Hop til indhold

Hvilket og hvorfor


Aslan
 Share

Recommended Posts

Vores lille bamse får Arion foder til store hvalpe, og det er vi indtil videre godt tilfredse med. Har fået det anbefalet af andre berner ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zulo fik kun arion,s hvalpefoder de første mdr senere også hjemmelavet mad :mums::mums::mums::mums:

nu får han halv hjemmelavet og halv arion :-D pluds diverse tyggeben, kødben og lign.:mums::mums::mums::mums::mums::mums:

vi får at vide at han er en flot, kraftig hund med en meget flot pels, så det må være udmærket :-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kingsmoor fordi han trives på skidtet. Tænderne er hvide, pelsen luftig og skinnende, øjnene lysende og opvakte osv. De daglige godbider er lidt efter hvad han får med fra udstillinger af tørfoder. Pt er det Arion som han også glad og gerne smowser i sig...

 

Har han hele tiden fået det?

 

Og er han på puppy eller adult nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han hele tiden fået det?

 

Og er han på puppy eller adult nu?

 

Han begyndte med Nutra hos opdrætteren og skiftede så til Hills på dyrlægens anbefaling. Så kom han på Kingsmoor Puppy og så det passede med blandingsforholdet og overgangen til Adult begyndte vi skiftet til voksen-varianten da han var omkring 11 mdr og det er Kingsmoor voksenfoder han får nu...

 

Vi skiftede fra Nutra og Hills fordi vi primært ikke var tilfredse med hans pels´ udseende. Den virkede meget grå og trist og så også fordi der kom lige lovlig meget ud af bagenden på det dyr, mens vi brugte de to fodertyper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skiftede fra Nutra og Hills fordi vi primært ikke var tilfredse med hans pels´ udseende. Den virkede meget grå og trist og så også fordi der kom lige lovlig meget ud af bagenden på det dyr, mens vi brugte de to fodertyper.

 

Hi hi vi skiftede også bort fra Hills fordi ude i haven så det ud som om vi havde en elefant med de høm-høm´er bette Berner han kunne ligge på en dag:shock:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været igennem både tørfoder, BARF og hjemmelavet mad!

 

Da jeg fik Kency blev Sitto fodret med Orijen, det fortsatte jeg også med til Kency. Begge hunde var meget glade for Orijen! Men så viste det sig jo at Kency har allergi, så røg hun over på noget allergifoder fra dyrlægen - men næh nej, dét gad pelsklumpen sgu ikke æde, hun ville have Orijen! Så jeg måtte blande det op med tun/makrel etc. for at pelsklumpen ville spise, og lade Sitto spise i fred.. :rolleyes:

 

Så begyndte jeg at læse alt hvad jeg kunne opstøve om BARF, trods jeg havde et virkelig virkelig dårligt forhold til råt kød :shock: men da jeg havde fået læst nok begyndte jeg at råfodre hundene. Kencys allergi forsvandt ret hurtigt! :5up::-D Desværre fungerede hendes mave slet ikke på det, hun kastede op et par dage hver eneste uge. :neutral: Efter en måneds tid var der stadig ingen ændring.. så vi stoppede igen - også fordi at Kency to gange var ved at blive kvalt i nogle ben, den ene gang meget alvorligt faktisk. :(

 

Så begyndte jeg på Anne-Maries hjemmelavet mad. Dét elskede hundene - de fungerede super godt på det og Kencys allergi "forsvandt" :banan:

 

Da jeg kun stod med Sitto tilbage kom hun over på tørfoder igen, det så hun ikke ud til at have noget imod faktisk - hun kom over på Orijen igen og stadig meget glad for det. :mums:

 

Hos hendes nye familie bliver de også fodret med Orijen - og Kency er også kommet væk fra den hjemmelavet mad, over på noget helse/allergifoder som hendes allergi slet ikke reagere på. :-D

 

Så vi har vidst været det meste igennem af forskellige fodertyper.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i flere år fodret med Olivers.

 

Men jeg har besluttet, at når jeg får den lille ny hjem, så bliver jeg på det foder som hun har fået fra opdrætteren, og først vænner hende til Olivers når hun skal på voksenfoder. Opdrætteren fodrer med Eukanuba.

 

Ling går jeg lige og overvejer om jeg skal prøve noget andet med også... Jeg havde nogle prøveposer liggende fra Eukanuba, den der hedder Jack Russell - og han lader faktisk til at have mere lyst til dette end Olivers. Foderpillerne er lidt mindre, det kan måske spille noget ind... Han er ikke synderligt glad for mad, og har nogle issues mht. madsituationer...

