Hop til indhold

cykel hundeholder...


Gæst Krøllebølle
 Share

Recommended Posts

Gæst Krøllebølle

Jeg har overvejet at købe den her.http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/cykeltilbehoer/cykelline/181910#more Efter endelig at have fået cykel igen, så er jeg og Tjaldur på farten. Men helt ufarligt er det sgu mildt sagt ikke.

 

Så har jeg set den her, men så tænker jeg at den ser endnu mere farlig ud, end at holde i snoren selv. Hvis hunden beslutter sig for at kaste sig sidelæns ud efter en kat, fugl, gør af anden hund eller stopper for at tisse ( ja ja jeg ved godt de prof de siger at hunden skal lære ikke at tisse når man cykler, men det er min hanhund ligeglad med ) , vælter man så ikke ?? Man kan jo blive trukket sidelæns med hele cyklen, eller hvad ? Jeg ved godt den fjedre, men alligevel.

 

Nogen der har prøvet sådan en fætter og kan sige noget om den ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Kender den ikke, men da jeg cyklede med Mikkel holdt jeg bare en flexline i hånden. Ikke det mest optimale, men det fungerede faktisk godt.

 

Og så skal du jo ikke cykle stærkere end at du kan nå at stoppe cyklen og ham ;-)

 

Jeg cykler også med ham i flexline, netop for at undgå at få flået skulderen af i tilfælde af, at han laver en katastrofe opbremsning, for så er der trods alt 5 meter at give af, inden man flyver af cyklen...

 

Vi cykler ikke stærkt, cykler sådan at Tjaldur kan luntetrave uden at trække. Vi cykler hellere ikke særlig langt, da jeg jo må tage hensyn til hans gigt og hans ryg. Min plan er også at anskaffe en cykeltrailer, så han kan komme med på længere ture og nyde udsigten, mens han menneske mor stønner og pruster op ad bakkerne :mrgreen:

 

Grunden til at jeg overvejede sådan en sag, var egentlig mest, fordi jeg er bange for at han kunne finde på at løbe ind foran cyklen, hvis han ser en anden hund. Det har han endnu ikke gjort, for stopper altid helt op, når vi ser andre hunde. Men man kan jo blive overrasket. Derudover er han lidt slem til at ligge sig sidelæns, han ligger sin vægt, sådan at han løber skråt, det er lidt svært at forklare, men når han løber ved siden af cyklen, er han slem til ( særligt i starten af turen ) at " hænge " sig i selen, så han læner sin vægt udad. Det er træls fordi det ikke er sundt for hans led. Derudover så er der en sidste ting der kunne være rart. Når jeg går med ham, så bruger jeg primært min venstre arm til at holde linen, da det er min højre skulder der er " i stykker " og højre side jeg har piskesmæld. Men når jeg cykler med ham, er jeg nød til at holde ham i højre arm på højre side, og selvom han ikke som sådan trækker eller noget, så brænder min skulder efter kort tid. Derfor kunne det være rart at have hænderne på styret. Ville gerne forsætte med at cykle med ham, for han elsker det og jeg synes også det er hyggeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...