Hop til indhold

Rally konkurrence tråd 2015


Camilse
 Share

Recommended Posts

Det er altid en god idé at huske skiltene, men kender godt de der totale blackouts, man kan lave på banen.

Jeg gjorde det i champion i Odense. Hunden skulle fra sit på venstre, foran rundt og sit på højre - jeg sendte Liva bagom mig ....

 

Jeg skulle bare lave en 360 grader højre undt, kunne pludselig ikke huske om det kun var hunden, kun mig eller os begge der skulle rundt, så helt henne ved skiltet måtte jeg gå tilbage og lave ny opmarch og rigtig øvelse.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hold nu op... Da Lillebror kom ud i første omgang var han bare stresset med ekstra meget stress på. Han kunne ikke andet end at sige vov og glo op i himlen. Besluttede egentlig at ville trække ham og smed ham i bilen. endte så med at hive ham frem af bilen igen og gå op mod startområdet, og så se hvordan han tog det. Og sørme om han ikke lige pludselig var klar over at han hedder Calle og kunne arbejde sammen med mig. Ind på banen, og jeg havde besluttet at eventuelle fejl ikke skulle rettes. Og han var godt nok her og der og alle vegne, men han var forholdsvis klar i hovedet. Kan så sparke mig selv bagi over at jeg ikke stoppede mens legen var god. Måske hjælper det når rent faktisk begynder til træning, så han bliver vant til at arbejde med forstyrrelser.

 

Cassi var i løbetid, og for at sige det mildt, pisse irriterende :stupid: første øvelse, en slalom må vi lave om, fordi hun lige skal snuse til keglen og går fra mig :roll: få skilte efter er der send til felt, og det gør hun så fint. Der kommer faktisk en del skilte hvor hun arbejder fint. Og så, det sidste skilt, 360 til højre. Det kan hun ikke finde ud af. Ærespladsen mistede vi vist, hun lå meget uroligt og der skulle bare snuses igennem. Synes ikke selv hun fik rejst sig, men det kan jo være svært at se når hunden ligger ved siden af en.

 

Jeg overvejer lidt at Cassi ikke skal til flere prøver efter næste konkurrence om to uger. Synes ikke det har været så sjovt på det sidste, og der er ikke rigtig tid til at træne hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I morgen skal hundene med igen... Fortryder ligt jeg har meldt til, da det på arbejdsfronten står ret hårdt til, og jeg har endnu en konkurrence søndag. Nå, men nu er vi jo meldt til og det hele er jo god træning for dem.

 

Calle tabte helt hovedet til træning. Der var en løbsk tæve og han kan slet ikke styre sig selv(Cassi er kun lige blevet færdig med hendes løbetid). Har så lige kogt svinehjerte og det er guf, så håber på at hvis vi tager afsted i god tid, så kan han blive rigeligt afklimatiseret inden. Desværre skal han op som anden hund, så kan ikke gå med ham så længe som jeg nok gerne vil inden vi skal på. Han har brug for en del tid, før der er ro.

 

Cassi er jo under ombygning hvad angår hendes pladsposition(min træner undrede sig noget i sidste uge, da jeg hele banen rundt sagde "tjek, tjek" til min hund) og hun er klart blevet mere vågen hvad angår hendes venstrevendinger. Jeg håber så lidt på at vi for en enkelt gangs skyld kunne undvære de spring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, hvor dagen startede af helvedes til. Jeg fik lidt en våd klud i hovedet i går(ikke noget alvorligt) og energien var ikke det der var mest af.

 

kunne ikke finde Calles sundhedsbog, brugte tyve minutter på at gennemsøge alt, for til sidst at komme i tanker om at den blev brugt i Ølstykke og derfor måtte være inde på spisebordet. Får pakket min pung, startbøger og godbidder og så afsted med hundene. Bliver irriteret over der er vejarbejde på broen, og kom frem et lille kvarter senere end beregnet. Ingen problemer, der er stadig tre kvarter til konkurrencen starter. Vil gå ind til start og så går det op for mig at jeg ikke har fået den rigtige pose med hjemmefra. Shit, ingen startbøger, ingenting er kommet med( jo mine to hunde).

 

Heldigvis er folk flinke og jeg fik hjælp, men nøj, bægeret var ved at flyde over. Vi fik styr på det meste, men jeg var bare slet ikke i stand til at kunne knokle løs med lillebror på banen. Han er en hund der helst skal have lov til at komme ud et par gange og der skal være god tid til ham(og jeg kunne ikke få ham ned til banen, da en anden bil holdte så tæt på at døren ikke kunne åbnes nok). Der var ingen kontakt, og jeg valgte at tage ham ud, mest af alt for min egen skyld.

