Hop til indhold

Gør når der kommer post


Imba
 Share

Recommended Posts

Hej hej

 

Vores Milo har altid taget det, at bo i lejlighed rigtig pænt, og aldrig taget nogen særlig notits af, hvis der kommer lyde fra naboerne. Og det er ofte, at man kan høre en dør gå op, en fest, folk, der griner, skændes (:shock:), et spædbarn der græder osv. Han har aldrig gøet af det. Men for et stykke tid siden havde vi en oplevelse, hvor posten kom meget tidligt, mens det stadig var mørkt. Det virkede som om Milo blev lidt forskrækket, og begyndte så at gø. Jeg kan egentlig godt se, hvad der ligger bag, da det var sent, og både Kasper og Jeg sov. Tror han gjorde opmærksom på, at der var nogen, der puslede ved vores dør, mens vi lå der og sov. Men han har unægteligt efter det været meget mere opmærksom på hændelser der ligner denne. Der er stadig ingen reaktion på andre i lejligheden, der åbner/lukker deres egen dør, eller de generelle ting som lyde ude i gangen, baby der græder osv. Men det er blevet sådan, at ofte hvis han hører hoveddøren (den går altid i med et smæk, den har smæklås), eller når posten kommer (også når vi er vågne) begynder han at gø, "ryffe", eller står meget opmærksomt og kigger på døren i længere tid (altså 2 min- det synes jeg er lang tid for noget, som han ikke burde bryde sit hoved med).

 

Her kommer så mine spørgsmål:

 

Hvad kan der ligge bag, og hvordan kan vi hjælpe ham? Vi tænker selv, at det har noget med at "passe på" at gøre, men det stemmer dog ikke 100%, da der sagtens kan komme alle mulige andre lyde, uden at han reagerer. Men vi vil jo aller helst hvis vi kan hjælpe ham til at slappe helt af, og stole på, at vi klarer den/ved at han ikke skal være vagthund.

 

Hvordan skal vi reagere, når han begynder at a) rette sin opmærksomhed på døren og vente. Eller b) begynder at gø.

 

Det skal lige siges, at det ikke er en hyper form for gø, det er mere en slags "Wruf vente vente vente.... Wruuf... Gå hen til døren.. Wruf!", eller hvis vi ligger i sengen, så stiller han sig op, og kigger ud mod døren, og siger engang imellem Wruf. Det varer ikke så længe, før han glemmer det igen, og foretager sig noget andet.

 

Hvis I har brug for yderligere info, så spørg endelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig ikke rigtig noget godt råd - vil bare sige, at vi har valgt at få post i en kurv udenfor vores dør i stedet for at få det gennem brevsprækken. Posten kommer nemlig som regel mellem 10 og 11 hvor Pero er alene, og det synes jeg ikke vi vil byde ham. Han skal helst bare have helt ro til at sove og slappe af :-)

 

Jeg mener forresten at have hørt, at det snart bliver pålagt etageejendomme at få postkasser i opgangen på gadeplan...

Link til indlæg
Del på andre sites

"Den nye postlov - officielt kaldet "Lov om postbefordring" - som blev vedtaget af Folketinget før sommerferien, medførte en række ændrede vilkår for anbringelse af postkasser og postkasseanlæg i bl.a. etageejendomme.

 

Brevkasseanlæg erstatter brevsprækken

 

I praksis betyder den nye lov at alle etageejendomme i Danmark skal være forsynet med samlede brevkasseanlæg, der er direkte tilgængelige for postbudet ved opgangen eller ejendommens indgangsparti.

 

Selvom loven har sat en frist til udgangen af 2009, har bl.a. mange bolig- og ejerforeningen allerede nu set deres fordel i at etablere et brevkasseanlæg - ofte i forbindelse med en større renovering af ejendommen eller mindre renovering af opgangen eller f.eks. indgangspartiet. "

 

http://www.me-fa.com/site/dk_3521.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

HUMM ved ikke om det kunne hjælpe at i viser ham at der ikke er noget, altså går med ham og lader ham se at der ingenting er, og viser at i har styr på det...

 

og så ros når der ikke er noget. og evt. afled ham med leg eller godbider når han viser tegn på noget...

 

Ved ikke om det kan hjælpe men det var nok det jeg ville gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...