Hop til indhold

Input til ny hvalp i hjemmet (på 4½ måned)


MarieF
 Share

Recommended Posts

Nå, jeg fandt lige denne kasse. Hun er vældig aktiveret af en blanding af små bitte pølsestykker, håndklæder, legetøj og en beskidt karklud. Det var lige hvad jeg kunne finde at putte i :lol:

 

IMG_4091.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et par spørgsmål til dig -håber det er ok :)

 

Hvordan starter man med at øve "ti stille"? Altså hvad er første skridt i øvelsen?

 

Vi har rigtig mange hunde i området og hun gør bare hun ser dem langt væk, så kan ikke helt undgå situationen hvor hun kommer til at gø.

Vi kan dog se kæmpe fremskridt bare i de dage hun har været her. Ville du holde hende helt væk fra andre hunde? Så snart hun har hilst, så vil hun gerne lege og snakke med dem.

 

jeg kan se du allerede har fået råd mht ti stille kommandoen. Jeg gør det også sådan at i situationer hvor hvalpen lige gøer lidt og ikkecaf noget særligt siger jeg ti stille på en måde det lige bryder hvalpens igangværende gøen - altså jeg siger ti stille og skaffer mig hundes opmærksomhed ved at foretage mig noget overraskende fx slå hånden let i bordet eller lignende - altså aflede elle overraske, så den lige glemmer at gø. Holder den i focus få sekunder og belønner. svært at forklare, men ikke svært at gøre. Man må altså bare få den til at stoppe med at gø, når det er sagt.

 

man kan midlertidig sætte en drømmeseng eller andet op på højkant foran vinduer der går ned til gulvet og dermed tage udsynet til hunde der går forbi.

 

Jeg gør det at jeg sætter mig sammen med hvalpen i hundegården og får den til at tie stille, når folk går forbi. Det kræver lidt opfindsomhed og man bør starte på så stor afstand som muligt og så komme tættere på.

 

Så jeg hyrer 3 børn til at gå forbi først på 50 m med et minutes mellemrum. Så på 30 m og så på 10 m og til sidst lige udenfor hundegården. Det koster en 20'er til hver barn og at de får lov at hilse på hunden bagefter, men det er godt for begge parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...