Hop til indhold

Støvsugning


Cosmo
 Share

Recommended Posts

Hej alle 

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe. 

Det er sådan at min hund gør vildt og voldsomt hver eneste gang jeg skal støvsuge. 

Han er nu snart et år, men da han var hvalp, sagde han ikke noget til støvsugeren, det er først kommet da han blev ældre. 

Vi prøver hver gang vi støvsuger, at give ham godbidder når han ikke gør, eller giver ham kommandoen dæk og bliv, og så holder det også lidt, men efter lidt tid begynder han at gø igen. 

Dette gør det altså lidt belastende at støvsuge. Han begynder allerede at gø, når jeg rører ved støvsugeren og hiver ledningen ud. Dertil skal det også siges, at han også gør af græsslåmaskinen, og vi må distrahere ham med legetøj, når vi slår græs, fordi han løber hen imod den og vil bide den.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme og har nogen gode tips til hvordan det kan stoppes? 

Mvh Kamilla 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...

Jeg forstår udfordringen med en støjfølsom hund. En praktisk løsning kunne være at introducere ham gradvist til lyden af støvsugeren. Start med at tænde den uden at støvsuge og beløn ham, når han forbliver rolig. Brug en beroligende stemme og gentag processen trin for trin, så han vænner sig til lyden. Yderligere kan du prøve at aflede hans opmærksomhed med en godbid eller hans yndlingslegetøj, specielt når du tager støvsugeren frem. Overvej også en bærbar støvsuger til bilen, der er mindre skræmmende og lettere at håndtere. Håber det hjælper!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...