Hop til indhold

Barf???


Gæst anja mosevangen
 Share

Recommended Posts

Gæst anja mosevangen

Er der nogle der fodrer med Barf???

Vil gerne høre for og imod, erfaringer + og -.

 

Vi står og skal vælge hvilket foder vi skal fodre vores dejlige dalmatinerhvalp med, når den kommer hjem til os midt december.

 

Fra Anja

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg råfodre blandt andet min hund!

 

Jeg fodrer faktisk med både, råt, hjemmelavet og tørkost.

 

Min hund ønsker varieret mad, så det får hun.

 

Råt har været rigtigt godt for hendes musklatur. Hun har fået gode flotte muskler :) Hendes tænder er pæne og rene. Dyrlægen spurgte om vi børstede tænder på hende så fine er de :D

 

Hun nyder sin rå mad, da der ofte er meget beskæftigelse i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg fodrer med hjemmelavet mad i samarbejde med min dyrlæge, det består af kød, grønt og brune ris m.m. :)

 

 

Hun siger at ikke alle hunde kan trives på BARF, det er meget energikrævende, og mine hunde kan ikke BARfes fx

 

Nogle hunde kan, hunde er meget forskellige, mange trives heller ikke godt nok på tørfoder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hvordan gør i når i laver det selv???

 

Vi er meget interesseret i det her Barf, synes det lyder som en sund og fornuftig måde at fodre hunden på, det er jo ligesom deet den er vant til fra sine rødder.

 

 

Men vi har snakket om man måske kunne supplere det med noget tørkost eller andet????

 

Har i andre råfodret fra de var 8 uger eller???

 

opdrætteren til vores dalmatiner, fodrer deres med Barf og kun Barf. (selvfølgelig med noget frugt grøntsagspulver osv.)

de er meget tilhængere af det, de har mindsket dyrlægebesøg, sunde hunde at se på , flot pels og tænder osv.

 

Så det tiltaler også os alt det vi har hørt.

 

Men men er der nogle ulemper ved det, udover en ekstra fryser :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

 

Selv har jeg tænkt mig at barfe, når jeg får hund. Jeg har læst en del om det inde på et andet forum, du kan læse det her:

 

http://www.hundene.dk/forum/messages/9/18070.html?1193348294

http://www.hundene.dk/forum/messages/9/17546.html?1187160015

 

I et gammelt indlæg derinde (det er blevet slettet, på grund af sin alder) var der en som havde fået at vide af sin dyrlæge, at det forebyggede mavedrejninger. Det er noget med at hunde ikke får så meget at spise, når de får tørfoder, som når det er råfodring, og derved bliver nogle bestemte mavemusklerne ikke styrket nok. Jeg synes det lyder meget fornuftigt, men mere kan jeg ikke sige. Er der nogle andre herinde, som måske har hørt noget om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...