Hop til indhold

Hvilken flexline?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke så øvet udi flexliner, og vil gerne høre jeres mening.

 

Vi skal til at bruge flexline på den "normale måde". Ind imellem :D . Vi har tidligere haft en, som er gået i stykker. Og nu har jeg købt en ny, men er ikke tilfreds.

 

Den nye hedder flexi 1 classic, altså til små hunde. Håndtaget er fint, ikke for tungt. Karabinhagen er dejlig let. MEN 2 ting er dumme: Dels skal Toffi bruge en ret stor procentdel af sin 2kg.vægt for at komme frem. Det er som om den er væsentlig strammere i trækket end den forrige. Hvilket er mystisk, da den forrige ikke var specielt lavet til små hunde.

 

Og den anden ting jeg ikke kan vænne mig til er at det er en meget tynd tråd, og ikke den bredere rem, vi kender fra den gamle flexline. Så jeg bliver nødt til at have træk sat til konstant, kan nemlig ikke finde ud af at holde den i hånden som om det bare var en tøjsnor. Hvilket jeg ellers godt kan lide, da det aflaster hundens følelse af træk.

 

Den gamle var en flexline elegance, til en mindre formue. Den var løsere i trækket, så jeg ikke følte ikke at Toffi trak skulderen halvt af led. Når hun en sjælden gang fik lov at "gå flex" i den. Men den var tungere og større i håndtaget, og karabinhagen måtte vi skifte ud fordi den var for tung.

Men jeg kunne godt li at den 1 cm brede line gik hele vejen igennem, blev ikke pludselig til en tynd snor.

 

Nu så jeg så på trenddog.dk at der er kommet en ny, flexline elegance petit, er der nogen herinde som kender den? -det skulle være en nyhed til små hunde. Især er jeg interesseret i at vide om man kan få linen frem let og næsten uden træk, eller om hun skal bruge kræfter, ligesom med den vi lige har købt. For så gider jeg ikke give 349kr. for den plus forsendelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er ikke så øvet udi flexliner, og vil gerne høre jeres mening.

 

Vi skal til at bruge flexline på den "normale måde". Ind imellem :D . Vi har tidligere haft en, som er gået i stykker. Og nu har jeg købt en ny, men er ikke tilfreds.

 

Den nye hedder flexi 1 classic, altså til små hunde. Håndtaget er fint, ikke for tungt. Karabinhagen er dejlig let. MEN 2 ting er dumme: Dels skal Toffi bruge en ret stor procentdel af sin 2kg.vægt for at komme frem. Det er som om den er væsentlig strammere i trækket end den forrige. Hvilket er mystisk, da den forrige ikke var specielt lavet til små hunde.

 

Og den anden ting jeg ikke kan vænne mig til er at det er en meget tynd tråd, og ikke den bredere rem, vi kender fra den gamle flexline. Så jeg bliver nødt til at have træk sat til konstant, kan nemlig ikke finde ud af at holde den i hånden som om det bare var en tøjsnor. Hvilket jeg ellers godt kan lide, da det aflaster hundens følelse af træk.

 

Den gamle var en flexline elegance, til en mindre formue. Den var løsere i trækket, så jeg ikke følte ikke at Toffi trak skulderen halvt af led. Når hun en sjælden gang fik lov at "gå flex" i den. Men den var tungere og større i håndtaget, og karabinhagen måtte vi skifte ud fordi den var for tung.

Men jeg kunne godt li at den 1 cm brede line gik hele vejen igennem, blev ikke pludselig til en tynd snor.

 

Nu så jeg så på trenddog.dk at der er kommet en ny, flexline elegance petit, er der nogen herinde som kender den? -det skulle være en nyhed til små hunde. Især er jeg interesseret i at vide om man kan få linen frem let og næsten uden træk, eller om hun skal bruge kræfter, ligesom med den vi lige har købt. For så gider jeg ikke give 349kr. for den plus forsendelse.

 

Jeg ved ikke om sådan noget som dette er det bedste?

 

http://www.avifauna.dk/product_info.php?cPath=356_982&products_id=6608

 

Selv bruger jeg comfort2 8 m og er meget glade for dem :)

 

Avifauna er ret billige i firhold til andre jeg har set :)

 

Måske kunne du prøve at ringe til dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har både den helt lille flexi line på tre meter - med det lille bitte håndtag, til Dolph - men faktisk syntes jeg at der skal bruges flere kræfter på den, end på Flexi Comfort som Bitten har fået..

