Besvaret Oktober 14, 20169 år comment_1461025 Vores valg af fremtidig hund er faldet på finsk lapp og vi kigger nu lidt rundt. Jeg har svært ved at finde priser/prisniveau på hvalpe. Nogen der ved noget? Og ellers nogen erfaringer med racen? Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år comment_1461043 Velkommen til. Det er ikke en race som ret mange kan tale med om af egen erfaring. Det jeg hører fra ejere og tidligere ejere er at det er en dejlig uproblematisk race, som er ret let at arbejde med. Mere hyrdehund en spidshund betyder samarbejdsvilje og lidt lettere at træne. Prisen har jeg ingen anelse om. Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år Forfatter comment_1461044 Tak for svar det er måske ikke en så almindelig race i DK? Priser er heller ikke det afgørende men meget rart at have med i planlægningen Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år comment_1461047 Jeg ser vildt mange af dem på udstillingerne! og ja de virker super søde og omgængelige, men de larmer selvfølgelig en del hvor bor du i landet? Så kan jeg anbefale en udstilling Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år Forfatter comment_1461049 Jeg bor på Fyn altså de gø'r meget? Har nemlig haft islandsk fårehund som på mange måder ligner og har race ligheder, men de gør helt vildt meget da de jo skal i forhold til den måde at hyde på. Men troede/håbede at lappen havde lidt mindre gø lyst x:D Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år comment_1461052 Vi har et par stykker i klubben, og jeg har en bekendt der opdrætter dem. De ER gøende, ret meget faktisk. Men meget handler altså om korrekt træning. Alle med undtagelse af den ene, er ok lærenemme, og kan klappe i når de får besked på det. Den sidste not so much. Den gør nonstop, og kan ikke rigtig tage læring til sig. Jeg vælger at tro at det er den ene der falder uden for normalen. Du skal dog være meget OBS på at træne den til ikke at gø, meget konsekvent. Priser er ikke noget der typisk reklameres med i de racer, der ikke findes så mange af. Men spørg en opdrætter:-) Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år comment_1461053 Jeg bor på Fyn altså de gø'r meget? Har nemlig haft islandsk fårehund som på mange måder ligner og har race ligheder, men de gør helt vildt meget da de jo skal i forhold til den måde at hyde på. Men troede/håbede at lappen havde lidt mindre gø lyst x:D Så skal du da helt sikkert til udstillingen i spidshundeklubben i Nyborg d. 3/12 http://spidshundeklubben.nu/aktiviteter/udstillinger/index.html Altså jeg kender dem mest fra udstillinger, træning og en jeg møder på gåture, og de gør ja, men det er jo en spidshund, så det er ikke så mærkeligt men de er vist blevet ret populære som familie hunde, så er sikker på de har mange gode egenskaber Men alt kan jo trænes væk (stortset) Min svigermors volpino italiano (en lille spidshund) som jeg har trænet, gør aldrig ude og sjældent derhjemme Rapporter
Besvaret Oktober 14, 20169 år comment_1461056 Vil tro prisen ligger mellem 11-15.000,- men det er jo svært at sige og betyder ikke så meget i min verden men på spidshunde udstillingerne kan du møde en masse og sikkert også nogle opdrættere som kan fortælle mere Rapporter
Besvaret Oktober 15, 20169 år comment_1461082 Jeg har i snart nogle år trænet sammen med dejlige Jokka. http://www.finda.dk/content/dog.php?id=465 Han er meget artig, tror næsten at han er født lydig. Men der er meget lyd i ham. Meget lærevillig, men tåler ikke for mange repetitioner - som så mange andre spidshunde Fra rally kender jeg også et par stykker. Bl.a. har en af dem været til DCH DM i både C-klassen, B-klassen og rally Rapporter
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.