Hop til indhold

Target med hund og katte


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Overvejer at lave noget med dem sammen. Kattene kan allerede disse ting, så de skal vel bare kobles på?

Lige nu er jeg ved at forsøge at lære Aslan dem, og så lære ham at det er ok, at misserne er der. Som I kan se er det ok, men ind imellem synes han det skal være ham alene - nok fordi der er mad :) Han forstyrres dog mindre og mindre, for han er ved at finde ud af, at han altid får, når en kat får, og det er faktisk en god øvelse for ham i at vente roligt, for kattene er total ligeglade med mad og arbejder helst for ros alene (de er trænet gennem ni og seks år)

 

Her er lidt foto

 

aslan target.jpg

 

Jeg elsker den der intensitet, der er i ham når vi arbejder. Han er ikke nem men fantastisk. Jeg lærer meget! Havde ikke forventet det i en spids, men spørgsmålet er hvor meget "spids" der er i racen... eller om der bare er mange myter om træning af spids? Min veninde med samojeder, siger det er myter, at de ikke er trænbare.

 

targethund.jpg

 

Og så sammen med hans brother from another mother - Toulouse (som er en bulldog uden hale:mrgreen:). Målet er at Aslan skal stå der også, men indtil nu skal han bare være der i nærheden og i ro og acceptere at katten går derop

 

drillepind.jpg

 

Her er han lidt ude på at presse mis væk. her holder jeg mad tilbage, indtil Aslan viser ro igen.

han driller.jpg

 

Bemærk kattens reaktion - kigger væk. Hvorefter begge falder til ro - her taler de helt samme sprog. Disse situationer er yderst sjældne og ikke ønskede naturligvis. Men jeg var heldig at få dem på foto

 

skrid drillepind.jpg

 

Her er Toulouse alene på target mens Aslan kigger på i ro i sit

toulouse target.jpg

 

Og Tara på target mens Aslan kigger på

 

Tara target.jpg

 

Og Aslan alene. Jeg starter altid med ham alene og slutter med ham alene, og når de er sammen har vi en fast rutine, der hedder kat får ros/belønning, hund får altid derefter.

 

liggende target.jpg

 

Jeg vil gerne have, at han kan trænes selv om de er i rummet. Mine tidligere hunde kunne ikke, fordi jeg aldrig var obs på at lære dem det. Det er meget bøvlet med al den lukken til og fra med fem dyr, og jeg synes det kunne være sjovt at lære dem nogle ting sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...