Hop til indhold

Hvilket og hvorfor


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg fodrer med CSJ Champ, fordi der ikke er tilsætningsstoffer i, da Indy er allergisk. De fleste såkaldte allergivenlige fodertyper har stadig enten farve eller konservering tilsat, eller andre e-numre, og hun få sår omkring munden og ¢jnene. Det er samtidig dejligt billigt, vi betaler ca 90 kroner for 15 kilo, og alle 3 trives rigtig godt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg råfodre mine da jeg mener det er det sundeste for dem og det mest naturlige for det rovdyr vi har i vores stuer

 

den ene er dog desværre på tørkost for tiden ikke noget jeg er glad for

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle får ca. 2/3 hjemmelavet og ca. 1/3 tørt foder, Olivers fisk

 

Fordi hans dyrlæge siger han har bedst af lige præcis det blandingsforhold.

 

Hjemmelavet er efter hans behov - opskrift dyrlæge Gudrun Frantsen.

 

Olivers fisk fordi det indtil dato er det eneste af samtlige tørfodere han har villet spise mere end et par dage.

 

Så "madøret" er trods alt ikke så stort et madøre når det kommer til stykket

Link til indlæg
Del på andre sites

Tex bliver fodret med råt kød.

Han har lige været hjemme på weekend og jeg spade havde glemt at jeg ikke havde mere kylling i fryseren.

Så hevde jeg heldigvis en pose RC West highland White Terrier foder.....

Year Right... Den slags rør herren altså ikke. Hvilket egentligt passer mig fint. Jeg vælger at tror på at min hund vælger det foder der er bedst for ham.

 

Men råfodring er på baggrund af den viden man har i dag.

Hunden er et rovdyr. Dens tænder og fordøjelse er bygget til dette og bør derfor fodres derefter.

Tænderne er der for at blive brugt, så ingen sammenkogte retter til dyrene her i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg fodre med råt - ikke fordi jeg synes at tørkost generelt er noget hø, der findes da nogle gode mærke, men fordi jeg mener at det bedste man kan give sin hund, må være det den er skabt til spise: kød - og hundene stor trives på det.

 

Jeg foderede i mange år med RC fordi det sagde dyrlægen var godt (og så købte jeg det jo gennem ham). Men hundene sk.. som bare pokker og havde ofte halvdårlig mave.

Senere skiftede jeg til Eaglepack, så til Fromms Holistic Gold og Orijen - og nu altså til råt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver at variere kosten en del. Som tørfoder bruger jeg Eaglepack, da jeg gerne vil have, at det er økologisk, og det er også det, som Stasia bedst kan lide. Især versionen med and og havre. Derudover supplerer jeg med Anne Maries berømte hjemmelavede opskrift, eller noget af min egen mad, hvis den er hundeegnet. Jeg koger også nogle gange fisk, kylling eller kyllingelever til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med Henne Petfood til hvalpe, for det er det eneste Noomi har gidet uden at jeg absolut skal stoppe en hel masse i :-D Nogle gange får hun så noget i bare for at gøre det lidt ekstra lækkert :oops:

 

Jeg tror ikke at hun er BARF-egnet, for hun gider ikke kødben og de gange jeg har forsøgt at give hende lidt råt kød har hun set på mig som om jeg var skør :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Jeg fodrer med et amerikansk tørfoder.

 

Amrikanerne har nemlig en god lovgivning, hvad angår dyrefoder. Derudover er deres forsikringslovgivning skruet sådan sammen, at er foderet dårligt, da kan det blive dyrt for producenten.

 

Vi fodrer også med foderet i hundepensionen af den grund, at bummelummet er af en sådan kvalitet så det er lige til at tage op.

Dette er også et godt tegn på, at det bliver udnyttet.

 

Desuden kan vi se på hunde der kommer i en dårlig foder stand (primært dårlig pels) at de efter et 14 dages ophold er en helt anden hund at se på (læs mere sund).

 

Jeg kan li at fodre med tørfoder, da det tidsmæssigt også er hurtigt at tilberede. Og det er ikke fordi jeg ikke vil bruge tid på mine hunde, men fordi jeg netop så har mere tid til træning m.m.

 

MVH Kim

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med et amerikansk tørfoder.

 

Amrikanerne har nemlig en god lovgivning, hvad angår dyrefoder. Derudover er deres forsikringslovgivning skruet sådan sammen, at er foderet dårligt, da kan det blive dyrt for producenten.

 

Vi fodrer også med foderet i hundepensionen af den grund, at bummelummet er af en sådan kvalitet så det er lige til at tage op.

Dette er også et godt tegn på, at det bliver udnyttet.

 

Desuden kan vi se på hunde der kommer i en dårlig foder stand (primært dårlig pels) at de efter et 14 dages ophold er en helt anden hund at se på (læs mere sund).

 

Jeg kan li at fodre med tørfoder, da det tidsmæssigt også er hurtigt at tilberede. Og det er ikke fordi jeg ikke vil bruge tid på mine hunde, men fordi jeg netop så har mere tid til træning m.m.

 

MVH Kim

 

 

Må man høre, hvad det hedder?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer begge hunde med 2/3 hjemmelavet og 1/3 RC hypoallergenic - det fungerer de godt på - deres maver er stort set aldrig i uorden ... eneste problem er, at det er lige lovligt fedt for dem - men når jeg har brugt den sæk tørfoder jeg har gang i nu kommer de over på RC-hypoallergenic-fedtreduceret - så håber jeg, det passer bedre til dem ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki får Olivers Large Breed Start, og det fungerer hun fint på :-D Begyndte med Olivers, fordi det er mig bekvemt (min bror forhandler det ;-)) og er fortsat, fordi hun trives.

 

Derudover får hun næsten hver aften råt :mums: :mums: i form af, kraftben, osse buko, kylling, grisehale o. lign. Dette er nu mest for hyggens skyld - og for bestikkelsen :oops: Har fra flere hørt, at det ikke er godt at blande tørfoder og råt, som jeg gør :???: men så længe hun trives på kombinationen, bliver jeg ved :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...