Hop til indhold

Zazu på gåtur - stolthedstråd!


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

Jeg er simpelthen så stolt over Zazu, er næsten ved at revne af stolthed. Derfor blev jeg simpelthen nødt til at oprette en tråd for at dele min glæde med jer. :genert:

 

Zazu har altid gøet lidt af andre hunde, når man går ture - adfærden blev jo så absolut ikke bedre da hun desværre blev overfaldet af en Schæfer i hundeskoven!

 

I en god periode herefter har vi proppet hundene i bilen og kørt ud i forskellige almindelige skove, hvor vi vidste vi ikke ville møde særlig mange - og mødte man endelig nogen, så så man dem på så god afstand at man kunne nå at enten tage lang afstand ved at gå ud til siden, eller tage en sidevej. Altså har vi holdt os så langt væk fra andre hunde som muligt..

 

Men her de sidste par uger er vi indimellem begyndt at begive os lidt ud blandt andre igen - vi bor jo i en lille landsby, så det er stadig ikke overvældende med mennesker eller hunde, men lidt møder man da - i dag gik manden og jeg så en tur med alle tre. Lidt herinde i "byen" og så ellers hen over sportspladsen og videre ud på de grønne- og skovområder som ligger lidt udenfor byen. Og det perfekte vejr i dag, har bestemt kunnet mærkes. Jeg har slet ikke tal på alle de hunde vi har set i dag! Vi er i hvert fald nok oppe omkring 10 stykker.

 

Og Zazu har været kanondygtig! Er virkelig, virkelig imponeret over hende!

Da vi så den første hund, kiggede Michael og jeg på hinanden, og han spurgte om vi skulle gå en anden vej - jeg tænkte lidt og sagde så "Fandme nej, nu gør vi noget ved det her!" - ergo fortsatte vi vores tur mod hunden - en lille Pomeranian. Zazu fik lynhurtigt øje på den, men gøede ikke. Jeg roste hende hele vejen, og det var først da hunden 10 meter foran os drejede væk fra os og ned af en lille skovsti, at Zazu begyndt at pive fordi hun gerne ville have snakket med den! :hjerte:

 

Så gik vi videre, op langs hundeskoven - altså ikke inde i den, men på stien ved siden af den. Herinde så vi en stor flok af hunde - både store og små. Zazu gøede lidt, men var meget nem at distrahere - hun gik slet ikke amok i gøeri. Det var en blanding af lidt gøen, lidt piveri og stoppede meget hurtigt og fulgte med mig!

 

Lidt længere henne på stien kommer der så en dame med en Gravhund gående - her ser Zazu igen hurtigt hunden - men gøer ikke. Jeg roser hende igen rigtig meget - og hun logre med halen og ser vældig stolt ud :-D - først da vi er 1-2 meter fra den, gør hun lige et par gange, men stopper igen - og går så hen og hilser på den med logrende hale. :klap:

 

Vi mødte også et par hunde mens vi gik på fortorvet, hvor de dog gik på modsatte fortov - her så hun dem også, gav et enkelt gø fra sig, men da jeg sagde "Zazu nej!" kiggede hun på mig og gik med videre!

 

Jeg er virkelig stolt. Tror jeg blev 10 cm højere af den gåtur! :banan:

Hun reagere uden tvivl mere kraftigt på store hunde vi møder - og især de sorte! - men det kan vi jo nok desværre takke Schæferen for. Men det skal nok også blive bedre med tiden! :-)

 

Men hvor bliver gåturerne dog bare meget mere afslappet og hyggelige når man ikke behøver at have øjnene i nakken konstant, for at se hvornår der kommer en hund! :genert:

 

Ja, var altså lige nødt til at prale af min dygtige lille pølsehund.. :hjerte:

IMG_2383.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Hvor dejligt, Sitto! Det er søreme ikke sjovt at ha' en hund der reagerer på/ikke kan li'/er bange for andre hunde... I know... Håber det fortsætter ad den rigtige vej! :x:

Nej det gør turene lidt mindre afslappet fordi man er nødt til at være så opmærksom på alt. Og det smitter jo også af på hunden!

