Hop til indhold

Hård mave

Brunosmor
 Share

Recommended Posts

Vore lille hund (blanding mellem shih tzu og puddel) har haft hård mave et par dage (siden lørdag). Har har ikke rigtigt kunne komme af med afføringen andet end end en meget lille knold af og til, selv om han virkelig kæmper, for at få det ud.

Så pludselig i går (mandag) kom der gang i afføringen, selv om den var noget blød (ikke tynd som diarré, men en noget blødere konsistens end normalt) og gul. I dag har han igen hård mave, så han ikke kan komme af med det. Han kæmper, og jeg måtte i morges nærmest "tage imod det og trække lidt" med en plasticpose.

Bruno (hunden) har det ellers fint; sover ikke mere end normalt, løber og leger, når vi går tur, og han vil også gerne lege med os hjemme. Han virker hverken slap eller "slatten".

Hvad gør I, når/hvis jeres hunde har hård mave?

Vi har ikke ændret på kost, bortset fra, at min kæreste måske har været lidt for generøs med rugbrødsmadderne med leverpostej, så Bruno ikke har spise så meget af sin tørkost. Bruno drikker helt normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrer med råt, så hvis vores hunde får hård mave giver vi en kødtype der modvirker det (typisk indmad eller kallun)

Jeg synes I skal snakke med dyrlægen. Hvis han ikke siden i lørdags har haft ordenligt gang i maven trænger han nok til lidt hjælp. Den tynde/grødede afføring kan godt passere forbi en forstoppelse.....

Jeg ved at nogle har god effekt af lidt madolie over tørkosten mod hård mave. Dog kan det godt være at groft rugbrød er lidt hårdt for hans mave :-)

Link til indlæg
Del på andre sites