Hop til indhold

Agility i Helsingør og omegn


Sagall
 Share

Recommended Posts

Hej - og velkommen til :-)

 

Jeg bor i Humlebæk så der er jo ikke så langt mellem os ;-)

 

Jeg træner selv Agility. Jeg går hos Hillerød Hundevenner (HH) og hos Kvistgård Agility (KAF).

 

Hillerød Hundevenner starter deres begynderhold op i marts/april så vidt jeg husker. Træningen foregår på Handelsskolens baner i Hillerød. Der går en bus dertil fra Hillerød station.

 

Kvistgård agility starter også først deres næste begynderhold op marts, men jeg ved de har et begynderhold der startede i oktober hvor de gerne vil have flere deltagere på. Det går igang i Januar igen. Og ellers starter det somsagt forfra med nyt hold i marts. KAF træner indendørs i en hal i Kokkeldal lige ved motorvejen her til vinter og flytter til marts igen ud til deres udendørsarealer i Borsholm - det tror jeg er svært at komme til med det offentlige. Selv fra Helsingør som ellers kun ligger 7-8 km derfra.

 

Hvor gammel er din hund? Fælles for begynderholdene begge steder er at der er mange hvalpe på. Det betyder at man ikke har overlægger på spring, bruger en lavere balance mv. (For at skåne deres kroppe). Uanset alderen på din er det en god start, men hvis din hund er voksen du vil nok hurtigere få brug for at rykke op på et letøvet hold hvis ellers din hund er vant til at arbejde, hurtig bliver sikker på forhindringerne, bliver ved dig når i løber osv.

 

Både i HH og KAF træner man mod at blive klar til konkurrence, men det er selvfølgelig ikke et krav at man gider det ;-) Det er ellers slemt vanedannende skulle jeg hilse og sige ;-)

 

Hvis du hellere bare vil løbe agility på hyggeplan og gerne bare vil hurtigt igang med at løbe nogle baner (kortere indlæringsfase) kunne DcH Humlebæk eller DcH Helsingør være et bud (det er bare et tilfælde at begge er DcH klubber - der findes masser DcH klubber med dygtige udøvere der løber på højt plan).

 

Håber vi ses på banerne!

 

Mvh

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...