Det er også af samme grund at jeg valgte at vi trak os helt væk fra andre mennesker og hunde i en periode - for at hun kunne få helt fred, få det på afstand og bare få nogle gode gåture. Og her for lidt tid siden, kunne jeg så lige mærke at jeg havde fået overskuddet til at gå i krig med opgaven og få hende lært at se andre hunde på afstand lydløst, og blive mere tryg ved dem. Og det ser jo ud til at give pote.. :x::pray: Men tror det har været godt for os begge lige at få lidt tid væk fra alt, hvor vi bare har kunnet nyde turene uden at skulle bekymre os for hvad vi skulle gøre når der kom en hund!

 

Men er virkelig stolt over hende. Det er hurtigt hun gør så store fremskridt! :hjerte:

Generelt er hun dog også bare en superlærenem og let hund. Hun lærer virkelig hurtigt og vil så gerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen

Synes det er et super indlæg. :5up:

Kan sørme godt forstå, at du er stolt af hende. Synd at hun skulle have så dårlig en oplevelse, at den skal præge hende længe efter. Håber at hun møder nogle søde og rare schæfere, så hun en dag kan lægge det helt bag sig.:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Synes det er et super indlæg. :5up:

Kan sørme godt forstå, at du er stolt af hende. Synd at hun skulle have så dårlig en oplevelse, at den skal præge hende længe efter. Håber at hun møder nogle søde og rare schæfere, så hun en dag kan lægge det helt bag sig.:x:

Taaak :bighug:

Anne herindefra, som har en sort Schæfer, har vi besøgt en enkelt gang siden overfaldet - da det netop var en sort Schæfer som overfaldt hende - skønt når folk sådan melder sig på banen vil at ville hjælpe! :5up: Regner med at gentage succesen igen. Selvom Zazu ikke ville snakke med Bella, så var Bella simpelthen så sød og rolig, til at være "den søde sorte Schæfer på afstand" - vi mødtes på en sportsplads hvor Anne & Bella var i den ene ende, og så bevægede mig og Zazu os lige så stille mod dem, mens jeg fik dæmpet hendes gøeri.

 

Vi kom da så tæt på at Zazu spiste godbidder fra Annes hånd, lige ved siden af Bella :banan: Hun ville ikke direkte hilse på Bella, men hun var meget tæt på hende, og vi brugte nok 1½ time sammen med dem. Det endte faktisk med at Zazu smed sig i playbow og lagde op til at ville lege med Bella - liiiige indtil Bella vendte sig om for at se hvad Zazu havde gang i, så var Zazu væk igen.. :sjov:

 

Men det var uden tvivl en god oplevelse for hende - og endda med en sort Schæfer af slagsen. Så det var rigtig godt! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen

Hvor er det bare dejligt med hjælpsomme mennesker med søde hunde. Det kan jo ofte være svært at få fremmede til den hjælp, og man aner netop ikke, hvordan deres hunde er. I dette tilfælde er det jo ekstra vigtigt, at det er en rolig og sød hund. Eller bliver hendes angst jo bare forstærket. Super gjort af Anne. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Når nu jeg er i gang med at prale af hende, så kan I vel lige så godt lige få dette med også :mrsgreen:

Vi har lige været på aftentur - mig alene med hundepigerne - på turen møder vi så en mand med en Golden Retriever. Her begynder Zazu jo så, ganske som forventet, at gø - og når nu det er en stor hund, så skal de andre to jo nok også bakke hende op! :roll: - nå, men jeg korter linerne ind og går videre med hurtige og bestemte skridt - således de ikke er i tvivl om at vi ikke har tid til at stå og kigge på hunden, men er nødt til at gå videre - og så følger de pænt med. Zazu stopper med at gø - og selvom manden og hunden går bagved os, så gøer hun ikke selvom hun flere gange kigger tilbage på dem - hun kigger, men gøer ikke og følger pænt med videre! :banan: :klap: Wauw. Hun burde få en medalje for idag! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...