Hop til indhold

Islænder + en Aussie?

Gæst Kenzoxx
 Share

Recommended Posts

Gæst Kenzoxx

Ja, altså ligenu har vi en islandsk fårehund, en hanhund på 2,5 år( 3 år til dec.). Han kan være alene hjemme, og sover normalt i gangen, nogen gange inde på datterens værelse.

Og mig og min datter har forelsket os i racen Australian Shepherd :lun:. Og det skal være en hanhund vi anskaffer os. Men har læst at de helst skal have de rigtige 'forhold', så vil hører om nogle af jer hundekloge mennesker, tror en Aussie vil passe ind i vores familie?

Vi er 5 i familien, 3 børn, den ældste er 19 år, og den yngste er 13 år. Den mellemste er 15 år. Og det er primært hende og mig, der arbejder med hunden.

Vi har en islænder i forvejen, som er rigtig glad for alle mennesker og alle hunde, store som små. Han har aldrig vist aggressiv adfær overfor andre hunde, vil bare lege.

Jeg er hjemmegående husmor, så hunden er ikke alene hjemme. Vi bor ude på landet hvor vi har en stor have, samt en mark bagved huset, og så bor vi 100 meter fra en stor skov. Samt vi har agility udstyr ( og mere er på vej) som vi reglmæssigt bruger. Vi går ofte er par små ture om dagen, og en lang om aftenen. (Bare knap så meget de her dage, pga. varmen og al hans pels:blink:) og ellers spille bold omme i haven. Samt sprede godbidder som han så skal finde, og andre måder som han mentalt bliver udfordret på.

Aktiveringen er ikke det der bekymrer mig, det er mere når de skal sove, eller være alene. De kommer til at være ude i gangen. Vi har et stort bur, som vores nuværende hund startede med at sove og være alene i, men nu er han bare frit i gangen. Men f.eks. den første nat, skal man da lukke en af hundene ind i buret, eller skal man bare lade dem begge være frit ude i gangen? Og når de bliver ældre, vil de 2 hanhunde så stadig kunne enes?

Håber ikke det lød alt for forvirrende :-D

Og hvis i har nogle erfaringer med racen Australian Shepherd, vil jeg meget gerne høre dem!

Link til indlæg
Del på andre sites