Gæst Stinnemus Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Jason har haft fluer i hovedet i dag til træning Vi var kun 5 (det er under halvdelen af holdet og den 5. hund var trænerens, der jo ligesågodt kunne være med og træne også) så vi rykkede ud til et sted et stykke uden for træningspladsen (jeg takker de øvre magter for at have sørget for at være et sted hvor der ikke var flere til stede:rolleyes:) Det starter øhh med at Jason finder ud af at dådyrene bruger stedet ret ofte så kontakt er næsten umuligt (folk må gerne huske her at jeg træner på et øvet hold med hunde på 5 år og opefter - Jason er 13 mdr.), men laaaangt om længe finder han ud af at jeg faktisk har gode nok guffer så vi kan sagtens gå pænt - noget han heldigvis synes er evigt morsomt - så vi skulle gå plads med forhindringer (træneren der står på sidelinjen og kalder og vifter med sjooooovt legetøj:mums:) De første to gange viger han ud efter træneren, men med et lille "ah, plads" så hopper han ind på plads igen og ignorerer så også alt omkring ham (inkl et hul i jorden han ikke så og derfor gik på trynen )- masser af ros føleger selvf.. Det er så her jeg gør fejlen at tænke "jamen, hvor ER min hund dog egentlig dygtig i dag":roll: Nå, næste hurdle: Fremadsending! En ting Jason Læææææænge har kunnet, men som han den seneste uge har fuldstændig glemt hvad går ud på og som han absolut ikke gider Nå, men det er jo før set at han pludselig kan når vi er til træning, så vi stiller os op, får træneren til at lege med legetøjet en 5-7 m foran os (ingen grund til at gøre det sværere end det er), lægger det ned og går væk. Jeg sender Jason afsted, han løber 2 m, drejer skarpt til højre og lber hen til de andre hunde:vinken: Derefter går der ca. 10-15 min hvor jeg forsøger alle tricks kendt af hundeejere for at få Jason hen i nærheden af mig.... Skal jeg nævne at Jason har det moooooorsomt? Han løber rundt og rundt og rundt, kaster græstotter op i luften, griber dem igen, laver u-vendinger, springer HØJT op og vender i luften, irriterer de andre hunde (der jo alle sidder/ligger pænt og kigger spændt op på deres ejere:rolleyes:) og frem for alt UNDGÅR AT KOMME NÆR MIG!. Nå, efter de 10-12 min får jeg ham til at komme hen ("Dyyyyygtig lille bitte møghund, hvor ER du da fiiiin sådan at komme hen til mig her er en maaaaasse godbidder fordi du er såååååå dygtig at komme" - ret svært at forblive sukkersød og rosende må jeg indrømme:engel:) Nå, Vi prøver én gang til for ligesåsnart Jason kommer hen til mig forvandler han sig til den søde charmerende hund jeg kender - han går fint plads selvom han ikke har snor på, sætter sig og kigger spændt på legetøjet (nu rykket hen så det kun er 3 m væk) og han bliver igen sendt frem - med akkurat samme resultat som ovenfor Da han er fanget igen beslutter vi os for at det IKKE er i dag vi skal øve fremadsending med Jason og at det vidst er bedst vi har snor på hele tiden i dag Nå, men jeg ved jo at jeg ikke er den eneste unghundeejer herinde - nogen der vil dele jeres sjove/pinlige øjeblikke med os? HusK: VI får måske lidt røde ører, men alle omkring os får sig et godt grin og latter skulle jo være så sundt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret November 1, 2008 Rapporter Share Besvaret November 1, 2008 Jason har haft fluer i hovedet i dag til træning Vi var kun 5 (det er under halvdelen af holdet og den 5. hund var trænerens, der jo ligesågodt kunne være med og træne også) så vi rykkede ud til et sted et stykke uden for træningspladsen (jeg takker de øvre magter for at have sørget for at være et sted hvor der ikke var flere til stede:rolleyes:) Det starter øhh med at Jason finder ud af at dådyrene bruger stedet ret ofte så kontakt er næsten umuligt (folk må gerne huske her at jeg træner på et øvet hold med hunde på 5 år og opefter - Jason er 13 mdr.), men laaaangt om