Hop til indhold

Hvad vejer...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

den typiske schæfer og den typiske rottweiler egentlig...altså sådan i gennemsnit ? Jeg kom til at tænke på det, fordi den kornfede Berner er begyndt at lære at bide nu og så sagde træneren, at der nok ikke var nogen figurent, der kunne løfte ham fra jorden og det er sådan set også fair nok. Han vejer jo på den anden side af 50 kg nu, men nu løfter de der figurenter jo både schæfere og rottweilere fra jorden...eller modtager (hvis man kan sige det sådan) nogle gange hunden, hvor den springer. Hvad får sådan en sagesløs figurent egentlig hægtet i sin arm sådan rent kilo-mæssigt. Ja, det er bare simpel nysgerrighed...men det er jo også min stærke side :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg vil sige at schæfer tæver ligger oftest imellem 26-30kg

hanner svinger oftest mellem 31-40kg

 

min egen tæve er dog en meget atletisk tæve og svinger imellem 22-24kg

 

og xaro min han han ligger mellem 41-45kg

 

synes jeg dem vi kender som har rotter ligger på lidt det samme i kg som schæfere nogen er tungere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Også jeg ! Sådan nogle figurent-typer må da have seriøst med overarmsbøffer og en god ryg for at kunne holde til det der show :shock:

 

 

nogen af dem for også problemer med skulder og lign efter mange år som figuranter noget gigt i leddene er nog ikke unormalt

Link til indlæg
Del på andre sites

nogen af dem for også problemer med skulder og lign efter mange år som figuranter noget gigt i leddene er nog ikke unormalt

 

 

Så siger jeg tak for både vægt- og figurent-skavank svar. Det foresvævede mig bare lige pludselig, at det da ikke kunne være den letteste tjans at have at skulle have sådan nogle kræ hængende i armen !!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Så siger jeg tak for både vægt- og figurent-skavank svar. Det foresvævede mig bare lige pludselig, at det da ikke kunne være den letteste tjans at have at skulle have sådan nogle kræ hængende i armen !!! :shock:

 

 

kender et par figuranter som har figureret i rigtig mange år og ofte man kan selvfølgelig ikke sige det er grunden til at de har problemer med formodentlig slidgigt men det siger næsten sig selv

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mange" (alt er jo relativt ;-)) af de figurenter jeg har mødt har rygproblemer.

 

Jeg vil mene en Rottweilertæve skal ligge mellem 36-40 kg, alt efter bygning. Vejer de mere er det ofte importerede høstmaskiner fra østlandene eller gamle tyske kampvogne der ligger i linjerne. Disse anser jeg ikke som specielt sportie.

 

Hannerne ligger vel typisk mellem 40-45 kg.

 

Og fortvivl ikke. Berneren skal værer tungere end både Rottweileren og Schæferen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mange" (alt er jo relativt ;-)) af de figurenter jeg har mødt har rygproblemer.

 

Jeg vil mene en Rottweilertæve skal ligge mellem 36-40 kg, alt efter bygning. Vejer de mere er det ofte importerede høstmaskiner fra østlandene eller gamle tyske kampvogne der ligger i linjerne. Disse anser jeg ikke som specielt sportie.

 

Hannerne ligger vel typisk mellem 40-45 kg.

 

Og fortvivl ikke. Berneren skal værer tungere end både Rottweileren og Schæferen :mrgreen:

 

Ja, det siger du. Tænk, hvis vi bliver skyld i at øens figurenter bliver nedlagt med diskusprolaps !!! :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det siger du. Tænk, hvis vi bliver skyld i at øens figurenter bliver nedlagt med diskusprolaps !!! :shock::mrgreen:

hmm hvilken ø?

 

en ambull f.eks.

Højde: Hanner = 56 - 71 cm / Tæver = 51 - 66 cm

Vægt: Hanner 31.8 - 54.5 kg / Tæver = 27,2 - 45,4 kg

 

Cujo som jo er en blandt ligger på 35 kilo, højde 60 og brystkasse på 90 :-)

Men han er nu stærkere end han ser ud til.

 

Men sjovt du siger det, jeg har aldrig tænkt over hvilken kraft sådan et rovdyr kommer med i fart.. det kræver noget matematisk udregning...hmmm

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm hvilken ø?

 

en ambull f.eks.

Højde: Hanner = 56 - 71 cm / Tæver = 51 - 66 cm

Vægt: Hanner 31.8 - 54.5 kg / Tæver = 27,2 - 45,4 kg

 

Cujo som jo er en blandt ligger på 35 kilo, højde 60 og brystkasse på 90 :-)

Men han er nu stærkere end han ser ud til.

