Hop til indhold

Mon de ville kunne sammen?


Gæst Ann
 Share

Recommended Posts

Når vi tager nogen steder har vi gerne vores hund med. Alle vi har hende med ude hos elsker hende så højt som vi, hun er jo en god og rar hund.

 

Men jeg ved ikke om vi skal tage hende med ud til min far...

Min far har en hund, Tenna, er en blanding mellem labrador og kleiner münsterländer, Bella er Labrador.

 

Bella har selvfølgelig mødt min far mange gange og er helt tryg ved ham også.

 

Men jeg ved ikke hvordan de to hunde vil reagere på hinanden, hvis jeg tager Bella med derud, for jeg vil ikke ende med at skulle lukke hende inde i et andet rum fordi de ikke kan enes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Når vi tager nogen steder har vi gerne vores hund med. Alle vi har hende med ude hos elsker hende så højt som vi, hun er jo en god og rar hund.

 

Men jeg ved ikke om vi skal tage hende med ud til min far...

Min far har en hund, Tenna, er en blanding mellem labrador og kleiner münsterländer, Bella er Labrador.

 

Bella har selvfølgelig mødt min far mange gange og er helt tryg ved ham også.

 

Men jeg ved ikke hvordan de to hunde vil reagere på hinanden, hvis jeg tager Bella med derud, for jeg vil ikke ende med at skulle lukke hende inde i et andet rum fordi de ikke kan enes...

 

Er de vant til andre hunde begge to?

 

Hvis i tager hende med så lad dem mødes et neutralt sted hvor ingen af dem har ejerfornemmelser over stedet, og gå en tur med, gerne hen et sted hvor det er muligt de kan være løse :)

 

Hvis de er madfiksede, så pas på med mad, fortæl evt mere om begge hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er vant til andre hunde - og har ikke haft problemer med andre.

 

Tenna tror jeg ikke har været vant til andre hunde siden hun flyttede hjemmefra.

Hun er 7 år vil jeg tro.

Jeg ved ikke om det har betydning... men da jeg havde Malthe med hjemme og vise frem da han var helt spæd, og han blev ked af det, rendte Tenna rundt om sig selv og virkede som om hun troede det var hendes skyld :?

Desuden er hun en smule sky, hun er (også) blevet udsat for noget grimt i sit tidligere hjem, vi er ret sikre på at hun er blevet slået. Og at de har sparket hende med træsko på - da der gil over ½ år inden hun turde gå forbi min fars træsko.

 

De er begge meget ivrige, glade og legesyge. Af sind minder de meget om hinanden.

 

Hvad skal der til for at en hund opfatter et sted neutralt?

Tenna er jo vant til at gå tur i et ret stort område (radius på ca 10 km fra hjemmet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Bella er vant til andre hunde - og har ikke haft problemer med andre.

 

Tenna tror jeg ikke har været vant til andre hunde siden hun flyttede hjemmefra.

Hun er 7 år vil jeg tro.

Jeg ved ikke om det har betydning... men da jeg havde Malthe med hjemme og vise frem da han var helt spæd, og han blev ked af det, rendte Tenna rundt om sig selv og virkede som om hun troede det var hendes skyld :?

Desuden er hun en smule sky, hun er (også) blevet udsat for noget grimt i sit tidligere hjem, vi er ret sikre på at hun er blevet slået. Og at de har sparket hende med træsko på - da der gil over ½ år inden hun turde gå forbi min fars træsko.

 

De er begge meget ivrige, glade og legesyge. Af sind minder de meget om hinanden.

 

Hvad skal der til for at en hund opfatter et sted neutralt?

Tenna er jo vant til at gå tur i et ret stort område (radius på ca 10 km fra hjemmet).

 

Det kan sagtens være tæt på hjemmet, bare det er et egnet sted hvor hundene kan bevæge sig frit :)

 

Jeg ville gå lidt tur og så når de har snuset til hinanden og tisset og snust de samme steder (og får tid og ro til det), så ville jeg slippe dem hvis forløbet har været godt :)

 

Man skal ikke skælde ud, trække i liner osv..

 

Give plads og tid :)

 

Det er sådan jeg gør det i hvertfald :)

 

 

Indenfor skal man også give plads, ikke lade dem blive klemt, og hvis der bliver noget så prøv ikke at blive ophidsede m.m..

 

Hvis du læser nogle af de foreslåede bøger vil du kunne læse om hundesprog bla, så bliver det lidt lettere at vurdere hvordan det egentlig går :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret.

 

P.t. har jeg ikke tid til at læse da jeg er "enlig mor" fra kl 14 - 22.30, og jeg har en bunke lektier jeg også skal nå - da jeg kommer til at gå på barsel i slutningen af skoleåret - så det er jo rart at have jer at trække på :D

 

Men min fars hus er meget småt - og så i forhold til at alle vi tre piger kommer hjem med påhæng og jeg med baby, så vil jeg vente til en anden lejlighed med at tage hende med derud.

 

Så vil jeg lade hende blive passet hos kærestens far den aften - han skylder en del hundepasning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for svaret.

 

P.t. har jeg ikke tid til at læse da jeg er "enlig mor" fra kl 14 - 22.30, og jeg har en bunke lektier jeg også skal nå - da jeg kommer til at gå på barsel i slutningen af skoleåret - så det er jo rart at have jer at trække på :D

 

Men min fars hus er meget småt - og så i forhold til at alle vi tre piger kommer hjem med påhæng og jeg med baby, så vil jeg vente til en anden lejlighed med at tage hende med derud.

 

Så vil jeg lade hende blive passet hos kærestens far den aften - han skylder en del hundepasning.

 

Det ville jeg også vælge, det lyder alt for klemt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...