis mundkurven fik nogle ryk(altså hvis hunden sad fast) - men ellers ikke, da man vel oftest ikke har "fat" i mundkurven - men bruger den sammen med en sele/halsbånd og det er det man bruger til at holde hunden.

 

Anja: hunden er burtrænet, så tror det bliver løsningen på det ;) Skal bare overbevise nogle mennesker om at det faktisk ikke er synd at en hund er i sit bur i et par timer. Når den er vant til det, og glad for det :P

 

Ellers må du bare overbevise dem om at mundkurv er langt værre og farligere ;) (hvilket det i min optik er - Basse var i bur, men kun mundkurv på ture, ALDRIG i hjemmet og under ingen omstændigheder alene)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers må du bare overbevise dem om at mundkurv er langt værre og farligere ;) (hvilket det i min optik er - Basse var i bur, men kun mundkurv på ture, ALDRIG i hjemmet og under ingen omstændigheder alene)

 

Ja og det er jeg enig med dig i.

Og eftersom alle andre der har svaret her også er det, må jeg bare argumentere noget højere! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg ALDRIG gøre. Min hund har ikke engang halsbånd på når han er alene hjemme. Er bange for at han skal blive kvalt i et eller andet. Tyggeben er hellere ikke tilgængelige når han er alene. Ville hellere aldrig turde sætte min hund i et bur når jeg ikke er der.

 

Mine hunde har altid haft adgang til hele hjemmet, uden halsbånd eller sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg ALDRIG gøre. Min hund har ikke engang halsbånd på når han er alene hjemme. Er bange for at han skal blive kvalt i et eller andet. Tyggeben er hellere ikke tilgængelige når han er alene. Ville hellere aldrig turde sætte min hund i et bur når jeg ikke er der.

 

Mine hunde har altid haft adgang til hele hjemmet, uden halsbånd eller sele.

 

Til det markerede. Det er vel netop når man ikke er der, at man har brug for at sætte hunden i bur? :vedikke: Hvis man er der, er det vel sjældent nødvendigt.... Hvorfor ville du ikke turde det? Mine sidder i bur i bilen, år vi kører selvfølgelig, men også hvis jeg skal noget og de er med. Eller til træning når den ene har time og den anden venter på sin tur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede. Det er vel netop når man ikke er der, at man har brug for at sætte hunden i bur? :vedikke: Hvis man er der, er det vel sjældent nødvendigt.... Hvorfor ville du ikke turde det? Mine sidder i bur i bilen, år vi kører selvfølgelig, men også hvis jeg skal noget og de er med. Eller til træning når den ene har time og den anden venter på sin tur...

 

Altså kan se mange gode ting i at burtræne sin hund. Så den kan sidde i et bur når man køre bil, eller hvis man er på besøg hos nogen og hunden skal med, men ikke må være i stuen eller pga andre hunde, så kan den være i buret, hvor man kan holde øje med den. Det er sikkert også smart på en træningsplads, så kan den vente inde i buret. MEN ville aldrig lade en hund være alene hjemme i et bur. Ved at flere lader deres hund være alene hjemme i flere timer i et bur, måske fordi den ødelægger ting i huset, men det ville jeg simpelthen aldrig turde eller gøre.

 

Hunden kan gå i panik og skade sig selv. Hvis der kom ubudne gæster, skulle min hund hvert fald ikke sidde i et bur. Hunden kan også blive syg og dårlig mens man er væk, så er det bare ikke sjovt at sidde i et bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville I turde lade en hund have mundkurv på når den var alene hjemme?

En mundkurv skal beskytte "andre" mod hundebid, men hvis hunden er alene hjemme, så virker det da overflødigt? Jeg ser slet ingen fornuft i sådan en beslutning, og jeg kunne aldrig i livet drømme om at lade min hund være iført en sådan, når han var alene hjemme. -gys-

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede. Det er vel netop når man ikke er der, at man har brug for at sætte hunden i bur? :vedikke: Hvis man er der, er det vel sjældent nødvendigt.... Hvorfor ville du ikke turde det? Mine sidder i bur i bilen, år vi kører selvfølgelig, men også hvis jeg skal noget og de er med. Eller til træning når den ene har time og den anden venter på sin tur...

Mine hunde har jeg også altid haft i bur i bilen, men jeg kunne ikke drømme om at sætte dem i bur i huset, når de var alene. Der har så til gengæld heller aldrig været problemer med, at de ødelagde noget (bortset fra adskillige dyner for Sofus' forgængers vedkommende, så han var over 2 år, før han fik adgang til soveværelse og gæsteværelse, når han var alene hjemme).

