Hop til indhold

Hvor længe med hvalpefoder


bellas mor
 Share

Recommended Posts

der er jo hvalpe fodder, junior fodder og så voksen fodder.

 

Og så er der vidst også forskellige regler om det i forhold til om det er en lille race, en mellem og en stor (eller???)

 

Jeg har også hørt om hunde der har været på junior mad meget kort, endt med vokseværk og er derefter begyndt på voksen fodder i stedet for junior fodder.

 

Har din dyrelæge kendsskab til fodder?

 

 

Jeg tror at du må indse og acceptere at din hund måske bare ikke er madglad! Jeg har stadig svært ved at acceptere at Aslan KUN spiser efetr behov og absolut ikke en krumme mere :evil::( Men sådan er det deværre :megaked: MØGØRE:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du læst bag på den pose hunden spiser nu der er en oversigt (fordet meste) men har hørt at omkring 6 måneder til småhunde, 8-10 månder til mellem hunde og 12-15 måneder til store hunde...

Og Rollo kan godt lide den mad han får men derfor kan morgenmaden godt stå til 18-19 stk om aften hvor han for aftensmad kl 21 så hunde og mad er ikke altid logik:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella "får" i øjeblikket Royal Canine, det jeg satte frem i går morges, middag og aften, har jeg lige sat frem igen og det er stadig urørt:megaked: forstår da ikke at hunden ikke giver sig, hundehvalpe skal jo ha nogle vitaminer :?: hun virker også lidt sløv, må nok give mig og evt prøve med et rå kyllingelår til aften, det har hun aldrig fået før, måske det kan give lidt madlyst. hun står på 2 ben når jeg er i køkkenet så JA, hun er da sulten,

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella "får" i øjeblikket Royal Canine, det jeg satte frem i går morges, middag og aften, har jeg lige sat frem igen og det er stadig urørt:megaked: forstår da ikke at hunden ikke giver sig, hundehvalpe skal jo ha nogle vitaminer :?: hun virker også lidt sløv, må nok give mig og evt prøve med et rå kyllingelår til aften, det har hun aldrig fået før, måske det kan give lidt madlyst. hun står på 2 ben når jeg er i køkkenet så JA, hun er da sulten,

jamen hvilket foder har du ellers prøvet? bare fordi det er det dyrest du kan få er det ikke nødvendigvis det bedste :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella "får" i øjeblikket Royal Canine, det jeg satte frem i går morges, middag og aften, har jeg lige sat frem igen og det er stadig urørt:megaked: forstår da ikke at hunden ikke giver sig, hundehvalpe skal jo ha nogle vitaminer :?: hun virker også lidt sløv, må nok give mig og evt prøve med et rå kyllingelår til aften, det har hun aldrig fået før, måske det kan give lidt madlyst. hun står på 2 ben når jeg er i køkkenet så JA, hun er da sulten,

 

 

Kogt fisk og opblødt fodder virkede her, vi startede ud med 200 g fisk og 50 g opløst tørfodder.

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen hvilket foder har du ellers prøvet? bare fordi det er det dyrest du kan få er det ikke nødvendigvis det bedste :-)

 

 

Nej det tror jeg heller ikke, at pris altid kan afgøre, og dog, pris og kvalitet har gerne lidt med hinanden at gøre.

men når nu ikke hunden vil spise det så prøver vi jo noget nyt, og ja hvad har vi prøvet . Oliver`s, Royal Canin, pedigree, Frolic. og et mrk fra dyrlægen husker ikke hvad det var.samt noget fra dyrhandleren,kopi nogenlunde af Royal Canin sagde de.

vil spørge om nogle her ved er der noget der er bedre ind andre vedr. at undgå allergi, syntes nemt Bella kommer til at klø sig volsomt.

nogle der kender et mrk som Diafarm tørkost :?: har hørt det omtalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...