Hop til indhold

Gå rænt i snor


Annett
 Share

Recommended Posts

Forskellen er som 49 siger + at man kan have nogle faste punkter på linen hvor man holder og også faste signaler so hunden ved om hun har fulde 5 meter til rådighed, halvdelen eller 1½ m eller hvad man nu vælger. Dette er langt nemmere med en fast line end med en Flex.

desuden synes jeg, at man har meget mere føling med sin hund i en fast line end ved at holde i håndtaget på flexlinen.

 

Når jeg går med hunde i 10 m eller længere line, og de har den fulde line til rådighed, holder jeg kun fast yderst og lader resten af linen glide efter hunden på jorden. Jeg går ikke og firer frem og tilbage på linen, men holder fast et sted på linen.

Jeg har endnu ikke oplevet, at en hund ikke hurtigt har lært "fidusen".

 

Er det en "løber" jeg har i linen, sørger jeg for at vende omkring og gå modsat inden hunden når ud i fuld line, på den måde bliver den dels vænet af med at trække dels vænner den sig til at holde øje med mig (eller sit menneske).

 

Sidste uge var jeg ude med en ivrig "trækker" på 1½ år og efter ca. 10 minutter på ovenstående facon valgte hunden at holde sig tæt på sit menneske. Hunden havde indset, at den faktisk ikke anede hvad retning de skulle gå i og derfor måtte den hellere følges ad.

Dette uden at hunden fik en eneste kommando.

 

Undskyld. Fik lige sendt dig et svar som skulle have været til nr.49

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld. Fik lige sendt dig et svar som skulle have været til nr.49
. Tak for DIT svar. Jeg køber en almindelig line til hende og øver med den.

Må jeg spørge dig om du arbejder som hundetræner ,adfærdsbehandler eller noget i den stil?? Fik bare tanken ud fra dit svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
. Tak for DIT svar. Jeg køber en almindelig line til hende og øver med den.

Må jeg spørge dig om du arbejder som hundetræner ,adfærdsbehandler eller noget i den stil?? Fik bare tanken ud fra dit svar.

 

Jeg er i tvivl om, hvorvidt dit spørgsmål er til mig?

 

Hvis det er, svarer jeg med et ja :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...