Hop til indhold

Rally konkurrence tråd 2015


Camilse
 Share

Recommended Posts

Tillykke med dagens prøver Camilse. Der skal nok snart komme nogle certer på kontoen hvis I fortsætter sådan.

 

Tempo og jeg var også til landskamp. Det blev lidt hektisk da jeg også samtid var sekretær for begge ringe med officielle prøver. Men Tempo er efterhånden så rutineret at han klarede det rigtig fint alligevel.

 

Min søde vuf lagde ud med at vinde championklassen med 100 point. Derefter blev det til 92 i den svenske prøve. Vi blev trukket 5 point på et skilt og 3 på et andet - men jeg ved ikke hvorfor. Endelig blev det til 100 point i den åbne klasse. Og ja det var så også nok til at vinde den individuelle landskamp. Og sammenlagt fik svenskerne bank for andet år træk så pokalen kunne blive i Danmark :)

 

Og nu vi er ved de gode resultater så blev det også til 100 point i championklassen i Vejen sidste weekend og dermed point til både DM og Årets Hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

@Camilse du plejer at have helt tjek på div. konkurrence regler.

 

Er det korrekt forstået, at efter 1/10 må man starte en højere klasse, end den man er udtaget i, til årets hund i Bck, uden udtagelsen bortfalder?

Har nemlig en veninde der trods mange år i bck, aldrig har gjort i årets hund - Så det kunne hun godt fristes til i år :mrgreen:

 

 

Kan ikke helt selv bestemme mig for, om jeg bare skal rykke Yoda op efter DM, eller om jeg skal tage med til årets hund i bck i år også - Det var så hyggeligt sidste år og i år har jeg ingen nattevagter der kan komme i vejen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der kommer en årets hundkonkurrence i rally i år, så må hunden første stille i en højere klasse dagen efter sidste frist for at indsende resultater(mener jeg).

 

Skriver hvis, fordi der sidste år var tale om at droppe det, fx var vi kun to i øvet klasse og selv med en IB på dagen havde Cassi vundet... Tror ikke hun ville kunne kvalificere sig i år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker... Håber de holder ved, men kunne være rart at vide ret hurtigt ifht. at konkurrencerne jo hurtigt bliver lukket for tilmeldinger og det er surt at "spilde" tid i en klasse, hvis der alligevel ikke er noget at opnå ved det.

 

Synes det er lidt hyggeligt med den slags internt i klubben. Så har lokket med nogle af bc pigerne, at de burde tilmelde i år.

 

Men ja... det var lidt sølle sidste år.

Yoda blev jo også nr. 2 med en IB.... Tænker også der er en god chance for at komme med i år med 99 + 100 og begge klasser vundet.

En af mine veninder har samme point, så det kunne være rigtig godt med lidt konkurrence om overhovedet at komme med + at intet er afgjort før på dagen.

 

Alternativt, så er det jo et forsøg værd om vi kan noget i ekspert klassen, men vi når nok bare ikke to konkurrencer før 1/10, hvis det er der skæringsdatoen er igen i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige spurgt på fjæs.

Der plejer at være hurtigt svar.

 

Sidder nemlig og er ved at tilmelde de sidste konkurrencer her i efteråret - Der bliver pokkers hurtigt fyldt op til prøverne, så det hjælper ikke at tænke for længe over sagerne.

 

Men det kan da sagtens være nok - Det kommer jo helt an på hvor mange der tilmelder.

Rigtig mange fra jylland fravælger det jo, da det er dyrt og langt at køre, selvom der kan startes andre prøver samme dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... det var jo næsten bare at tilmelde, så er man med :lol:

 

Men har valgt det fra i år - Eller, lad os nu se hvad resultater vi får i Ekspert, men har valgt at tilmelde et par konkurrencer i Ekspert i efteråret og se hvordan det går.

Vi træner jo ikke ret meget rally. Men vi har meget få mål før midt 2016, hvor jeg håber vi er klar til LP3. Håber lidt på en LP2 titel inden nytår, så vi kan fokusere på kl. 3 efter de nye regler.

 

Så skal jo have noget at få tiden til at gå med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så har vi været afsted igen.

Lidt optimistisk at tilmelde sig en konkurrence med to hunde dagen efter DM :engel:

 

Men nu var vi tilmeldt, så afsted med os.

 

Startede i begynder med Bamse og han havde en rigtig god dag, hvor hans hukommelse ikke var så påvirket, som den andre dage er.

Så i dag behøvede jeg ikke lære ham øvelserne på ny, inden vi skulle på banen, han kunne rent faktisk huske dem :klap:

 

 

Og sikke da en fornøjelse at gå med den hund.