 

Men sjovt du siger det, jeg har aldrig tænkt over hvilken kraft sådan et rovdyr kommer med i fart.. det kræver noget matematisk udregning...hmmm

 

Øen er Fyn og ja, det er faktisk lidt sært at tænke på...faktisk tror jeg, at det er møg at være figurent. Man risikere at blive bidt, væltet om kuld, få dårlig ryg, slidgigt og hvad har vi. Hvad får dog folk til frivilligt at melde sig til den tjans :mrgreen: ??? Man må da næsten formode at der findes en eller andet taktik for ikke at blive blæst helt af sporet, hvis man endelig vil stille op som figurent !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Øen er Fyn og ja, det er faktisk lidt sært at tænke på...faktisk tror jeg, at det er møg at være figurent. Man risikere at blive bidt, væltet om kuld, få dårlig ryg, slidgigt og hvad har vi. Hvad får dog folk til frivilligt at melde sig til den tjans :mrgreen: ??? Man må da næsten formode at der findes en eller andet taktik for ikke at blive blæst helt af sporet, hvis man endelig vil stille op som figurent !!!

 

 

interesse for hundetræning :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

til gavn for os andre:-D:-D:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

interesse for hundetræning :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

til gavn for os andre:-D:-D:blink:

 

Ja, jeg klager absolut heller ikke, så længe nogle (andre end mig :mrgreen:) vil stå model til at få kylet et x-antal kilo hund i hovedet (næsten). Men man skal vist være gjort af noget særligt for at påtage sig den fornøjelse !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Men sjovt du siger det, jeg har aldrig tænkt over hvilken kraft sådan et rovdyr kommer med i fart.. det kræver noget matematisk udregning...hmmm

 

En Berner kommer nok sjældent flyvende gennem luften, som mange Schæfere og Rotter feks. gør.. Heldigvis :lol:

 

Jo tungere dyret er, jo langsommere er de. :blink: Men derfor kan de sagtens være mere "effektive" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja, jeg klager absolut heller ikke, så længe nogle (andre end mig :mrgreen:) vil stå model til at få kylet et x-antal kilo hund i hovedet (næsten). Men man skal vist være gjort af noget særligt for at påtage sig den fornøjelse !!!

 

 

ja jeg vil også helst undgå det har prøvet og jeg røg hurtigt på r....:(:(:(aav

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg klager absolut heller ikke, så længe nogle (andre end mig :mrgreen:) vil stå model til at få kylet et x-antal kilo hund i hovedet (næsten). Men man skal vist være gjort af noget særligt for at påtage sig den fornøjelse !!!

 

Det er vist ikke nødvendigt :blink:

 

 

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

En Berner kommer nok sjældent flyvende gennem luften, som mange Schæfere og Rotter feks. gør.. Heldigvis :lol:

 

Jo tungere dyret er, jo langsommere er de. :blink: Men derfor kan de sagtens være mere "effektive" :-D

 

Jeg kan nu heller ikke lige se en flyvende Berner for mit indre øje. Faktisk fatter jeg ikke hvordan dyret overhovedet skal lære at flyve over en meter i højden, som træneren forestiller sig han skal kunne. Jeg har aldrig set kræet springe over noget og godt det samme. Det er jo direkte naturstridigt, hvis klumpen hæver sig over jorden og man kan da ved den søde ikke byde et menneske at stå model til begrebet: Flyvende Berner, der hapser en i armen :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Vanvittige menneske !!! Jeg mener bare tanken om sådan et kræ i fuld firspring imod en i den mening at sætte sit tandsæt i en...ellers tak ! Det er ganske afgjort noget nogle andre må tage sig af !!! :mrgreen:

 

 

jeg skulle jo prøve og ja det gjorde naas må man sige jeg gør det ikke igen med en rotweiler ihvertfald de er godt nok tunge :cry::cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skulle jo prøve og ja det gjorde naas må man sige jeg gør det ikke igen med en rotweiler ihvertfald de er godt nok tunge :cry::cry::cry:

 

Så må du prøve med Berneren en gang, hvis han nogensinde får det lært. Dét er jo så absolut ikke en Rotte. Jaaaaa, jeg er skam flink i aften og tilbyder dig at prøve med en anden vovse aha ha ha :mrgreen::engel:

 

Hvilket minder mig om: De der hunde, der nu kan det der bide-i-folk-noget, kan de med alle mulige figurenter eller kan de bare med en ? Er det et fedt, hvem de guffer i, fordi de reagere på kommandoer eller hvordan funktionere det egentlig sådan ude i virkeligheden ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket minder mig om: De der hunde, der nu kan det der bide-i-folk-noget, kan de med alle mulige figurenter eller kan de bare med en ? Er det et fedt, hvem de guffer i, fordi de reagere på kommandoer eller hvordan funktionere det egentlig sådan ude i virkeligheden ?!?

 

Det er ikke personen som sådan, de går efter men ærmet :-), så hvem der er figurant gør ikke så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...