Jeg er ikke selv den store fan af Eukanuba - men det vigtigste for mig er trods alt at hunden fungerer og trives på foderet... Og hvis det måske kunne hjælpe på Ling´s oplevelse af madsituationer, så er det et forsøg værd.

 

Jeg har dog altid været super glad for Olivers, og lille ny skal da også fodres med dette, men venter som sagt til overgangen til voksenfoder.

 

:-D;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i flere år fodret med Olivers.

 

Men jeg har besluttet, at når jeg får den lille ny hjem, så bliver jeg på det foder som hun har fået fra opdrætteren, og først vænner hende til Olivers når hun skal på voksenfoder. Opdrætteren fodrer med Eukanuba.

 

Ling går jeg lige og overvejer om jeg skal prøve noget andet med også... Jeg havde nogle prøveposer liggende fra Eukanuba, den der hedder Jack Russell - og han lader faktisk til at have mere lyst til dette end Olivers. Foderpillerne er lidt mindre, det kan måske spille noget ind... Han er ikke synderligt glad for mad, og har nogle issues mht. madsituationer...

Jeg er ikke selv den store fan af Eukanuba - men det vigtigste for mig er trods alt at hunden fungerer og trives på foderet... Og hvis det måske kunne hjælpe på Ling´s oplevelse af madsituationer, så er det et forsøg værd.

 

Jeg har dog altid været super glad for Olivers, og lille ny skal da også fodres med dette, men venter som sagt til overgangen til voksenfoder.

 

:-D;-)

 

 

Nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor venter du?

 

Har du bestilt hvalpe pakke deridne? Man får 3 kilo gratis foder :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor venter du?

 

Har du bestilt hvalpe pakke deridne? Man får 3 kilo gratis foder :mrgreen:

 

Helt i orden... ;-)

 

Jeg har lige været hele smøren igennem med Kimba... Hun fik også Eukanuba fra odrætter... Så skiftede jeg til Olivers da jeg fik hende - men det faldt ikke i damens smag, så skiftede jeg til Arion - men det faldt ikke i kiropraktorens smag, så skiftede jeg til Olivers igen (bl.a. i samråd med kiropraktor, da Kimba havde nogle problemer med ømhed i leddene, og benstilling) og heldigvis ville Kimba nu gerne spise det...

 

Men jeg var godt nok træt af, hele tiden at vænne hende til nyt foder - og efter at jeg måtte af med hende, ja så har jeg nok gjort mig nogle tanker inde i hovedet... Jeg har jo hele tiden gjort for hende hvad jeg mente var bedst, og rigtigst - og det vil jeg self også for den næste... Og jeg tror ikke at det gør den store forskel om den næste hvalp bliver fodret med Eukanuba eller Olivers. Så jeg beholder det den er vant til - men den skal self trives på det, og ville spise det ;-)

 

Og tak for tippet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse får tørfoder + evt. rester fra vores mad. Da jeg fik basse var meget tynd og lignede et skelet med pels. Efter råd fra dyrlægen blev han fedet op med tørkost fra dyrlægen. Jeg har overvejet at gå over til hjemmelavet foder, når dyrlægen siger god for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

vi foder med hills, detr anbefalede dyrelægen, da det foder hun fik ved dem vi købte hende af var det billige fra fakta.. men hun får også hjemmelavet, og hun trives rigtig godt på at få begge dele, ikke så meget afføring som da hun kun var på tørkost.. tørkosten spiser hun så som regel om natten.. hmm.. hvorfor ved jeg ikke.. men står der hele dagen, de hjemmelavede ryger hun lige i, når det kommer ned til hende.. :D god mam åbenbart.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mr. Yorkshire

Hej,

 

Jeg anvender Real Petfood. Det er et super premuim foder. Jeg brugte før Royal Canin til min yorkshire terrier. Han er meget glad for det, og tandsten har han næsten ikke mere :-). Det er okay billigt og det holder noget længere end det forrige!

 

Man kan købe det online og får det leveret lige til døren. Dejlig nemt :blink:

 

/ Mr. Yorkshire

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med hjemmelavet mad. Så får hun et par gange om ugen lidt tørkost på søg. Her prøver jeg forskellige mærker;-)

2 gange om ugen får hun rå ben.

Det er forskelligt om hendes hjemmelavet mad bliver blandet med råt eller kogt kød.

 

Jeg fodrer sådan fordi det fungerer bedst for os:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...