Hop til indhold

Advarsel: KLICHE. Men hvilken hunderace... ;)


Gæst Klumpen
 Share

Recommended Posts

Gæst Klumpen

Kære jer herinde på hunde-forum.dk.

Jeg har, siden jeg var 12 år gammel, brændende ønsket mig en hund. Mine forældre gav mig aldrig lov, og det er jeg på sin vis glad for i dag. Når jeg tænker tilbage var jeg ikke i nærheden af klar over det ansvar, der følger med, men havde mange romantiske scenarier fra bøger og film i hovedet. NÅ! I dag er jeg ældre, har startet min egen familie og ønsker mig STADIG en hund. Jeg har selvfølgelig undersøgt markedet, men jeg har stadig ret svært ved at gennemskue, hvilken race, der passer bedst til os! Jeg har læst mange forskellige bøger og på mange forskellige fora, og jeg har set mange forskellige film om flere forskellige racer på youtube. Jeg er gennem tests blevet foreslået bl. a. Pharaoh hound, Canaanhound, Curly Coated Retriever, Whippet, men når jeg så læser om de specifikke hunderacer synes jeg altså ikke rigtigt, de passer til os... Jeg vil prøve at beskrive, hvad vi vil kunne tilbyde en hund:

Min mand og jeg er begge uerfarne hundeejere.

Jeg er hjemmegående med tre børn i alderen 2, 3 og 5 år, så vi vil kunne give masser af kærlighed og gode gåture. Når jeg skal ud med børnene, i skoven f. eks. er vi enten på cykel eller gå-ben - vi ejer ikke en bil, så den skal kunne tåle nogle gode gå-/løbeture, men den behøver ikke være super-aktiv, for ind i mellem synes vi det er rart med stille dage, hvor vi ikke skal gå så stærkt osv. altså moderat aktivitetsniveau egner vi os nok bedst til.

Jeg tror vi leder efter en mellem-størrelse hund. Den skal kunne håndtere at være sammen med tre småbørn (som SELVFØLGELIG skal lære, hvordan man omgåes og respekterer en hund!) og må derfor ikke være for lille, synes jeg. Jeg har altid haft en forkærlighed for store hunde, men jeg vil hellere have en hund der passer til os end en hund, jeg bare synes jeg flot.

Vi bor i rækkehus med  have - ca 100 kvm. have. Rækkehuset er i to etager, men vi færdes allermest nedenunder. Soveværelser og badeværelse er ovenpå.

Der er hundeskove i området - hvis vi havde bil. Når vi nu kun ejer cykler (og ben) er den nærmeste h-skov 3-4-km væk, så det vil jeg ikke betegne som "i området" når vi har så små børn (fordi det ville kræve fysisk styrke af mig at besøge skoven hver dag på cykel med 3 børn og hund - vi bor i Kolding, og her er seriøst mange bakker! :-P ) Vi ville godt kunne besøge hundeskoven et par gange i ugen - bare ikke hver eneste dag. 

Jeg vil gerne træne hunden. I DET MINDSTE lydighedstræning, hvalpetræning og unghundetræning. Det er et absolut must. Jeg ved jo godt, det kræver arbejde at få en tilfreds og velopdragen hund.

Jeg kan børste den flere gange om ugen, hvis det er dét, men - og jeg VED godt, det ikke umiddelbart er hundens udseende, man skal gå efter, men - jeg har virkelig bare svært ved at se det skønne i hunde med langt hår ned over øjnene og munden osv. jeg VED godt de nok er så søde indeni, men det bliver for meget hvis jeg altid skal sidde parat med viskestykke til at tørre dem om munden hver gang de har spist/fordi de savler osv.

Vi rejser aldrig udenlands. Vi besøger en gang imellem mine forældre i København, men vil tilpasse os hundens behov. Så må de besøge os :-)

Vi ønsker os så en hund, som er samarbejdsvillig. I og med at det bliver vores første hund, må den ikke være for selvstændig af natur. :-)

 

GLÆDER mig til at læse nogle forslag herindefra! :-)

Venlig hilsen Marie

 

 

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klumpen

Hov, jeg glemte helt at skrive: I og med at vi undersøger markedet mens min mand studerer og jeg er hjemmegående, er det mest realistisk at vi får anskaffet os en hund tidligst til næste år, hvor den økonomiske situation forhåbentlig er meget bedre - jeg ved godt, det er meget dyrt at holde hund. 

Venlig hilsen Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...