Hop til indhold

Bur til bilen


Macho
 Share

Recommended Posts

Til jer med hunde i golden retriever størrelse - hvilke mål har jeres bur til bilen?

Er i tvivl om hvor stort/lille det skal være? Nogle siger jo mindre jo bedre, andre det modsatte.

Buret skal primært bruges til transport, men det skal alligevel være stort nok til at det også kan bruges som opholdssted i kortere perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer med hunde i golden retriever størrelse - hvilke mål har jeres bur til bilen?

Er i tvivl om hvor stort/lille det skal være? Nogle siger jo mindre jo bedre, andre det modsatte.

Buret skal primært bruges til transport, men det skal alligevel være stort nok til at det også kan bruges som opholdssted i kortere perioder.

 

Til hvilken bil??? Gul plade eller hvide plader???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en Toyota Corolla på gule plader (fra 95)

 

Og mit bur måler 95 cm. i bredden, 68 cm i højden og 110 cm i dybden. Det har så udtageligt skillerum, så jeg kan bruge det som enkeltbure til to hunde, eller som et stort bur til en hund (hvis jeg synes den skal have mere plads. Når skillerummet er i, er det ene rum 50 cm bredt og det andet 45 cm. Det er lavet i aluminium, og er meget nemt at have med at gøre :blink:

 

Jeg har fået lavet mit specielt hos Vordingborg Hundesport

http://shop.hundesport.dk/group.asp?group=34

 

 

Jeg vil ikke anbefale dig, at kigge på et bur fra Variocage - det er virkelig ikke et godt bur til prisen!! Blot min mening og erfaring!

 

Ellers så er der også Hakon burene, sådan har jeg også haft, og det er også rigtig gode bure, eneste ulempe er, at de er så tunge hvis man skal flytte rundt på dem!

 

Herunder er der lidt billeder af mit bur... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert bur og dejlig hund.

Vi har også kig på dem fra hakon, synes det virker som god kvalitet. Problemet med mange af de bure vi har kigget på er at de åbner op på samme måde som dit, men vi har en kant der hvor bagklappen åbner op og ned til bunden af bilen, så lågen er nødt til at åbne opad eller være hævet ca. 20 cm. fra bunden af buret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert bur og dejlig hund.

Vi har også kig på dem fra hakon, synes det virker som god kvalitet. Problemet med mange af de bure vi har kigget på er at de åbner op på samme måde som dit, men vi har en kant der hvor bagklappen åbner op og ned til bunden af bilen, så lågen er nødt til at åbne opad eller være hævet ca. 20 cm. fra bunden af buret.

 

Mit er specielt lavet, så det er der råd for... desuden har de mål på de fleste biler, så de ved hvordan de skal passe ind ;-) Du kan få det lige som du vil have det... Mit er f.eks. ekstra dybt, og så er der en åbning under lågerne, så hundene kan stikke poterne ud, når bilens bagklap er åben ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en altea på gule plader. Vores bur er hjemmelavet (min kæreste er VVS'er så han havde mulighed for selv at lave et - minder om Hakon). Buret er rykket op så det står lige bag sæderne og hundene kommer så ind af sidedørene. På den måde har vi stadig god plads bagi bilen.

 

Buret skal dog modificeres lidt, så der kommer en nødudgang osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...