Hop til indhold

Aktiverings legetøj


Jeanette Andersen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

Nu hvor det snart er jul, har jeg været op udkig efter den perfekte gave til min skønne labrador og fox terrier blanding. Han er 1,5 år og er en meget aktiv hund og derfor vil jeg gerne købe et stykke legetøj som kan stimulere ham. Jeg så på et tidspunkt at man kunne købe en madskål som havde 3 eller 4 rum som man lagde mad i og så skulle hunden skubbe de 3 rum rundt for at komme til maden. Kender i dem? er de gode? Hvor kan jeg købe den?

Han har en bold som man kan putte godbider i og den er han også glad for, jeg syntes bare at det er rigtig svært at finde godbidder der passer i. Enten er de for store ellers er de for små.

Kender i nogle gode stykker aktivitetslege tøj? Eller har i en anden god ide til en god julegave?

På forhånd tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

aktiveringslege tøj som det du nævner med rum er ikke madskåle i den forstand at du kan lade hunden alene med den.... jeg har et klods spil hvor jeg gemmer det under kolderserne, det ok sjovt.

 

Min Jackie er ret glad for sin kong... og sin bold (fra brugsen) som der kan komme foder i.... hullerne i bolden er dog ret små men hendes foder passer ok i størrelsen.

 

en anden nem og billig aktivering er at jeg pakker foder ind i et tæppe... folder og ruller i flere lag.... og så det altid sjovt at søge i græs

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ingen snor, men hvis ikke hunden kan få den op, når den er helt lukket, kan man bare lade være med at lukke den helt :-)

 

Og afhængig af hvor ivrig hunden er flytter de rundt på den, men det giver jo også hjernemotion at finde ud af hvordan man får dem ud. Dog vil jeg sige at hunden skal være under opsyn, så man er sikker på lynlåsen ikke bliver bidt i stykker ;-)

 

opsyn siger sig selv...

 

hmm må finde en gamle taske til Jackie... vi kan altid bruge nye udfordringer.... hun er lidt for kvik til tider.... det nu dejligt nok

 

hi hi hvis genbrugen har en taske får hun måske en julegave til.... eller retter en aktivitets gave 1.jule dag når vi alle er trætte og turene måske kort (+ hos min mor er der ikke særlig mange sjove ture at gå)

Link til indlæg
Del på andre sites

indtil nu har jeg ikke set en destruktiv side hos Jackie :hmm:

puttegris og hyrde... ja....madøre ABSOLUT.....

 

Ok, Luna ødelægger så alt legetøj inden for 10 minutter, og så er det altså billigere med en papkasse :blink:

 

Men måske kan du lokke den destruktive side frem når hun kan dufte godbidderne inde i kassen, og så skal du måske ikke tape den sammen, men gøre det lidt let for hende i starten

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, Luna ødelægger så alt legetøj inden for 10 minutter, og så er det altså billigere med en papkasse :blink:

 

Men måske kan du lokke den destruktive side frem når hun kan dufte godbidderne inde i kassen, og så skal du måske ikke tape den sammen, men gøre det lidt let for hende i starten

 

nok en god ide... da hun var lidt skeptisk over for kassen hendes foder blev leveret i... selv med 12,5 kg mad i.......

 

ja hvis Luna ødelægger alt er papasser billigere... ofte gratis...

hvad med en kong ødelægger hun også den?

Link til indlæg
Del på andre sites

nok en god ide... da hun var lidt skeptisk over for kassen hendes foder blev leveret i... selv med 12,5 kg mad i.......

 

ja hvis Luna ødelægger alt er papasser billigere... ofte gratis...

hvad med en kong ødelægger hun også den?

 

Kong legetøj, ja, det tager bare lidt længere tid :blink:

 

Men en kong med leverposteg i, den gør hun ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...