Den er blød og nem at have med at gøre..

 

Kan købes her.. til ret billige penge

( de har også maaaange andre modeller )

http://dyrenes-magasin.dk/alt_til_hunden/flexi_liner_da/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har både den helt lille flexi line på tre meter - med det lille bitte håndtag' date=' til Dolph - men faktisk syntes jeg at der skal bruges flere kræfter på den, end på Flexi Comfort som Bitten har fået..

Den er blød og nem at have med at gøre..

 

Kan købes her.. til ret billige penge

( de har også maaaange andre modeller )

http://dyrenes-magasin.dk/alt_til_hunden/flexi_liner_da/[/quote']

 

Koster 100 kr her http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=356_982

 

Der er også denne her http://www.avifauna.dk/product_info.php?cPath=356_982&products_id=6627

 

Det er ikke helt let :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke besluttet mig endnu.

Avifauna er godt nok lidt billigere med sine liner...gad vide om det gælder hele varesortimenten k030.gif

 

Det glæder mig at du Tweesa også kan mærke en forskel i trækket. Så er det ikke mig der er en idiot.

Måske skal jeg prøve at kigge lidt nærmere på den der Flexi comfort. Er der bred line gennem det hele eller går den over i en tyndere snor? Og er karabinhagen lige så let som på flexi classic?

 

Jeg kunne selvfølgelig også daffe ned i hundebutikken og snakke med dem. Problemet er jo bare at i butikkerne er linerne indhyllet i plastic, så man kan ikke "prøve" dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karabinhagen er større på flexi comfort - ihvertfald når man er på 5 meter linen.. Måske de har en lidt mindre på 3 meter? Så plejer størrelsen på karabinhagen somregel også at være mindre..

 

Den brede snor er kun de første stykke, så går det over i den tynde nylon..

Ellers skal du jo nok over i Classic Compact http://dyrenes-magasin.dk/til_hunde/liner_og_seler/flexi_liner/flexi_compact_1_5_roed_da.html

 

næh vent.. du kan få Comfort som en Compact.. dvs. nem at "trække" og med båndline..

http://dyrenes-magasin.dk/hunde_flexi_liner/flexi_comfort_compact_1_5_blaa_da.html

Med alt det som du leder efter :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen begge to. Der er jo en mindre flexline-jungle derude.

Nu har jeg været nede i hundebutikken, og den ansatte vil spørge ejeren om de kan bestille elegance petit hjem.

Det bliver enten den eller også comfort compact. Prismæssigt er der 100-150kr mellem de to, så det skal ikke være det som afgør sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu har jeg talt med trenddog, som siger at de har lavet en trykfejl på siten, flexi elegance petit er ikke 5 meter, men kun 3 meter. Så den er udelukket.

Så har jeg talt med Dyrenes magasin omkring flexi comfort compact, hun sagde at det måske kan have noget med håndtagets og dermed fjederens størrelse at gøre om trækket er forskelligt altså jo mindre "hus" desto mindre fjeder, og des tungere træk. Men hun sagde også at trækket burde være ens for samme fabrikat, uanset model. :?

 

Så jeg tror at jeg går ned i byen og køber den jeg kender, nemlig flexi elegance. Og så håber jeg at jeg kan få mulighed for at se og prøve din line, Tweesa, en gang vi kan ses. Så kan det blive den næste line, hvis elegancen går i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man har et standpunkt til man tager et nyt! s070.gif

Da jeg åbnede den lækre flexline elegance til 399,-, kunne jeg med det samme mærke at trækket var endnu strammere end på flexi 1 classic, som jeg købte fornylig.

 

Så jeg tog den ned i butikken igen og fik den byttet til den der hedder Classic Comfort 1, som Tweesa har foreslået.

 

Jeg fik lov at prøve trækket i diverse flexliner nede i butikken. Jeg synes de er lige stramme allesammen.

 

Så det har måske været en fejl at min første flexline elegance var lidt løs i det. -Måske har der været noget galt med fjederen, så det var derfor den gik i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...