Hop til indhold

Ressourceforsvar i cykeltrailer


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg længe tænkt på om jeg skulle oprette denne tråd, så nu gør jeg det bare :-)

 

Sagen er den, at oftest når Inca er i hendes vogn og en anden hund kommer for tæt på, så knurrer hun og gø'r og viser tydeligt at den anden hund ikke skal komme for tæt på.

Det sker dog ikke hver gang, min svigermors tæve kan fx. komme så tæt på hun lyster, det er lige før jeg tror de kunne sidde i den sammen, og der er også forskel på hvor tæt hundene "må" komme. Da jeg var til bakkeskue gik vi rundt blandt mange hunde og mennesker og dér reagerede hun ikke på noget. Når vi cykler er der heller ikke noget.

Mennesker er hun altid glad for og hun elsker at blive klappet når hun sidder der.

 

Jeg kan sagtens se det naturlige i at hun forsvarer sig, hun kan jo ikke rigtig komme væk og det er hendes trygge base, og egentlig synes jeg kun det er et problem når vi eksempelvis er med det offentlige og der pludselig kommer en hund. Der ville det være rart at vi begge bare kunne slappe af.

Jeg roser hende hver gang der går en hund forbi og fortæller hende at den gerne må være der, men kan jeg gøre mere? :-)

Inca har heller ikke været særlig social efter vi flyttede til Vanløse og hun kom til skade med benet (Ca. 1 år siden), måske har det noget at sige?

Hvad ville I gøre, hvis I overhovedet ville gøre noget? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede på et tidspunkt en tråd herinde om det at leve med en vogtende race. Er hun ikke også det? Her var der ret bred enighed om, at nogle ting lever vi med vogtende racer med og tager forholdsregler omkring, og at meget kan dæmpes ved at man lige siger Hey du - det har jeg selv styr over, så bare lev og lad leve du - i en glad tone samtidig med, at man lige får hundens opmærksomhed.

 

Jeg har forsøgt at dæmpe vogten ved min hund via godbidder osv - det virker ikke - det er en del af designet på en vogtende gårdhund - nogle gange irriterende - det medgiver jeg dig helt, men samtidig ikke svært at styre. Vi skal dog altid være vågen, når vi er ude med ham. Altid - er vi det, så slipper folk osv for at få en slem forskrækkelse, når det hvide pelsdyr pludselig ryger frem og giver dem en verbal skider... Han går dog ikke videre. Men derfor forsøger vi naturligvis helt at undgå det ved at tage hensyn til hvad type hund vi har - en værre tante er han:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...