Hop til indhold

Mulig seperations angst ??


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort ;-) .

Sagen er den at min aussie  på 7½ år de sidste par måneder er begyndt at lave "ballade", når han er alene hjemme. Det startede med, at han begyndte at hoppe og i min seng og han har også i den forbindelse hevet vores dyner og puder på gulvet flere gange.

For at afhjælpe det gav jeg ham en af mine godt brugte bluser i kurven og lagde et sengetæppe på sengen(jeg vil ikke ha ham i sengen).  Det hjalp ikke.

Han begyndte også at åbne alle døre i huset og hvis vi låste dem, gik han helt i selvsving, hvilket har resulteret i rimeligt skrammede døre, så det opgav vi, da han jo "kun" hoppede i møbler og senge.

I går fandt jeg så vores børnegitter frem, og tænkte at han jo kunne være i bryggerset (som han tidligere har været). Det resulterede i et totalt raseret bryggers-alt hevet ned fra borde, skuffer hevet ud af skabet,ting bidt i stykker... det så farligt ud, da vi kom hjem>:(.

Han har altid været en usikker hund, der stresser let, er bange for lyde og er reserveret overfor fremmede. Får han et sår er han også næsten umulig at få til at holde op med at slikke i det(det døjer vi i perioder med især i nytåret og derefter). 

Indtil for tre måneder siden har vi egentligt taklet alt dette, omend han bestemt ikke er den nemmeste hund, men vi tager hensyn ;-) .

For 9 måneder siden mistede vi vores anden hund pga sygdom, så jeg synes jo det er lidt sent at udvikle evt. seperations angst ??

Ellers er der intet ændret i hans hverdag der består af gåture,fodersøg, træning og indlæring af nye ting og klap og kæl. Han er ca alene 6 timer hver dag og sover i soveværelset.

Har I nogle gode råd for han er meget billigt til salg pt.

V.H. Sille

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...