Folk var søde, og jeg fik talt med en del. Elsker bare hundeverdenen.

 

Cassi skulle så ind i ekspertklassen. Hun var superskarp i opvarmningen, men der sker noget når hun kommer ind på banen. Måske er det fordi hun er snu nok til at vide at der ikke kommer nogen godbidder. I hvertfald besluttede trunten sig for at hun bestemt ikke ville sidde ned i dag:roll: Hun var virkelig irriterende og man kunne se på hende at hun var klar over hvad jeg ville have hende til, hun havde bare ikke lige tid, for der var et spring. Så er der lang vej hjem, når hun skal sætte sig hele 13 gange! Oven i hatten mistede vi vores æresplads...

 

I åben klasse tog hun sig godt nok sammen, vi måtte lave en øvelse om, og der var lidt pres i rundtur om kegle og selvfølgelig kunne hun ikke sætte sig hurtigt et par gange. Men hey, endelig kom vi over 90 point. 92 for at være helt præcis, så heldigvis skete der da lidt godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den åbne klasse!! :5up:

 

 

 

 

 

 

 

---------------------------

 

Vi har også været afsted i dag.

Denne gang med Bamse som debutant i en officiel konkurrence og Yoda i øvet.

 

Yoda havde virkelig en off-day - Mistænker jeg ved hvorfor, så det skal afprøves næste gang.

Men han kan sine øvelser, så på trods af han gloede på alt andet end mig, så fik vi 96 point og blev 4 vinder ud af 25 starter.

Så det gav en fin rosette.

 

Bamse var så god.

Han havde det fint med de andre hunde og miljøet, hvilket virkelig er stort når man tænker på hvor han startede.

Der var ikke noget voldsomt stress, kun rimelig fornuftig arbejdsstress der var til at have med at gøre.

 

På banen er han dog lidt uheldig og får ikke slugt en godbid ordentligt, jeg gav ham lige inden starten - Dvs. han var ved at blive kvalt i den et par gange og det kostede -3 på en øvelse. :stupid:

Da jeg så lavede den om og lige holdt et sekunds pause, for at se om han nu havde slugt den ordentligt denne gang, så kørte han lige rigeligt op.

Nøj, han var glad!!

Så glad at han får hylet mig ud af den, ved at lave noget meget atypisk - En dæk i stedet for en sit.

Sådan noget gør Bamse ellers aldrig, ordentlige søde Bamse :lol:

Så får fucket den øvelse totalt op og mister -13 der.

Derudover røg der lidt på hoppen :engel: Men for pokker - Snart 10 år gammel, har trænet uendelig lidt rally, har ikke startet konkurrencer i 1½ år og kunne da vi startede til træning, ikke være tættere på andre hunde, end hvad der svarede til afstanden på en boldbane.

Det er vist verdens fedeste luksusproblem og han skal have lov at hoppe alt det han har lyst til, resten af hans dage :lun:

 

Er simpelthen imponeret over den hund - Den iver, glæde og det enorme drive han har, for at lave noget samme med mig er virkelig noget helt særligt :lun:

 

 

[video=youtube;-gpIjegvEy8]

 

Edt. Nå ja, han endte på 82 point.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Så står den med garanti på et DM mere i år :klap:

 

Var i Sæby og gå rally med hele banden.

 

Til trods for, at Kaia stort set ikke har lavet andet end at grave huller og snuse efter mus i 3 mdr. så fik hun lov at gå en øvet bane.

Det var mere sjovt end kønt og hun fulgtes knap med mig banen rundt :lol:

Sådan lidt i momenter var hun vældig på, men så fik hun lige øje på et eller andet spændende - Men hun fik trods alt 88 point og sin første pind i øvet i DKK.

Tænker vi måske skal træne bare en lille smule inden hun skal ud igen :mrgreen:

Men ryggen holdt til det og hun havde det sjovt!!

 

Yoda gik en suveræn bane.

Jøsses, hvor var han lækker. Alt spillede bare og vi var lynhurtigt igennem banen, med en tid der vist lå temmelig meget under de andres.

Han satte ikke en pote forkert og det var bare sådan det skal være at gå rally, når det er allerbedst.

