Hop til indhold

Havehygge højde


Camillasry
 Share

Recommended Posts

Vi skal bruge dem næste uge på at sætte 60 m hegn op i haven, men vi er lidt usikre på hvor højt det skal være. 

Det er til vores kommende beaglehvalp Willy. 

Hegnet skal skal placeres i forbindelse med en 185 cm høj og i toppen tæt tjørnehæk og hunden vil yderst sjældent være alene i haven. 

Mvh Camilla 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Lyder spændende med en beagle hvalp :x 

Og velkommen til ;-)

Vi har to labber og har 60 cm hegn i hækken som er en bøgehæk på en 110 cm høj. Det virker fint  her.

Men jeg har ikke så meget forstand på beagler, det er vist noget med at man også skal grave hegnet lidt ned i jorden - da den race graver en del? men det er kun hvad jeg kan huske jeg har hørt :-) 

Mine er også yderst sjældent alene i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo sjovt - det lige kommer op. Jeg har nemlig lige oprettet en side på min beaglepack side ang. indhegning af haven. Det sker jeg får henvendelser fra andre vedr. hegn og fordi de har set glimt fra vores have og bidt mærke i hvordan vi har sat hegn op. Så nu fik jeg det lavet.

Men som @DorteDK skriver så er den vigtigste del at man graver hegn, net, fliser mv. ned i jorden - da det ofte er sådan de fleste beagler gør - at grave for at komme ud.

Redigeret af Beaglepack
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, Beaglepack skrev:

Det var jo sjovt - det lige kommer op. Jeg har nemlig lige oprettet en side på min beaglepack side ang. indhegning af haven. Det sker jeg får henvendelser fra andre vedr. hegn og fordi de har set glimt fra vores have og bidt mærke i hvordan vi har sat hegn op. Så nu fik jeg det lavet.

Men som @DorteDK skriver så er den vigtigste del at man graver hegn, net, fliser mv. ned i jorden - da det ofte er sådan de fleste beagler gør - at grave for at komme ud.

Fantastisk det vil jeg gå ind og læse :-)

I forhold til at grave så skal de vel grave en hel del hvis de skal forbi rodnettet på en gammel tjørnehæk? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det skal de muligvis, grave en del for. Jeg ved ikke hvor tæt den er.

Vi ville ikke tage chancer dengang vi valgte at få vores beagler. Vores hæk er meget gammel og har stået der i mange år - det er så en løv fældene hæk - som er bar i vinterperioden. Vi valgte at grave fliser, stål net ned fordi vi ikke ville at beaglerne skulle løfte op i hegnet omkring hækken  og kravle under det. Desuden skulle der bruges div. hegns pæle til for at holde det nede ved jorden, og det syntes vi var noget makværk.

Det koster en del arbejde at grave fliser mv. ned - men efterfølgende behøver man ikke bekymre sig og det holder jo i mange år frem.

Det er ikke sikkert at jeres beagle vil grave og forsøge at komme ud - det kan man aldrig vide før den kommer hjem til jer. Vores beagler graver ikke - men de ved jo også at de ikke kan komme ud - det har de jo lært gennem årerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...