Hop til indhold

Samojede og pelspleje.


Gæst Mathildemadeleine
 Share

Recommended Posts

Gæst Mathildemadeleine

Hej alle hundejere ..

 

jeg har mig en skøn skøn Samojedhvalp, og vil derfor hører om der er nogle af jer herinde som kender meget til racens pels? hvad vil i forslå til pleje af pelsen? hvad bruger f.eks. jer som går på udstilling med dem, til at pelsen bliver så flot blank og luftig? andre tips vedrørende hunden er også velkomne :-)

 

 

mange knus Mathilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til! Ih, vi skal da se billeder!! Og høre en masse mere om den bette. :-D

 

Der er flere herinde med samojedhunde, så mon ikke nogle af de mere garvede kommer på banen. Selv har jeg også en samojedhvalp - hun er godt 5 måneder nu.

 

Ift pelspleje så bruger vi den shampoo til hende, som vi fik en prøve med af fra opdrætter (som selv udstiller meget og bruger den shampoo), den skal vi have mere af når prøven er brugt, den er virkelig lækker. Mærket hedder Isle of Dogs, jeg kan ikke lige huske eksakt hvilken af varianterne vi bruger, men kan tjekke det, hvis du gerne vil vide det.

 

Så reder jeg selvfølgelig min bette også - med en hvalpebørste (og har flere andre liggende klar til voksenpelsen, som er på vej lige nu). Desuden føntørres hun af og til - jeg gør det kun for at tørre hende og for at øve det, men det giver virkelig flot og fyldig pels, så det kan du klart bruge. Hvis det skal være helt rigtigt så bør man vel egentlig bruge en blower istedet for en føntørrer, jeg har bare ikke fået fat i en endnu. Hvis du føntørrer så pas på med varmen - det kan vist ødelægge pelsen, hvis ikke man er forsigtig, den er jo ikke lavet til hundepels. Og så klipper jeg også pelsen mellem trædepuderne, så den ikke bliver for lang, studser lidt rundt på poterne og lige omkring numsen. :genert:

 

Hvis du søger på youtube kan du finde flere videoer med fifs til pelsplejen af sammier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...