Det betød 100 point, RØM og dermed et DM udtag til os :klap:

Kæft, han er bare en liga for sig selv, når han virkelig vil! Wow, altså :lun:

 

Bamse skulle på til sidst og han havde lige et "jeg kan ikke huske hvad jeg laver" øjeblik i starten og vi fik lavet noget rod i starten der kostede 4 point.

Men efter skilt nr. 1 så gik han bare vildt godt og lavede bare intet forkert.

Han er simpelthen en fornøjelse at gå bane med - De 96 point rakte også til en 3 plads :5up:

 

Så det var en ret god dag i Sæby!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så står den med garanti på et DM mere i år :klap:

 

Var i Sæby og gå rally med hele banden.

 

Til trods for, at Kaia stort set ikke har lavet andet end at grave huller og snuse efter mus i 3 mdr. så fik hun lov at gå en øvet bane.

Det var mere sjovt end kønt og hun fulgtes knap med mig banen rundt :lol:

Sådan lidt i momenter var hun vældig på, men så fik hun lige øje på et eller andet spændende - Men hun fik trods alt 88 point og sin første pind i øvet i DKK.

Tænker vi måske skal træne bare en lille smule inden hun skal ud igen :mrgreen:

Men ryggen holdt til det og hun havde det sjovt!!

 

Yoda gik en suveræn bane.

Jøsses, hvor var han lækker. Alt spillede bare og vi var lynhurtigt igennem banen, med en tid der vist lå temmelig meget under de andres.

Han satte ikke en pote forkert og det var bare sådan det skal være at gå rally, når det er allerbedst.

Det betød 100 point, RØM og dermed et DM udtag til os :klap:

Kæft, han er bare en liga for sig selv, når han virkelig vil! Wow, altså :lun:

 

Bamse skulle på til sidst og han havde lige et "jeg kan ikke huske hvad jeg laver" øjeblik i starten og vi fik lavet noget rod i starten der kostede 4 point.

Men efter skilt nr. 1 så gik han bare vildt godt og lavede bare intet forkert.

Han er simpelthen en fornøjelse at gå bane med - De 96 point rakte også til en 3 plads :5up:

 

Så det var en ret god dag i Sæby!

Tillykke... Du må jo se om du kan lave en dobbelt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke... Du må jo se om du kan lave en dobbelt :blink:

 

Hehe... Ahhh.... Det er vist tvivlsomt.

Mistænker det kræver jeg træner lidt mere rally end jeg gør :engel:

 

Men det bliver fedt at komme afsted i år.

Hans søster som ejes af en af mine veninder er også udtaget i begynder og jeg ser dem alt for sjældent da de bor knap to timers kørsel væk.

Og så skal jeg starte mod hende i øvet også, da hun er udtaget med hendes gamle hund.

Så det er aftalt vi skal have hyggedag på rallybanerne.

 

Og Yodas bror er udtaget i LP2 og lur mig om ikke også Siri og Spot kommer i Eliten.

 

Så der bliver noget familie at heppe på i år. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, Cassi er nu altid klar til at give lidt underholdning. Hun gik faktisk rigtig godt på banen, jeg måtte dog lave to øvelser om(bakke tre skridt, som alligevel blev noget juks og en sit stå dæk, hun var meget lang tid om at stå og lå foran mig i dækken :genert:). Men hurtige sit og meget, meget lidt presseri og så en super glad hund. Det var perfekt.

 

Ærespladsen tog Cassi altså ikke for noget alvorligt. Hun skulle sidde foran og lægger ud med at sidde bamse, og da jeg ikke lige belønner, så hopper hun op :roll: Resten af Ærespladsen sidder hun i den nydeligste bamse, kun lige afbrudt af lidt hoppen op af mig. Hun fik også lov til at tage Ærespladsen for den sidste hund, der fik jeg selv lov til at vælge positionen, så hun skulle være i dæk ved siden af mig. Ti sekunder og så hoppede hun op af mig igen. Jeg sagde så til hende at nu skulle hun lige vise at hun kunne tage sig sammen, og så lå hun mussestille resten af tiden.

 

Nå, men vi fik 80 point og en meget fin rosette fordi vi blev 3. Vindere...

image.jpg

elsker store flotte rosetter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var hos DCH Odense i går.

Hoppebolden startede med at hoppede sig igennem championklasse og endte med 79 point.

 

Men så var det værste hopperiet kommet ud af kroppen på hende, og vi kunne gå vores bedste åben-klasse nogensinde. Hele 97 point blev det til.

 

Nu begynder jeg at tro på, at vi skal til vores 4. DCH DM i træk.