længe finder han ud af at jeg faktisk har gode nok guffer så vi kan sagtens gå pænt - noget han heldigvis synes er evigt morsomt - så vi skulle gå plads med forhindringer (træneren der står på sidelinjen og kalder og vifter med sjooooovt legetøj:mums:) De første to gange viger han ud efter træneren, men med et lille "ah, plads" så hopper han ind på plads igen og ignorerer så også alt omkring ham (inkl et hul i jorden han ikke så og derfor gik på trynen )- masser af ros føleger selvf.. Det er så her jeg gør fejlen at tænke "jamen, hvor ER min hund dog egentlig dygtig i dag":roll: Nå, næste hurdle: Fremadsending! En ting Jason Læææææænge har kunnet, men som han den seneste uge har fuldstændig glemt hvad går ud på og som han absolut ikke gider Nå, men det er jo før set at han pludselig kan når vi er til træning, så vi stiller os op, får træneren til at lege med legetøjet en 5-7 m foran os (ingen grund til at gøre det sværere end det er), lægger det ned og går væk. Jeg sender Jason afsted, han løber 2 m, drejer skarpt til højre og lber hen til de andre hunde:vinken: Derefter går der ca. 10-15 min hvor jeg forsøger alle tricks kendt af hundeejere for at få Jason hen i nærheden af mig.... Skal jeg nævne at Jason har det moooooorsomt? Han løber rundt og rundt og rundt, kaster græstotter op i luften, griber dem igen, laver u-vendinger, springer HØJT op og vender i luften, irriterer de andre hunde (der jo alle sidder/ligger pænt og kigger spændt op på deres ejere:rolleyes:) og frem for alt UNDGÅR AT KOMME NÆR MIG!. Nå, efter de 10-12 min får jeg ham til at komme hen ("Dyyyyygtig lille bitte møghund, hvor ER du da fiiiin sådan at komme hen til mig her er en maaaaasse godbidder fordi du er såååååå dygtig at komme" - ret svært at forblive sukkersød og rosende må jeg indrømme:engel:) Nå, Vi prøver én gang til for ligesåsnart Jason kommer hen til mig forvandler han sig til den søde charmerende hund jeg kender - han går fint plads selvom han ikke har snor på, sætter sig og kigger spændt på legetøjet (nu rykket hen så det kun er 3 m væk) og han bliver igen sendt frem - med akkurat samme resultat som ovenfor Da han er fanget igen beslutter vi os for at det IKKE er i dag vi skal øve fremadsending med Jason og at det vidst er bedst vi har snor på hele tiden i dag Nå, men jeg ved jo at jeg ikke er den eneste unghundeejer herinde - nogen der vil dele jeres sjove/pinlige øjeblikke med os? HusK: VI får måske lidt røde ører, men alle omkring os får sig et godt grin og latter skulle jo være så sundt :5up: deeeejlig historie jeg elsker at grine ad (med) min egen hund når...jeg mener hvis ...hun laver noget hun ikke skal til træning synes bare at det er godt at du som ejer kan se humoren i det, de få gange hvor hunden synes at der skal tilsættes lidt ekstra krydderier til træning - det er bare så vigtig en ingrediens (altså humoren) :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 Dejlig hund du har der Heldigvis er du lovligt undskyldt når det stadig er en ung hund du har og de andre på holdet er gamle :blink: Var selv i skoven foleden med Jodie. Hun var sååååå dygtig hele vejen og kom når jeg kaldte, stoppede når jeg bad hende om det og jagtede ikke fasaner selvom de var tæt ved og hun var svært fristet. Meeeeen da vi skulle hjem og ind i bilen stod hun adskillige meter væk og kiggede på mig med det blik jeg bare ved betyder: Jeg skal dæleme ikke hjem nu. Da jeg gik hen for at hente hende smuttede hun - Løb ind i en restaurant (piiiiiiiiinligt) :oops: og spænede væk hver gang jeg kom i nærheden. Jeg stillede mig til sidst over ved bilen i laaaaang tid i håb om at hun kom af sig selv, men nej. Hun forsvandt bare ud af syne (hen mod restauranten igen). Da jeg endelig fik fat i hende var det meget MEGET svært ikke at være overordentligt sur og irriteret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts