Hop til indhold

Rallytræning i kreds 2, Slagelse


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer, men ved ikke.... Så er der nogle her der har kendskab eller erfaring med kurserne i Slagelse?

Rally lydighed - DKK Slagelse

 

Og helt generelt, hvordan foregår sådan en gang træning?

Der er ikke noget i gang nu, så jeg kan ikke lige køre forbi og se med egne øjne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg gik jo "sidste sæson" og det var lærerigt (især for mig som 1. gangs hundeejer). Jeg springer nok over denne gang og melder til lydighed istedet eller....

 

Jeg syntes selv at min Golden var for "ung". Han var midt i al sin hormonudfoldelse og havde stort set næsen i jorden HELE tiden. Så kontakt var der ikke så meget af.

MEN.....det har altså givet en hel masse alligevel. Og jeg melder til senere når knægten er blevet lidt mere moden (ej, har faktisk ikke taget standpunkt endnu).

 

Puh, ha. Jeg er faktisk lidt forvirret i forhold til hvad VI har brug for. Ville rigtig gerne til rally igen, men oplevede at han stressede lidt og det tilskriver jeg dårlige vaner og hans unge alder på det tidspunkt (11 mdr.). Så er der lydighed, men der er også træning med redskaber. Og jeg er i syv sind hvad vi skal og vil. Men summasummarum.....jeg var godt tilfreds og syntes at Birgit var god til at råde mig og de øvrige på kurset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Annette, hvordan foregår træningen helt konkret?

Skal hunden kunne øvelserne hjemmefra og have dem sat i system til træningen, eller får man osse instruktion i de enkelte elementer?

Er der løse hunde til træningen eller er de i line på begynderholdet?

Jeg skal nemlig ikke have en løs hund op i hovedet påå min hanhund, det gider han absolut ikke, slet ikke når vi arbejder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ingen løse hunde. Det er der ikke på begynderholdet. Alle var i line (at min så blev "overfaldet" af en 4-årig var så ejers, skyld da hun skulle skifte line og mistede grebet om hunden).

 

Vi kunne INTET da vi startede og jeg vidste såmænd ikke helt hvad det handlede om, men.....Der var god instruktion til de enkelte elementer som vi gennemgik inden vi gik helt eller delvis på bane (min kunne ikke en hel bane)(der var banegennemgang mens hundene var "sat på krog"). Der blev øvet et par gange og jeg syntes at vi fik grundig instruktion i hvordan vi skulle lave øvelsen. Jeg var der dog ikke de sidste 3. gange men det var pga. arbejdspres. Havde fri 16.30 og skulle til træning 17.30. Det kunne jeg ikke rumme lige på det tidspunkt.

 

Men alt i alt en god og givende træning/oplevelse for både Messi og jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...