Hop til indhold

Godt råd ;-)


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har en lille udfordring med min aussie på 7 år, som jeg gerne vil have et godt råd til.

Han har et meget lavt "stressniveau"(reagerer på og skal følge med i alt) og så er han meget let afledelig, kan det vel bedst beskrives som og så kører han uendeligt let op. eksempelvis kan han næsten ikke spise morgenmad, hvis jeg går og laver noget i et andet rum, for han kunne jo gå glip af noget (sådan oplever jeg det ;-) )

Han går rimeligt pænt i snor, kommer næsten altid når jeg kalder(der kan jo være en ekstra god duft der trækker og så kommer han med lidt forsinkelse) og kan de gængse ting som sit,dæk,bliv,min osv.

Så alt i alt er han en god og dejlig hund :-) . Pt er vi lige ved at gentræne opmærksomhed, gå lidt ekstra pænt i snor(han bliver let ivrig),bliv osv. Jeg "gen-træner" egentligt mest de forskellige ting for at han skal få mere fokus på mig ;-) .

Mit spg går på, hvordan pokker får jeg ham til at ha fokus på mig på gåturene når vi møder andre hunde? Når vi møder andre hunde gøer han rigtig meget og er totalt ukontaktbar(jeg ku stå med en bøf ;-) ).  Vi bor på landet men er begyndt at gå mere i byen og derfor er udfordringen opstået.

Kan man overhovedet træne ham til at stresse mindre eller er det måske bare hans (aussie)personlighed??
Han er også en lidt usikker hund, der er noget bange for lyde eks. knagende døre og i særdeleshed fyrværkeri.

Planlægger ny hvalp om et års tid og vil gerne have ovenstående dæmpet eller trænet væk inden :-) . 

V.H. Sille

Redigeret af Sille12
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...