Hop til indhold

Gode råd om at løbe med hunden


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Vi var på 1. lillebitte løbetur i torsdag, 2 km, og det gik fint, og jeg var da ikke ved at dø af udmattelse bagefter :mrgreen: Jeg kunne desværre ikke løbe længere, da min kæreste havde vagt og var alene hjemme med baby imens, så jeg kunne ikke være for langt væk hjemmefra, hvis han blev kaldt på arbejde.

 

Jeg havde flexline på Elvis, og det gik sådan set fint, men jeg vil alligevel have købt mig et mavebælte.

Jeg har kig på dette som er med elastisk snor, og har plads til flaske, mobil og godbidder. Jeg er bare i tvivl om alt "oppakningen" kommer til at sidde og hoppe op og ned, når man løber - så nogen der har erfaring med denne model?

http://dyrelageret.dk/liner-27/loebesele-joggingline-til-hund-haandfri-p191

Lige nøjagtigt det jeg har. Det er på ingen måder fancy og fantastisk, men det er godt til prisen og virker efter hensigten - i hvert fald til mit brug.

 

Jeg fandt mit billigt (noget billigere end det du linker til) på zooplus - bare lige et tip, hvis du har lyst til at surfe rundt og evt. spare penge. Kan dog ikke lige huske om det var noget specielt kampagne tilbuds-agtigt noget :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nøjagtigt det jeg har. Det er på ingen måder fancy og fantastisk, men det er godt til prisen og virker efter hensigten - i hvert fald til mit brug.

 

Jeg fandt mit billigt (noget billigere end det du linker til) på zooplus - bare lige et tip, hvis du har lyst til at surfe rundt og evt. spare penge. Kan dog ikke lige huske om det var noget specielt kampagne tilbuds-agtigt noget :hmm:

 

Tak, så bliver det den, jeg køber :5up: Så må jeg lige google lidt rundt, og se om jeg kan finde den billigere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Løb forresten 3 km. i går, og Elvis var faktisk ved at være træt, da vi nærmere os slutningen, så tempoet betyder tilsyneladende mere for ham, end jeg egentlig lige havde regnet med :hmm: Altså, hvis han får lov at bestemme er tempoet, altid højt, men der er så større forskel på hurtig gang og løb, end jeg troede.

 

Vi var 25 min. om 3 km. - aner ikke om det er en ok begyndertid :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
På ingen måde. Men det kommer selvfølgelig meget an på hesten og hunden og nu har jeg heldigvis en fantastisk hest der ikke lader sig forstyrre af en flexline. Flexlinen har jo netop den fordel at den ruller ind så man ikke har en lang flagrende snor rundt om hesten og risikerer at komme rundt om benene. Derudover rider vi kun i skoven hvor der ikke kommer biler og hvis der kommer forbipasserende stopper vi op og lader folk passere inden vi fortsætter. Så nej ingen dødsønsker men en masse hyggelige ture i skoven som både hund og hest nyder. Men kræver en helt speciel hest :lun:

 

[ATTACH=CONFIG]116588[/ATTACH]

 

Han er så sød:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Løb forresten 3 km. i går, og Elvis var faktisk ved at være træt, da vi nærmere os slutningen, så tempoet betyder tilsyneladende mere for ham, end jeg egentlig lige havde regnet med :hmm: Altså, hvis han får lov at bestemme er tempoet, altid højt, men der er så større forskel på hurtig gang og løb, end jeg troede.

 

Vi var 25 min. om 3 km. - aner ikke om det er en ok begyndertid :vedikke:

 

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundespielzeug_hundesport/joggen_wandern/joggen/183684 løbelinen er helt billig her...

 

lad være med at tænke i tider nu du lige er startet. Bare tænk på at I kommer afsted jævnligt, og øger distancen op til 5-8 km og så kan du begynde at tænke i tempo når du har løbet ½ års tid.

endomondo kan godt anbefales til at holde styr på det hele ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...