Hop til indhold

Hvilken hvalp?


Gæst Donna Karan
 Share

Recommended Posts

Gæst Donna Karan

Jeg bor i en stor lejlighed, med katte på fem år og vil gerne have en lille hvalp.

Vi bor to personer i lejligheden; mig, en pige på 12 år, og så min far på 44 år.

 

Hvilken race skal vi vælge? Den må helst ikke være alt for dyr. Og den skal heller ikke være stor. Men sød og god overfor andre kæledyr er godt.

 

Kh.

Donna Karan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bliver nødt til at komme med nogle flere kriterier.

 

Hvad skal hunden bruges til? (Træning?)

Hvor meget tid vil i bruge på pelspleje?

Hvor meget motion kan i tilbyde?

Hvor meget aktivering (mentalt!) kan i tilbyde?

Osv.

 

Om hunden er venlig overfor andre kæledyr eller ej, ligger altså ret meget på jeres egen "banehalvdel", i forhold til hvordan i lærer jeres hund at omgåes andre dyr :-) Jeg har haft en hund, en Dansk Svensk Gårdhund, altså en hund som er god til at fange mus/rotter. Hun elskede musejagter, hun fangede og slog gerne mus/muldvarper i hjel, hun elskede det! Men mine andre dyr, marsvin, dem kunne hun ikke drømme om at gøre fortræd. Det vidste hun godt at det var et no-go, så hun var altid sød ved dem :lun:

 

Men der kan også være nogle hunde hvor jagtinstinktet bare er for stort, men hvordan man lærer sin hund at omgåes andre dyr, spiller den største rolle vil jeg mene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...