Hop til indhold

Udposning i øjet


Baja13
 Share

Recommended Posts

Hej. 

Jeg har oplevet min hund (rottweiler tæve på snart 3 år) 

have en boble eller sådan noget i venstre øje, jeg har kun oplevet det to gange i alt. Og første gang forsvandt det efter nogle timer og anden gang har hun det lige nu.

første gang var det meget rødt men denne gang synes jeg det er lyserødt. 

Er der nogle der måske ved hvad det er?? 

 

IMG_0328.JPG

IMG_0329.JPG

IMG_0330.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et Cherry eye. 

https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/c/cherry-eye/

 

Min ældste beagle har haft det nogle gange - i sær hvis han blev stresset - han er nu snart 13 år og har vel sammenlagt haft det 4-5 gange i alt. Jeg "poppede" selv "boblen" på plads - men ofte forsvinder det når hunden har været i ro eller fået sovet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan forsigtigt prøve at lukke øjet sammen nedefra og op og se om den forsvinder.

Jeg syntes du skal tage en snak med dyrlægen hvis problemet kommer igen og hun bliver ved at få det. Nogle gange skal der en lille operation til for at blinkhinden bliver på plads.

Min beagle havde det også nogle gange når han havde sovet - det var ikke altid den var væk og det var så her jeg "poppede" den på plads. Min dyrlæge har ikke fundet det nødvendigt at operere Charlie - men han har så også "kun" haft det forholdsvis få gange med lange mellemrum.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

ja okay. Jamen der gik et par timer som sidst hun havde det og nu er det heldigvis gået i sig selv igen. 

Men næste gang hun får det kontakter jeg lige dyrelægen for og høre hva de mener. 

Jamen det vel kun godt, det tager jeg som at jeg ikke skal panikke helt vildt 😁 

Mange tak for dine råd! ☺️

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Måtte tage til dyrelægen for nogle uger siden fordi den var helt fald med øjet.

hun har indadvendte øjenlåg (entropien) og hvis jeg ikke havde reageret på det kunne hun haft skader på hornhinden, og været blevet blind. Så hun skal opereres så snart jeg har penge til det. Og forsikringen dækker det desværre ikke. 

Mange tak for jeres gode råd. 😁 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...