Hop til indhold

er min hund syg?


Gæst explodedk
 Share

Recommended Posts

Gæst explodedk

Hej alle.

Jeg og kæresten har en lille chihuahua. de seneste par dage har hun pivet en del både når vi er ude og gå og når hun bare er hjemme. selv når vi nusser hende ligger hun og ynker og ryster. Hun sover meget i løbet af dagen, og plejer at være vild og voldsomt legesyg om aftenen, men for tiden siger hun godt nok hej, men så ligger hun sig til at sove igen eller piver og ryster...

jeg havde hende til dyrelægen for en 5 måneder siden hvor hun havde lidt ala samme symptomer. Lægen sagde hun måske havde fået noget dårligt mad og det kunne være en infektion i maven. vi købte noget dyrelægen anbefalede at komme i hendes kost, og så ellers gi hende noget pasta, ris, tun osv.

 

nogen der har oplevet noget ala det, eller har forstand på hunde ?

 

race: chihuahua

alder: 1½ år

foder: royal canin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej alle.

Jeg og kæresten har en lille chihuahua. de seneste par dage har hun pivet en del både når vi er ude og gå og når hun bare er hjemme. selv når vi nusser hende ligger hun og ynker og ryster. Hun sover meget i løbet af dagen, og plejer at være vild og voldsomt legesyg om aftenen, men for tiden siger hun godt nok hej, men så ligger hun sig til at sove igen eller piver og ryster...

jeg havde hende til dyrelægen for en 5 måneder siden hvor hun havde lidt ala samme symptomer. Lægen sagde hun måske havde fået noget dårligt mad og det kunne være en infektion i maven. vi købte noget dyrelægen anbefalede at komme i hendes kost, og så ellers gi hende noget pasta, ris, tun osv.

 

nogen der har oplevet noget ala det, eller har forstand på hunde ?

 

race: chihuahua

alder: 1½ år

foder: royal canin

 

Velkommen til...

Hvornår var hun sidst i løbetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hej.

 

Som udgangspunkt bør man nokholde sig til det dyrelægen siger, men jeg er lidt i tvivl om hvad Pasta, ris, tun osv gør af gode ting for en hunds mave hvis den er skidt. Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad "osv" dækker over.

 

Hvis mistanken ligge på noget den har spist, så er vi nød til lige at høre hvad den har fået a med de sidste dage ogom den overhovedet har nogen appetit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst explodedk

Hun spiser kun tørfoder fra royal canin, så får hun nogle dentastix engang om dagen ca.

det sker hun også får en lille godbid efter aftensmad, men det er sjældent mere end et lille stykke agurk, eller stegt kylling. (hun kan godt lide grøntsager)

 

som sagt er det godt 5 måneder siden hun var til dyrlægen, og mener begrundelsen for at hun skulle ha ris og pasta var at hun skulle ha noget fed mad til at berolige maven, men du må ikke hænge mig op på det. osv. dækker over fed fisk, fiskeboller. det var hvad vi gav hende.

 

 

ja hun har lige været i løbe tid (stoppede under 1 måned siden)

og så vidt jeg husker var det stort set lige efter hendes løbetid sidst også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hmm det kunne godt lyde til at det kunne have noget med løbetiden at gøre.

Jeg syntes at i skulle prøve at snakke med jeres dyrelæge om det, og husk at sige det med løbetiden.

 

Mht maden, så lader kosten ikke til at være det store problem, medmindre der er noget hun pludselig ikke kan tåle. Men det tvivler jeg nu på.

Og noget andet. Jeg er af fuld overbevisning om at fed mad IKKE giver maven ro, tværtimod.

Har din hund dårlig mave, så giv den kogte ris og lidt Yogurt natural, ikke andet i et døgn eller to. Det er let fordøjeligt og det kræver ikke en masse arbejde af maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst explodedk

okay kan godt være det var for at rense hende igennem :) men jeg vil tage kontakt til dyrelægen og høre dem. ville bare lige høre her først eftersom det ikke er helt billigt at ta til dyrelægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
okay kan godt være det var for at rense hende igennem :) men jeg vil tage kontakt til dyrelægen og høre dem. ville bare lige høre her først eftersom det ikke er helt billigt at ta til dyrelægen...

 

Ja det koster lidt hvis du skal ind med hende, men det plejer ikke at koste noget at ringe der ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Har selv en lille chihuahua og han har haft noget alla omgangssyge to gange.. vores nabo er dyrlæge så kalder over hækken og får lidt gode råd af og til :) og vi bruger kogt fisk (evt. torsk) og ris der er most sammen som skånekost, bruger det også når han en gang imellem bare har lidt ondt i maven, så er et par dage på det super godt... De to store hunde fik det også da de havde en omgang her for et par måneder siden, og det hjalp også...

Min er en han hund, så når han piver over alt så er det for det meste når de to store tæve hunde er i løbetid... :) det er da også frustrerende ikke at kunne nå op....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...