Hop til indhold

Slalom - Hvilken metode bruger i?


Gæst Cinta
 Share

Recommended Posts

Jeg er enig :blink:

 

Både hund og fører skal kunne finde ud af den metode der bruges! Jeg ville bare ønske at jeg havde lært en anden metode med Morgan den gang, han har stadig nogle gange problemer med indgangen osv. og det er jo fordi han lærte slalom ved at jeg altid førte ham ind.

 

Allén fungerede 100% på min DSG, om den kommer til det ved min border blanding aner jeg intet om endnu, den fungere for mig, da jeg synes det er en god metode at lære hunden det på.

Men hvis ikke Merci forstår hvad det er "det" går ud på, ja så må jeg finde en anden metode.

For nytter ikke noget at jeg bedst kan lide allén hvis ikke hunden forstår det.

Link til indlæg
Del på andre sites

2x2 tiltaler mig rigtig meget, og er også liiiidt gået i gang med den (hun er stadig i gang med at finde ud af, at hun faktisk skal igennem porten, og ikke target på den med hverken snude, poter eller andet) ;-)

Hun er shapingvant, men har ikke et højt "drive" eller hvordan man skal forklare det... Hun elsker at træne klikker! Men hun er en MEGET rolig hund. Når hun er rigtig glad, når vi træner, viser hun det ved at blive meget fokuseret, men er altså ikke typen der udtrykker sig ved at løbe eller "blive kåd". Så jeg gør mig ingen forhåbninger, om at komme til at banke alle i de høje klasser :roll: Hun bliver nok aldrig lyn-børge ;-) Jeg har bare altid, synes det så rigtig sjovt ud, og så kunne jeg netop godt tænke mig, at træne på en måde, hvorpå hun måske kunne blive lidt mere selvsikker og få det bedre med "stress" (den kortvarige, glade slags). Så jeg håber, agility måske kan give hende disse ting på en god og sjov måde :-)

Jeg er en rimelig bevendt hundeføre, men har aldrig gået agility. Så det er en ny og spændende (og lidt indviklet) verden :hjerte:

Indtil videre er jeg stødt ind i det "problem", at hun ikke er den store legetøjs-elsker... så det er lidt svært, at få hende op i omdrejninger. Har brugt almindelig godbidder, men det synes jeg der er flere problemer med. Så nu er jeg ved at fachionere noget "legetøj", som man kan kaste frem, og som "aflevere" godbidder, når hun tager den (alla "penalhuset", som jeg har hørt andre bruge)... Tror dog ikke vi går ud i stormen og afprøver det i dag ;-)

 

Og tak fordi i giver jer tid til at svare :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...