Hop til indhold

Min hund tror at min kærste er dens legetøj


Gæst Hvalpsund
 Share

Recommended Posts

Gæst Hvalpsund

Jeg har det problem at min hund tror at min kærste er dens legetøj

 

hvordan vender jeg den af med det eller retter hvordan skal hun opføre sig ?? for det er supper træls at den napper hende og det er altid med glad hale

 

Hunden er en blandig

faren er rotweiler og labrador

moren er hvis shjæfer

 

Alderen er 2 år til febuar

 

siger nej og bliver sur og aner ikke hvad hun skal stille op

Redigeret af Hvalpsund
der ønskes flere oplysninger
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lagt opdateringen i starten af tråden

 

 

OK, tak.

 

Flere spørgmål for lige at få det store billede:

 

Bor du og din kæreste sammen?

 

Hvordan motionerer og aktiverer du din hund i hverdagen?

 

Har hunden altid hjort det?

 

Og endelig, hvad gør DU i stituationen?

 

Din kæreste og din hund er kommet ind i et dumt mønster, hvis det har stået på længe, og din hund kan ikke selv komme ud af mønstret.

Han skal have hjælp, hvad hjælpen skal bestå af afhænger af svarene på dine spørgsmål :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hvalpsund

Ja vi bor sammen

 

når den gør det siger jeg nej og den forstår det hvis den kammer over hos mig ryger den i gangen alene

 

hunden har altid gjort det men mindre i perioder

 

den har en stor have at løbe i den bliver ikke gået med hver dag ca hver anden

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi bor sammen

 

når den gør det siger jeg nej og den forstår det hvis den kammer over hos mig ryger den i gangen alene

 

hunden har altid gjort det men mindre i perioder

 

den har en stor have at løbe i den bliver ikke gået med hver dag ca hver anden

 

Ok, tak.

 

Det er vigtigt for at der ikke SKAL opstå problemer med hunde, at de bliver mættet dagligt med stimulererende aktiviteter og den blanding du har er af to aktive racer, så du bliver nødt til at komme i gang med noget seriøs motion og aktivering :lol:

 

Før din dejlige hund er gennemaktiveret er det vanskelligt at behandle selve problemet, som højst sandsynligt er et udslag af et dårligt mønster og en masse overskudsenergi.

 

Til en hund af din type er mindst et par timers gåtur med oplevelser et krav.

Hertil kommer hjernearbejde som f.eks fodersøg i haven to gange 30 minutter, kropskontrol (balance) samt almindelig lydighedstræning.

 

Det er en arbejdshund du har og de "koger sammen" hvis de magler den rette stimulering.

 

Direkte rettet mod problemadfærden vil jeg foreslå din

kæreste at aflede med godbidder/legetøj forud for situationen.

 

At blive vred øger med stor sandsynlighed problemet idet din hund så vil forsøge at indynde sig, f.eks. ved at byde op til leg, hvad den adfærd du beskriver netop er en del af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke så meget nyt at byde ind med - men vil da understrege vigtigheden af aktivering - især til sådan en arbejdsmaskine af en hund du har ... både fysisk og mental aktivering ... Jeg er bange for, at det er eneste vej frem - også selvom det måske ville være rarere med en hurtigere, nemmere, her og nu-agtig løsning ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille hvalp forbinder også sin menneske-far med fest og leg.

 

Men hun er nu ret hurtig til at forstå et NEJ, SLUT. Det er jo sindssygt vigtigt, det er mennesket, der bestemmer, hvornår legen stopper. Det er jo aldrig godt, når hunden får lov til at styre showet.

 

Jeg ville foreslå - uden at være den store ekspert på området - at efter hunden er blevet stimuleret, aktiveret og kørt træt, så får hunden lov til at være sammen med kæresten. Prøv at få vendt situationen om, så hunden i en periode konsekvent kun får opmærksomhed fra kæresten, når den er rolig (og det bliver den helt af sig selv, når den er udkørt). Jeg har lige fra jeg fik min hund rost hende til skyerne, når hun lå stille indenfor. Leg og fest er udenfor, hvile er indenfor.

 

Og så sker der altså ikke noget ved, at udbryde et MEGET BESTEMT NEJJJ!!!! Og vrisse lidt, når hunden kammer over. Bide-leg = dårlig opmærksomhed. Være rolig = god opmærksomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...