Hop til indhold

råd om legetøj ved udstilling


Gæst ziggys mor
 Share

Recommended Posts

Gæst ziggys mor

Hei alle.

Er helt ny i verden af udstilling.

Jeg startede op med skue i Sabro, hvor vi fik en 4 plads i bis hvalp. Så blev total grebet af det.

Så nu skal vi afsted igen den 20 til vejen.

 

VI har været til ringmærkning 3 gange, men det skal vi nok have noget mere af, hvis vi fortsætter efter den 20.

 

NÅ men det jeg mangler råd til er, at til skuet så jeg, at nogle brugte en lille bold, i stedet for godbidder. Er det okay og en god idé, eller???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hei alle.

Er helt ny i verden af udstilling.

Jeg startede op med skue i Sabro, hvor vi fik en 4 plads i bis hvalp. Så blev total grebet af det.

Så nu skal vi afsted igen den 20 til vejen.

 

VI har været til ringmærkning 3 gange, men det skal vi nok have noget mere af, hvis vi fortsætter efter den 20.

 

NÅ men det jeg mangler råd til er, at til skuet så jeg, at nogle brugte en lille bold, i stedet for godbidder. Er det okay og en god idé, eller???

 

Ringtræning hedder det ;-)

 

Når man udstiller sin hund, så handler det om at hunden har en god oplevelse og at den fremvises til dens fordel.

Det gælder derfor om at finde de værktøjer som virker lige præcis på ens egen hund, og for nogle hunde er godbidder et hit, for andre er det et lille tøjdyr eller bold. Specielt mens hundene er unge er det vigtigt at have større fokus på hunden og dens reaktioner, end på hvordan resultatet bliver.

 

Du må gøre stort set hvad du vil i ringen så længe du ikke generer andre!

Dvs. at når du står foran dommerbordet og det kun er din hund der vurderes, så bruger du de ting der virker, men lad være med at smide om dig med godbidder, det vil være til gene for de hunde der skal stå der efter din. Når du står på række med de andre hunde i klassen, så begrænser du dig lidt mere, så ikke de øvrige hunde bliver mere opmærksomme på dig end på deres egen handler.

 

Når du er til træning, så test hvad din hund tænder på. Når du så er afsted på udstilling, så har du favoritten med som hunden vil gøre alt for, så har du en hund der går i ringen med motivation og fokus på dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ziggys mor

Der havde vist lige sneget sig en auto korrekt ind fra telefonens side;-)

Okay så det er ikke noget der bliver set ned på??

Tænker også når det er en hvalp, handler det vel også om, at den har det sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der havde vist lige sneget sig en auto korrekt ind fra telefonens side;-)

Okay så det er ikke noget der bliver set ned på??

Tænker også når det er en hvalp, handler det vel også om, at den har det sjovt.

 

Hvis nogle ser ned på at man tilgodeser sin hund, så ved de ikke bedre...

Jeg har haft gang i alt muligt med mine hunde, godbidder, tyggestænger, bolde, pivedyr, tøjdyr you name it!

Aldrig har en dommer bedt mig om at lade være, men jeg står heller ikke og flagrer rundt og jeg er opmærksom på at andre ikke skal generes eller påvirkes.

Jeg plejer at sige at du må gøre alt det inde i ringen som dommeren accepterer, men det er dig der gør det og ikke en ven uden for ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hei alle.

Er helt ny i verden af udstilling.

Jeg startede op med skue i Sabro, hvor vi fik en 4 plads i bis hvalp. Så blev total grebet af det.

Så nu skal vi afsted igen den 20 til vejen.

 

VI har været til ringmærkning 3 gange, men det skal vi nok have noget mere af, hvis vi fortsætter efter den 20.

 

NÅ men det jeg mangler råd til er, at til skuet så jeg, at nogle brugte en lille bold, i stedet for godbidder. Er det okay og en god idé, eller???

Awwwww Vejen!! elsker den udstilling og har da også meldt i "par stykker" til :slem:..Kommer du kun den 20?

 

Nå men du må bruge alt hvad du vil i ringen..Der er ingen der siger noget til det..Og i hvalpeklasse er det en rigtig god idé at gøre det..Det er der du lægger grunden til den fremtidige udstillingskarriere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ziggys mor

Ja nøjes med den 20. Det er en lidt lang køre tur.

Syntes det ser ikke så pænt ud, med sådan en godbids taske, så derfor tænkte jeg det var bedre med legetøj. Må prøve mig frem. Desværre når vi ikke, at komme til mere ringtræning inden. Satser på, det går lige så godt som sidste:-) meeen konkurrencen r jo noget hårde i vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Awwwww Vejen!! elsker den udstilling og har da også meldt i "par stykker" til :slem:..Kommer du kun den 20?

 

Nå men du må bruge alt hvad du vil i ringen..Der er ingen der siger noget til det..Og i hvalpeklasse er det en rigtig god idé at gøre det..Det er der du lægger grunden til den fremtidige udstillingskarriere :mrgreen:

 

Er det specialklubben der holder udstilling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nøjes med den 20. Det er en lidt lang køre tur.

Syntes det ser ikke så pænt ud, med sådan en godbids taske, så derfor tænkte jeg det var bedre med legetøj. Må prøve mig frem. Desværre når vi ikke, at komme til mere ringtræning inden. Satser på, det går lige så godt som sidste:-) meeen konkurrencen r jo noget hårde i vejen.

 

Du kan få godbidstasker i alverdens udformninger og eftersom det er en lille hund du har kan du nøjes med en lille og ret diskret taske.

