Hop til indhold

Hvalp alene hjemme


usse
 Share

Recommended Posts

Hej med jer jeg har fået mig en hønsehund hvalp på 9 uger, mit problem er at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribbe det at være alene hjemme an på.

jeg har en uge ferie her i uge 42

jeg har et stor trådbur, hundegård, og mulighed for at lad ham være i et brugeres.

jeg ved godt en ugers ferie ikke er meget, jeg har også i hvis mulighed for at tag ham med på arbejde efterfølgende.

jeg har forsøgt at lade ham være alene i brygerset i 20 min mens jeg var ude og handle, og der hylet han hele tiden.

 

hvordan kan jeg gribe det and????

Redigeret af usse
Link til indlæg
Del på andre sites

Du starter med ganske få min, det bedste er et rum han er vandt til at være i, dvs køkken eller soveværelse fx, sæt et børnegitter op i stedet for at lukke døren og sæt hvalpen bag gitteret med et kødben medens du selv er lige på den siden side med en god bog, så venter du stille og roligt til hvalpen falder helt til ro før du åbner lågen og lader som ingen ting, gentag masser af gange om dagen, når hvalpen ret hurtigt lægger sig i ro når du sætter ham bag gitteret begynder du at gå lidt rundt, husk at ignorere hunden og vent altid roligt til den er i ro før du igen åbner, senere går du så ud af døren et øjeblik og bliver længere og længere væk, men det handler om ganske få min i starten, 20 min er meget lang tid og det vil side i ham længe at han har følt sig så forladt, derfor er det vigtigt at gå meget roligt frem nu, tiden må ikke gøres så lang at hvalpen bliver ked af det;) 

Redigeret af Alfen
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...