Nyder hvert et sekund jeg har på banen med ham og det er virkelig specielt, fordi jeg aldrig ved hvornår det er den sidste.

 

Og fandeme om han ikke laver velfortjente 100 point, med næstehurtigste tid - Min 10 år gamle demente dreng :lun: :hjerte:

Jøsses, han er fantastisk!!

Så måske?? vi skal have et sidste DM sammen... Bare måske... Men holder fast i tanken og nyder at muligheden er der.

Fantastiske hund!!

 

 

Yoda var helt kvæstet efter i går, men arbejder SÅ fint under opvarmningen.

 

Desværre så er hans mentale overskud ikke særlig stort, når han er træt og han blev forskrækket over en der gik forbi os bagved med en pose, eller et eller andet der raslede en smule, da vi stod og ventede.

Det hylede ham helt ud af den og jeg nåede ikke at få ham med igen, inden vi skulle på banen.

 

Så han dæmpede rigtig meget og var noget usikker den første halvdel af banen - Overvejede faktisk at gå ud med ham.

Men så tog jeg nogle gode beslutninger undervejs og fik ham sgu' med igen og sidste halvdel gik han skide flot :5up:

 

Det er sådan en kæmpe sejr at kunne få ham med og få ham til at slippe en dårlig følelse i træningen. Han har jo en tendens til at lukke helt ned og gå helt ind i sig selv, hvis han ikke magter det.

Så at han nu har så meget ballast og kan hive lidt mentalt overskud frem, inde på banen er virkelig, virkelig kæmpe store fremskridt.

Og han kunne sine øvelser, selvom vi måtte lave 3 om. Men det skyldes udelukkende han var helt ved siden af sig selv, for øvelserne var faktisk bare øvet klasse øvelser.

 

Ærespladsen fuckede jeg op, for kom til at sige "hvor er du god" og det betyder ligesom "fri" for Yoda :mrgreen:

Så han rejste sig, men fik ham i sit igen og han sad bumstille resten af tiden (hvilket han også gjorde før jeg kvajede mig).

 

Så 81 point blev det til og det er sgu' ok ifht. det niveau vi var på i dag.

Sødeste Dingle - Det skal sgu' nok blive godt, når jeg lære hvordan jeg skal tackle ham, når han bliver lidt mut - Men han lære mig så meget min søde Dingle. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort Tillykke med Bamse :klap:

Yoda gik også en pæn runde med lidt små justeringer. Det så faktisk ud som om føren havde problemer med at tælle til tre :hmm:på et tidspunkt.

Det er to smukke og dygtige hunde du har :hjerte:

 

 

Jatak!!! Var fuldstændig rundtosset, for havde slet ikke overskud til både at styre øvelser og få Yoda peppet op igen.

Jøsses da, jeg var brændt sammen. :) Men det er ikke første gang jeg laver sådan et nummer i en begynder øvelse når jeg er træt, så mon ikke jeg lære ikke at starte så meget på en weekend engang ;)

 

Men vi overlevede ;)

 

Og tillykke med jeres fine resultater - så ikke jeres baner, men hørte jeres point!

Super flot!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu ligeglad med alle andre, forstår bare ikke at man kun fortæller om dagen efter DM :vedikke:

 

Og tillykke med mesterskabet :blink:

 

Det er fordi DM opdateringen kom et andet sted: http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/41184-dm-folket.html

 

Så i stedet for at fortælle den samme historie to steder, så tænkte jeg det var rigeligt med et.

Beklager sørme da!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men din formulering var altså lidt negativ, så det er svært ikke at misforstå den.

"Ligeglad med alle andre....." Det kan altså formuleres pænere, selvom det kun er HF resultater du er interesseret i. Så måske du skal tænke lidt over dine formuleringer, hvis du ikke vil misforstås.

 

Synes bare, at når Pivpiv nu havde lavet en DM tråd, så gav det god mening at opdatere alt vedr. DM derinde, så jeg ikke skulle skrive i både LP og rally tråden for at opdatere.

Tænkte såmænd bare det gav lidt mindre "spam" fra mig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg stort set aldrig er inde andre steder end herinde ved træning(og så under billeder fra diverse måneder)... Med ligeglad med andre, så var det udelukkende ment som at det ikke gav så meget mening at liste resultaterne op for alle andre som ikke befinder sig herinde. Jeg var egentlig bare nysgerrig efter at høre om jeres oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender I det... Det med om en konkurrence er en succes kan måles på så mange forskellige parametre... Jeg er lige kommet hjem fra konkurrence med en IB i ekspert og 77 point i Åben...