Vores tre bedste resultater er 97-95-95.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var hos DCH Odense i går.

Hoppebolden startede med at hoppede sig igennem championklasse og endte med 79 point.

 

Men så var det værste hopperiet kommet ud af kroppen på hende, og vi kunne gå vores bedste åben-klasse nogensinde. Hele 97 point blev det til.

 

Nu begynder jeg at tro på, at vi skal til vores 4. DCH DM i træk.

Vores tre bedste resultater er 97-95-95.

 

Tillykke...

 

jeg havde egentlig overvejet om i år skulle være Cassis første tur til DcH's DM... Men hun svinger simpelthen så meget... Og så er det samme weekend som vores eneste mulighed for at debutere i klasse tre i Freestyle i år, så vi tager det stille og roligt. Der er også kun en konkurrence mere på SJælland inden sommerferien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke...

 

jeg havde egentlig overvejet om i år skulle være Cassis første tur til DcH's DM... Men hun svinger simpelthen så meget... Og så er det samme weekend som vores eneste mulighed for at debutere i klasse tre i Freestyle i år, så vi tager det stille og roligt. Der er også kun en konkurrence mere på SJælland inden sommerferien.

 

Tak.

 

Liva har været (overraskende) stabil i åben klasse her i foråret.

Der har ikke været nogle gevaldige svipsere.

Måske det har hjulpet, at vi også går og træner lydighed "for sjov"

 

DCH DM er vores mål for året :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Liva har været (overraskende) stabil i åben klasse her i foråret.

Der har ikke været nogle gevaldige svipsere.

Måske det har hjulpet, at vi også går og træner lydighed "for sjov"

 

DCH DM er vores mål for året :mrgreen:

 

Hun var også fin og slet ikke så hoppende Liva i Odense :blink:

 

Jeg tør også begynde at satse på DcH Dm i år, vores andet Dm bliver det så.

Synes også at vores forår har været mere stabilt, men dog med plads til både besøg af IB osv. og div. førerfejl.

Nu må vi se, der er jo en del konkurrencer endnu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde den mest dovne og ugidelige Cassi med til konkurrence. Det der sommer, det gider hun ikke... Hun hang hele banen rundt og man kan næppe kalde det for plads hun gik. Vi fik dog 89 point, hvilket da må siges at være imponerende, når man tænker på at vi lavede et skilt om og jeg åbenbart knipsede på et tidspunkt. Synes nu ikke selv jeg gjorde det, men når dommeren siger det er tilfældet, så er det jo rigtig nok. Hun lå dog rigtig pænt i ærespladsen.

Cassi var ikke den eneste der døjede med varmen, så vi endte som 3. vindere(men nej hvor irriterende at hun ikke gider bare det er lidt varmt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var hos DCH Odense i går.

Hoppebolden startede med at hoppede sig igennem championklasse og endte med 79 point.

 

Men så var det værste hopperiet kommet ud af kroppen på hende, og vi kunne gå vores bedste åben-klasse nogensinde. Hele 97 point blev det til.

 

Nu begynder jeg at tro på, at vi skal til vores 4. DCH DM i træk.

Vores tre bedste resultater er 97-95-95.

 

Så gjorde hun det sørme igen :mrgreen:

97 point i åben hos DCH Broager i dag :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så gjorde hun det sørme igen :mrgreen:

97 point i åben hos DCH Broager i dag :banan:

 

Tror vist der er nogen der skal til DM igen i år :klap:

 

 

 

------------------------

 

Var et smut til prøve på Fyn i dag - Rigtig fin og lille prøve, på et super areal.

 

Bamse var super god.

Han var i perfekt stress-niveau og havde virkelig hovedet med og total meget overskud i dag.

Vi var også færdige med banen, næsten inden jeg havde set mig om og han gik simpelthen så fint.

 

Han fik da også 100 point, vandt klassen og blev rally begynder mester :klap:

Det havde jeg sørme aldrig troet skulle ske, for min gamle supermand :lun:

 

 

Kaia var næste på i øvet klasse og ud over lige de to første skilte, hvor hun var en smule ukoncentreret, så var hun bare tilbage i hopla og var helt sig selv og den glade lille arbejdsivrige Kaia jeg kender :banan:

Det var virkelig skønt at være på banen med hende igen.

