Hop til indhold

Hyrdetræning start?


Gæst Bissu
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg har længe interesseret mig for hyrdning af får osv. Jeg er selv ejer af en fantastisk Border Collie og tænkte at få hende i træning som hyrdehund.

 

Mit spørgsmål går på, hvornår går grænsen for hvor gammel hunden må/kan være ved start på træning?

 

Bissu er lige blevet 3 år, og er meget villig til at arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg tror ikke der er nogen øvre aldersgrænse - Men det kan forstille mig det kan være sværere at få en ældre hund tændt på fårene, især hvis den har gået som lydighedshund og pludselig ikke skal gå og kigge på føreren, men arbejde selvstændigt på fårene.

 

Men tænker da bare du skal prøve at tage kontakt til en af dem der udbyder hyrdetræning i nærheden af dig og komme afsted og se hvad der sker.

Det er en fantastisk måde at arbejde med sin hund på og både hund og føre kan blive meget grebet af det - Har jeg hørt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor i landet bor du?

 

Hyrder selv hos Erik Holmegård i midtjylland og han er helt sikkert værd at køre efter - Og det er ret billigt.

250 kr. for en enetime.

 

Det er dog sjældent vi kan holde os på en times tid, men snak, hvalpenusning, demonstrationer med hans egne hunde og hygge koster ikke ekstra :mrgreen:

 

Han tager imod voksne hunde og har får til de fleste niveauer.

Arbejder stadig selv med en flok forholdsvis veldresserede får :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...