 

Det lyder måske ikke spor imponerende, men Cassi var så fed at arbejde med. Jeg har besluttet mig for at vi skal arbejde med vores attitude når vi går i ringen. Der skal være tempo og glæde på, kan vi ikke få det ind i en lille ring, jamen, så får vi det heller ikke når vi skal til NM om nogle måneder.

I vores ekspert måtte jeg lave en enkelt øvelse om, da der var en stor gruppe af mennesker helt op ved banen, og det fik alle hundes opmærksomhed, og så var hun super overbevist om at hun skulle sendes til kegle og ikke felt. Så jeg går hen og viser hende feltet og dækker hende af. Ud over det er der trukket for lidt skævsidninger... Ærespladsen smed vi i den grad væk. Det med at sidde stille så længe når man hedder Cassi... Det kan man ikke uden at skulle sidde bamse...

 

I Åben var der en masse skævsidninger og en presseri... Og så smuttede hun ud til en ny kegle i stedet for feltet... Hun er godt nok dygtig til at løbe til kegler. Denne gang kunne jeg dirigere hende videre til feltet... Desværre træffer jeg en lidt dum beslutning inden jeg sender hende. Hendes mås letter sig en lille smule fra jorden, og jeg beder hende om at sætte sig og så var den øvelse ligesom røget...

 

Nå, men i det hele taget handlede det ikke om point, men en glad Cassi og det er det vigtigste... Især fordi hun lige fik øje på en paraply da vi kom, og så nægtede hun altså at forlade bilen. Så på et tidspunkt besluttede jeg mig for at hive hende ud... Heldigt der ikke var nogen der så det, for hun havde nær hevet buret ud af bilen. Da hun så var ude rystede hun på hovedet og logrede med halen, klar til at undersøge det hele...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi færdige med vores DM-kvalifikation - og vi endte på en kredsplads, så om 3 uger kører Liva og mig den korte vej til Ribe og deltager i DCH DM for 4. år i træk :banan: :banan:

 

Hun har simpelthen fundet et nyt gear i åben klasse i år og har været en drøm at have med på banen.

Selvfølgelig er hun stadig en hoppebold, men det kommer nu "kun" i forbindelse med højrehandling (ikke med i åben) og hvis der er for mange "voldsomme" øvelser efter hinanden. En tunnel kan f.eks. sagtens tænde hende, men hvis vi så har en stationær øvelse lige efter, kan jeg få hende dæmpet nok til, at hun husker at høre efter

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dem der bor i jylland (eller dem fra øerne der gider køre langt....) - Synes det er et skide godt initiativ, der støtter det gode formål.

Og der må endda belønnes på banen, så det er genialt efter en lang konkurrence sæson :5up:

 

Så håber det er ok med reklame her, selvom jeg intet har med det at gøre.

 

 

12027608_10207156116717120_6770664846916285457_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bamsemand :lun:

 

Utrolig, som den gamle hund bare klør' på.

 

Vi havde hjemmekonkurrence i dag og startede med alle 3 (Kaia dog en begynder udenfor konkurrence).

 

Yoda gik en rigtig nydelig bane, omend han er allerhelvedes hurtig i sådan en tunnel - Så har simpelthen ikke en chance for at følge med og han når knap at bremse når han kommer ud.

Men derudover var han rigtig god, tændt og jeg elsker at gå med ham, når han er sådan i hopla.

 

Og vi blev nr. 3 (åben bane).

 

I begynder kunne gamle Bamse nææææsten huske øvelserne inden vi gik på banen.

Måtte som altid genindlære snur rundt og bakke, men trods hukommelsen ikke kan huske bakke kommandoen, så kan kroppen huske bevægelserne :5up:

Så det tager efterhånden ikke ret mange repetitioner at genindlære de øvelser.

 

Men det er altid spændende hvor meget han kan huske når vi så komme på banen :mrgreen:

Men han gik suverænt godt og lavede 100 point - Igen! Og vandt klassen.

 

Kaia var bare skide sød og sjov.

Dæk, det ville hun bare ikke - Det var jo vååååååådt :sjov:

Men derudover gik hun rigtig fint. Da hun var den sidste i klassen og vi jo starter udenfor konkurrence, så belønnede jeg undervejs. Det tændte hende en del.

Var faktisk overrasket over, at hun kunne holde nogenlunde fokus en hel bane rundt.

For siden hun fik sin diskus, har hun stort set ikke lavet noget og det er jo et halvt år siden, så hun suuuuuuger alle indtryk til sig og har intet filter længere.

Alt ryger simpelthen bare ind og det giver lidt udfordringer med koncentrationen.

 

Men det lover fint, at hun var så glad og SÅ gerne ville lave noget :lun:

 

 

Og så min smukke gamle Bamse, bare fordi :lun:

 

DSC_0009.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...