Der var jo lidt småting, fordi hun ikke var helt på, men absolut ikke noget graverende og hun fik sørme 97 point og vandt øvet klasse :shock:

 

 

Til sidst var der Yoda, som virkelig var skeløjet af duften af løbetidstæven der havde været på i begynder og som efterfølgende havde gået lidt rundt om banen.

Synes ellers ikke han plejer at være påvirket af løbetidsdamer, men det er også rigtig længe siden vi sidst har trænet sammen med en.

Så det er lige en pæn reminder til mig om, at det skal vi lige have trænet løbende, hvis jeg forventer min intakte hanhund kan gå lige så pænt som altid, når der er dejlige damer :mrgreen:

Men ud over to ommere, fordi han var ukoncentreret og et fratræk fordi jeg peppede ham op, for lige at få ham tilbage på ret kurs, så gik han fint.

 

Han blev nr. 2 med 93 point, så det var ok trods alt :5up:

 

Og så gav de rigtig fine præmier, så jeg slæbte hjem :mrgreen:

 

 

DSC_0752.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det bliver spændende på næste søndag... Vi skal på Feddet og deltage i landskamp... Cassi har(så vidt jeg kan se) tre starter inden for 2-3 timer. Håber ikke det bliver for varmt... Og nej hvor bliver det sjovt at tage et smut tilbage i begynderklassen :genert: Hvem ved, måske hvis det går godt så investerer jeg i det hundepas, så trunte kan komme med over vandet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været i gang igen.

 

Denne gang 2. runde af DGI midtjyllands rallyturnering.

 

Der gik helt rod i tidsplanen, da en dommer var uheldig og punktere.

Heldigvis nåede hun frem - Helskindet!

 

Men det betød jeg startede med Bamse.

Han gik en perfekt bane, indtil bakke som var sidste øvelse og der var han lidt oppe at ringe, så den gik ikke så godt.

 

Dommeren til ekspert var så dukket op og næsten uanset hvordan vi lige planlagde det, så ville min første bane med Yoda kollidere med Bamses.

Så valgte første tur med Yoda fra og koncentrerede mig om at få Bamses baner gjort færdige, så jeg kunne lægge alt fokus på Yoda bagefter.

 

Og det var en god beslutning, selvom der var lang tid fra banegennemgang til jeg skulle på (og det var seriøst en af de onde og forvirrende Charlotte baner :lol:)

 

Men Bamse gik en fuldstændig fejlfri begynderbane og vandt med 100 point og hurtigste tid :klap:

 

Yoda skulle starte på ærespladsen, som var sit ved siden af - Igen noget vi ikke har trænet og den sværeste position for Yoda, fordi den jo ligesom plejer at være = der sker snart noget :engel:

Men med omvendt lokning, så sad han fuldstændig stille! Dyyyygtig!!

 

Og banen gik simpelthen så fint.

Har trænet lidt på "boble" og det at være der med ham, hele vejen og det virkede super godt.

Selv øvelser vi stort set ikke har trænet fungerede perfekt og han lavede bare en klasse bane, indtil sidste skilt som var et simpelt venstre sving og jeg smed lidt af min koncentration, så han gik lidt ind i min bane :stupid:

Det kostede 1 point.... Og det var det eneste vi blev trukket.

Så vi vandt med 99 point :banan:

 

Så der burde være håb for den ekspertklasse efter DM!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er vi hjemme fa Landskamp... Det vigtigste for mig er den ekspertklasse for nej hvor ville det efterhånden være rart med et cert. Vi laver to øvelser om og bliver trukket et point to gange, så ender for første gang over 90 point i ekspert. Men er en lille bitte smule ærgerlig over at jeg ikke lige var vågen på en 180 til højre. Vi har lige lavet to sideskifte og hun smutter bag om mig, da hun er overbevist om at vi lavede en synkronvending. Og det var virkelig dumt jeg ikke havde fat i hende, for hun gjorde det samme i opvarmningen :stupid: Det passede ellers lige med de tre point der manglede for at få et cert.

 

På den svenske bane går hun egentlig fint, hun rammer et skilt(min fejl da jeg kommer for tæt på) og så får jeg timet et skilt så dårligt at hun igen ryger ind i et skilt, og da man bliver IB'et når man laver en øvelse om, så der var ikke andet at gøre end at gå videre. Så jeg kostede os 14 point! Vi fik 83 i alt.

 

I den åbne var hun lidt træt, men gik rigtig fint og vi fik 95 point.

 

Alt i alt har hun været rigtig finde jeg har besluttet at vi lige tager et par konkurrencer over sommeren, lige nu er det cert ikke så langt væk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...