Hop til indhold

Ny hvalp.


Kasmort
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen.

 

jeg er den for det meste, den lykkelige ejer af en hvalp på 9 uger ved navn Quark. Han er en blanding af 2/3 engelsk bulldog og 1/3 labrador.

 

Grunden jeg skriver herinde er fordi jeg har brug for et råd. Dette er min første hvalp, da den tidligere hund jeg havde var 1 1/2 år da jeg fik ham.

 

jeg har læst en masse om at have hvalp, og har selvfølgelig tilmeldt mig et hvalpekursus, men det starter først i uge 36. Jeg forsøger at følge metoden hvor man belønner ham for god adfærd og ignorer dårlig opførsel. Men hvad gør man når han bider i hænder og fødder osv. Som er svært at ignorer da det jo gør ondt. Jeg siger nej med en bestemt tone, men det hjælper ikke rigtigt. Når han så stopper så roser jeg ham, men så hopper han på En igen. Jeg bruger for det meste klikkertræning og det går rigtigt godt men jeg har ikk klikkeren på mig hele tiden, derfor roser jeg ham. Håber der nogen der har et godt råd.

 

med venlig Hilsen

Kasmort

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp gør det samme... Og kradser... Så jeg var sønderrevet...

Vi træner "nej" og "ikke bide"... Roser ham når han stoppe med at bide... (Hvis det ikke er vildt)

Hvis han så kommer i vildt bide-humør, rejser jeg mig op og går og ignorer ham...

 

Han lyder som en lækker blanding... Må man se billede? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke lade hvalpe bide i sig overhovedet. Det skal stoppes. Hvis ikke afledning og belønning ved at den holder op virker, må man gå videre med en bestemt nej - og stoppe legen - indtil hvalpen finder ud af at den må bide i legetøj - ruskeduske og lignende, men ikke i mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Som regel leger man med en lille hvalp på gulvet, vi gjorde det vi rejste og gik væk fra hvalpen, vendte ryggen til - legen stoppede med det samme.

1-2 min efter starter vi legen igen - så snart hvalp bider stopper legen - og så fremdeles.... bid = ingen leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...