Hop til indhold

Finsk lapphund erfaringer og priser


Lill
 Share

Recommended Posts

Vores valg af fremtidig hund er faldet på finsk lapp og vi kigger nu lidt rundt.

Jeg har svært ved at finde priser/prisniveau på hvalpe. Nogen der ved noget?

Og ellers nogen erfaringer med racen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

 

Det er ikke en race som ret mange kan tale med om af egen erfaring. Det jeg hører fra ejere og tidligere ejere er at det er en dejlig uproblematisk race, som er ret let at arbejde med. Mere hyrdehund en spidshund betyder samarbejdsvilje og lidt lettere at træne.

 

Prisen har jeg ingen anelse om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et par stykker i klubben, og jeg har en bekendt der opdrætter dem. De ER gøende, ret meget faktisk. Men meget handler altså om korrekt træning. Alle med undtagelse af den ene, er ok lærenemme, og kan klappe i når de får besked på det. Den sidste not so much. Den gør nonstop, og kan ikke rigtig tage læring til sig. Jeg vælger at tro at det er den ene der falder uden for normalen.

 

Du skal dog være meget OBS på at træne den til ikke at gø, meget konsekvent.

 

Priser er ikke noget der typisk reklameres med i de racer, der ikke findes så mange af. Men spørg en opdrætter:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor på Fyn

altså de gø'r meget? Har nemlig haft islandsk fårehund som på mange måder ligner og har race ligheder, men de gør helt vildt meget da de jo skal i forhold til den måde at hyde på. Men troede/håbede at lappen havde lidt mindre gø lyst x:D

 

Så skal du da helt sikkert til udstillingen i spidshundeklubben i Nyborg d. 3/12 :-Dhttp://spidshundeklubben.nu/aktiviteter/udstillinger/index.html

 

Altså jeg kender dem mest fra udstillinger, træning og en jeg møder på gåture, og de gør ja, men det er jo en spidshund, så det er ikke så mærkeligt :D men de er vist blevet ret populære som familie hunde, så er sikker på de har mange gode egenskaber :) Men alt kan jo trænes væk (stortset) ;) Min svigermors volpino italiano (en lille spidshund) som jeg har trænet, gør aldrig ude og sjældent derhjemme :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i snart nogle år trænet sammen med dejlige Jokka.

http://www.finda.dk/content/dog.php?id=465

Han er meget artig, tror næsten at han er født lydig. Men der er meget lyd i ham.

Meget lærevillig, men tåler ikke for mange repetitioner - som så mange andre spidshunde

 

Fra rally kender jeg også et par stykker. Bl.a. har en af dem været til DCH DM i både C-klassen, B-klassen og rally

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...