 

Jeg kan godt lide tanken om, at min hund kan vandre rundt i huset, som det nu passer ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

i løbet af natten skifter min hund leje en 3-4 gange måske flere- hvis han lå i bur ville han jo være tvunget til at ligge samme sted- det kunne jeg ikke drømme om. Hunden har formentlig brug for, som os at vende og dreje os- finde et køligere leje, et mere hule agtigt leje, sove ved andre osv. Og det skal de have lov til. Hvis det er hvalp og det handler om at komme ud og tisse, så bør man sørge for det- istedet for en anordning i buret.

 

I bilen sidder min i sikkerhedssele på bagsædet og det er udmærket. Jeg vil kun bruge bur, hvis jeg dyrkede konkurrencer eller/og fløj meget med hunden- så den kunne få fred- ellers finder jeg det er unødvendigt.

 

Jeg har hørt om en, som har taget burløsningen ud på overdrevet- han har et(2?) bur til to rottweilere, i bilen- der bor de så- dag og nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså kan se mange gode ting i at burtræne sin hund. Så den kan sidde i et bur når man køre bil, eller hvis man er på besøg hos nogen og hunden skal med, men ikke må være i stuen eller pga andre hunde, så kan den være i buret, hvor man kan holde øje med den. Det er sikkert også smart på en træningsplads, så kan den vente inde i buret. MEN ville aldrig lade en hund være alene hjemme i et bur. Ved at flere lader deres hund være alene hjemme i flere timer i et bur, måske fordi den ødelægger ting i huset, men det ville jeg simpelthen aldrig turde eller gøre.

 

Hunden kan gå i panik og skade sig selv. Hvis der kom ubudne gæster, skulle min hund hvert fald ikke sidde i et bur. Hunden kan også blive syg og dårlig mens man er væk, så er det bare ikke sjovt at sidde i et bur.

 

Mine hunde har jeg også altid haft i bur i bilen, men jeg kunne ikke drømme om at sætte dem i bur i huset, når de var alene. Der har så til gengæld heller aldrig været problemer med, at de ødelagde noget (bortset fra adskillige dyner for Sofus' forgængers vedkommende, så han var over 2 år, før han fik adgang til soveværelse og gæsteværelse, når han var alene hjemme).

 

Jeg kan godt lide tanken om, at min hund kan vandre rundt i huset, som det nu passer ham.

 

Mine er såmænd heller ikke alene hjemme i bur, men de er da i bur i mange timer til stævner, kurser og den slags. Det tager de med ophøjet ro... Hvis buret er indlært som et rart sted at være, så kan jeg ikke se hvorfor hunden skulle gå i panik over at være derinde? Johna sover også i bur det meste af natten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som skrevet længere oppe har jeg fået de svar jeg havde brug for. Jeg ville heller ikke putte mundkurv på en hund der skulle være alene, ville bare have fornemmelsen af om det var mig der var pivet.

 

At have en bur i et bur når den er alene, kan jeg dog ikke se noget problem i. Så længe buret er stort nok, og der selvfølgelig ikke er en eller flere løsgående hunde i samme rum.

Mine har dog altid haft en store del af hjemmet at bevæge sig rundt i. Men at nogen foretrækker bur af den ene eller anden grund kan jeg nu ikke se et problem i.

 

Spjæt: Angående din optik med at hunden skifter leje, har det vel alene noget med størrelsen af buret at gøre?

 

Og hvalp og bur etc er vel en helt anden diskussion.

 

Jeg har bur i bilen til Zeus, og der kan han sagtens opholde sig et par timer af gangen indimellem. Det er nødvendigt til konkurrencer, og når jeg generelt har ham med ude. Han er nemlig tit med rundt i det daglige.

 

Men ja det er jo så en anden diskussion, som der faktisk har været en tråd om herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine sover i bur om natten - selvvalgt, og vælger også ofte at tilbringe et par timer derinde i løbet af formiddag/eftermiddag hvor der ikke sker andet end voksen-arbejde her i huset :mrgreen:

Skal der vises særlige hensyn af den ene eller anden slags - løbetider eller lign. har en eller begge hunde ligeledes siddet i bur - også alene. Kan virkeligt ikke se problemet.

 

Mht. indbrudstyve, så vil jeg godt nok LANGT hellere have mine hunde forsvarligt lukket væk i bur, hundegård eller i et rum, fremfor at have dem løstgående. Tænker der er betydeligt større chancer for at de kommer igennem den slags uskadt, hvis de ikke forsøger at overfalde en evt. indbrudstyv med kærlighed fra han træder ind i huset :roll:

 

Mundkurv ville jeg heller ikke bryde mig om, nej. Det virker meget utrygt synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...