Hop til indhold

Vaccine? kennelhoste ?


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Måske var det kennelhoste :confused: vi har været i hundeskoven men gik hurtig hjem igen, der var en hund der hostede meget, og når det løb stoppede den op og hostede, og ja, ved jo ikke om det var kennelhoste, (der er jo ret meget om det i øjeblikket, men hvis hvordan, og hvornår smitter det :?: kan man gøre noget særligt :?: eller er det som hos vi mennesker :?: kan der Vaccineres mod det :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt have været kennelhoste. Det er luftbåren/dråbebåren, så det smitter når hunden hoster, og de dråber der kommer med kommer i kontakt med andre hunde.

 

Man kan vaccinere mod kennelhoste, tidligere har man gjort det via injektion, men der er nu kommet en næsedrypsvaccine, hvor hunden får dryppet vaccinen ind i næsen.

 

Du kan læse lidt om det her: http://www.nordjyske.dk/livsstil/forside.aspx?ctrl=10&data=173%2C2818570%2C5%2C3

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille hunden

Hejsa

 

Jeg vil bare lige filføje, at hunde godt kan være smittebærer uden at hoste eller noget. Så hvis din hund har været tæt på den anden hund vil jeg for en sikkerheds skyld få den tjekket.

 

Man kan godt vaccinere mod kennelhoste, men det betyder ikke at din hund bliver 100 % imun. Risikoen for smitte er bare mindre.

 

Håber jeg var behjælpelig :-)

 

Hilsen Anja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Du kan godt vaccinere mod kennelhoste, meeeen .... jeg gør det kun på små hvalpe. Der findes flere former for kennel hoste og kun vaccine mod en af dem.

Trods at jeg før årligt vaccinerede mine hunde, præsterede de at få kennel hoste to gange :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...