Hop til indhold

Parring


Tolderen
 Share

Recommended Posts

Hej til jer

jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber i gider hjælpe mig med. Jeg har læst nogle ældre tråde om samme emne så det her er en genganger, sorry.

jeg ved godt at en parring idag er det samme som altid, men jeg tænker at der nok er draget mere erfaring til siden så derfor spørger jeg alligevel.

jeg har en tæve,en staffy som er 2 1/2 år som vi har forsøgt at parre med en staffy på næsten 3 år. Det er første gang for begge to. 

Vi forsøgte at parre dem på dag 9,11,13 og 15, dag 9 fik han ikke lov,dag 11 var hun lidt mere modtagelig, dag 13 og 15 fik han 100% lov.

problemet er at når han er på hende og humper,det accepterer hun, men lige pludselig vender hun snuden om og napper efter ham, jeg tror,er ikke sikker, men at det er her han svulmer op og det måske gør ondt? Ihvertfald resulterede det i at han hopper af og så hænger det hele bare ud på ham og han stivner ligesom i bagbenene, det er her jeg tænker,at hvis han var inde i hende,så ville de hænge sammen låst, men han hopper altså af/falder ud.

jeg observerede inden han hopper af at han presser sig ind,holder fast,trækker vejret anderledes, tæven napper ham og han fortsætter sit “låst/svulme-show” ud i luften..

så, er det fordi hun napper han hopper af, eller ved han ikke han skal blive hvor han er? Er han evt blevet træt? Hvad kan årsagen være? Og så vidt jeg kan læse, så kan hun i princippet godt blive drægtig uden “låsen” men hvor stor er sandsynligheden? Nogen der har erfaring med dette? De får ikke lov mere da det i min optik ikke skal blive for meget.

jeg hører gerne på alt hvad i har af råd og erfaringer for hvis det ikke er lykkedes denne gang, så ved vi måske mere om det til næste gang. 

I øvrigt, så forsøgte vi med dem både hjemme hos tæven og hjemme hos hannen, jeg fornemmede ikke nogen forskel i selvsikkerheden, interessen, eller lysten, det var det samme begge steder.

på forhånd tak og sorry for det lidt lange indlæg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...