Hop til indhold

gode tips til hund med brækket ben


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

ja som sagt har thor været så uheldig at brække sit ben og skal holdes total i ro. det går rigtig godt og han er ved godt humør. han viser ikke tegn på smerte, og han har ikke svært ved bare at lægge sig ned og sove. vi har købt diverse spil til at stimulere hans hjerne med, og tilbringer meget tid sammen med ham på madrassen, for at holde ham i ro, og så kan vi også lige lære nogle nye tricks.

alligevel er jeg bekymret. han må ikke ikke op udover når vi skal ud og tisse, spise eller drikke. han rejser sig dog godt nok også op for lige at rykke til et køligere eller varmere sted for at lægge sig. han er blevet rigtig god til at gå på tre ben, og støtter overhovedet ikke på hans højre forben (det brækkede ;)) alligevel kan han godt fare op ligepludselig hvis han bliver for glad (er sket 2 gange), men ikke noget han virker til at få ondt af. hvis jeg får ud i køkkenet, humper han gerne lige med, og lægger sig derude. han er en hund der er vand til at være med i alt hvad der sker. endda når jeg er i bad lægger han sig ude på badeværelset til jeg er færdig.

 

må jeg lade ham fortsætte med det? altså følge stille med mig og lægge sig i et andet rum eller ude i køkkenet? eller skal han lægge det samme sted hele døgnet? er der nogle der har haft en hund med brækket ben der har nogle gode råd?

 

knus her fra en bekymret hundemor

Link til indlæg
Del på andre sites

det jeg nok prøver at spørge om er, hvor meget han må humpe rundt her i hjemmet, i roligt tempo? må han gerne gå med i køkkenet og lægge sig, når der laves mad? lægge sig under bordet når vi spiser, og lægge sig ud foran badeværelset? (som han er vand til). vi spørger dog lige dyrlægen i morgen, men det kunne være dejligt med nogle råd fra andre som også har/haft hund med brækket ben

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...