Hop til indhold

Hvalp bider meget, vi har mange “kampe”


Cosmo
 Share

Recommended Posts

Min lille hvalp på 11 uger er begyndt at bide utrolig meget i fingre og hænder. 

Han får sådan et udbrud et par gange om dagen, når jeg leger med ham, hvor han går efter fingrene og hænderne i stedet for legetøjet. Jeg siger bestemt nej og hvis han ikke stopper, så bruger jeg ordet nej og rejser mig op og ignorere ham, og så går der lidt tid hvor han piver og til sidst giver op og finder noget legetøj. Dette er vel godt tænker jeg, men hvor lang tid kan der gå før han lærer ordentligt at han slet ikke skal bide på den måde? 

Derudover når vi så har vores lille “kamp” så kan han finde på at gø af mig, og hvis jeg sidder nede på hans niveau så bider han ud efter mine hænder og nogen gange ansigt, mens han gør, dette er vel en form for magt kamp fra hans side af tænker jeg?? Og derfor prøver jeg at sige bestemt nej og så ligge ham ned, for at vise at han ikke skal gø af mig. Men han giver bare ikke op, dette kan fortsætte i et godt stykke tid. Så mit spørgsmål er om jeg gør det rigtigt? Han skal jo lære at det er mig der bestemmer, men har i andre gode metoder? 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...