Men der er ikke andet for end at prøve sig frem og finde ud af hvad der virker, mens din hund er baby, hvalp og unghund kan du uden tøven teste alt det udstyr og de tasker af du gider, det er i de klasser der er bedst plads til at blive klogere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja nøjes med den 20. Det er en lidt lang køre tur.

Syntes det ser ikke så pænt ud, med sådan en godbids taske, så derfor tænkte jeg det var bedre med legetøj. Må prøve mig frem. Desværre når vi ikke, at komme til mere ringtræning inden. Satser på, det går lige så godt som sidste:-) meeen konkurrencen r jo noget hårde i vejen.

Man kan overnatte der...KSS laver altid en campingplads ifm udstillingen så kan man være der fra onsdag til mandag... Og bare hygge og slappe af..

Jeg vil tro der kommer 40-50 havanaiser

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Er det specialklubben der holder udstilling?
Jep er det... og for en gang skyld kommer der maaaaaaange løver...Selvom udstillingsfidusen siger min procentandel er den samme som altid :oops::engel: Det skal nu nok være sandt... jeg meldte til af flere omgange for ikke at opdage det :roll:
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan overnatte der...KSS laver altid en campingplads ifm udstillingen så kan man være der fra onsdag til mandag... Og bare hygge og slappe af..

Jeg vil tro der kommer 40-50 havanaiser

 

Det er sgu en god specialklub lyder det som om, men selvfølgelig har de flere ressourcer end klubber med en enkelt race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Du kan få godbidstasker i alverdens udformninger og eftersom det er en lille hund du har kan du nøjes med en lille og ret diskret taske.

Men der er ikke andet for end at prøve sig frem og finde ud af hvad der virker, mens din hund er baby, hvalp og unghund kan du uden tøven teste alt det udstyr og de tasker af du gider, det er i de klasser der er bedst plads til at blive klogere :-)

Eller munden :engel: men jeg kommer altid til at æde godbiderne selv hvis de ligger i munden :sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det er sgu en god specialklub lyder det som om, men selvfølgelig har de flere ressourcer end klubber med en enkelt race.
Den er rigtig god...Men er GDer ikke en form for selskabshunde :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det må vi prøve næste år. Skal mødes med min opdrætter der nede og ellers "alene" afsted.

Uhh det bliver fedt, at se så mange fra samme race.

JA gør det!!! Hvem er din opdrætter?
Link til indlæg
Del på andre sites

Den er rigtig god...Men er GDer ikke en form for selskabshunde :slem:

 

Jo det er den bestemt og i gammel tid hørte den da osse til der.... men gruppe 2 kom og tog os, hvor heldig har man da lov at være :roll::mrgreen:

Jeg har jo osse en fransk, og det er sgu en selskabsrace...... med sin egen specialklub døøøøhh....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jo det er den bestemt og i gammel tid hørte den da osse til der.... men gruppe 2 kom og tog os, hvor heldig har man da lov at være :roll::mrgreen:

Jeg har jo osse en fransk, og det er sgu en selskabsrace...... med sin egen specialklub døøøøhh....

Aj men dåmme gruppe 2... Du må en løve :mrgreen: selvfølgelig kun for at udstille på de herlige udstillinger med campingmuligheder..Dem har vi forresten flere af i løbet af året..Vejen er bare den længste..3 dage med udstillinger..Men så sommetider har vi dobbelt udstillinger..Som f.eks Aalborg sidste år..2 udstillinger, 2 udstillinger søndag..og en DKK udstilling mandag..jo det var en god weekend :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Aj men dåmme gruppe 2... Du må en løve :mrgreen: selvfølgelig kun for at udstille på de herlige udstillinger med campingmuligheder..Dem har vi forresten flere af i løbet af året..Vejen er bare den længste..3 dage med udstillinger..Men så sommetider har vi dobbelt udstillinger..Som f.eks Aalborg sidste år..2 udstillinger, 2 udstillinger søndag..og en DKK udstilling mandag..jo det var en god weekend :slem:

 

I er jo slet ikke til at styre :mrgreen:

Har kun været på jeres udstilling i den lille hal i Gørlev, der er altid nogle mops der skal fotograferes :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
I er jo slet ikke til at styre :mrgreen:

Har kun været på jeres udstilling i den lille hal i Gørlev, der er altid nogle mops der skal fotograferes :-)

Næste gang så kommer du hen og siger hej!

Gørlev er også en dejlig udstilling...med camping und alles :blink: godt nk plejer vi at være næsten de eneste med løver, men løvelejren forstår jo netop at hygge sig - også alene :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang så kommer du hen og siger hej!

Gørlev er også en dejlig udstilling...med camping und alles :blink: godt nk plejer vi at være næsten de eneste med løver, men løvelejren forstår jo netop at hygge sig - også alene :sjov:

 

Jamen hvis du er den eneste med løver, så skulle du jo være til at finde kan man sige ;-)

Jeg er hende med kameraet der hænger ud med mopsefolket eller ligger på maven ude i græsset og kommanderer rundt med folk :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jamen hvis du er den eneste med løver, så skulle du jo være til at finde kan man sige ;-)

Jeg er hende med kameraet der hænger ud med mopsefolket eller ligger på maven ude i græsset og kommanderer rundt med folk :slem:

Og jeg har altid maange løver med :mrgreen: jeg syens sq altid det vrimler med kameraer henne ved de mopse..virkelig en fotograferet racer som jo ser helt ens ud ligesom schæfere :sjov::engel:ironi kunne godt forekomme
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...