Hop til indhold

Når hunden er nye steder henne...


ridiger
 Share

Recommended Posts

Jeg Har lagt mærke til at når Bubber er med steder som han ikke har været før, går han ikke rigtigt rundt og snuser.

Hvilket undrer mig meget, da jeg altid har troet, at med alle de nye dufte ville snuden ikke blive løftet fra jorden.

 

Men han går normalt med hoved oppe. Også er det jeg tænker, for han overhoved noget ud af, at komme nye steder henne, når han ikke går og snuser rundt omkring :confused:

 

Eller bliver han stadigvæk mentalt træt og virker det bare med at han ser nye ting :confused::confused:

 

Er der nogle som har et bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på at din hund får masser ud af at komme ud og se/opleve nye steder. Hvad der trætter hunden mentalt er nok lidt forskelligt fra hund til hund. Min unge vovse bliver træt når han har skullet bruge sin næse, så et lille spor, søge godbidder eller søge efter hans legetøj er effektivt til at gøre ham træt. Når vi går tur nye steder synes jeg tit heller ikke han går voldsomt meget med snuden i jorden og så er der andre gange hvor han snuser hele tiden og jeg venter og VENTER:blink: rigtig mange gange undervejs.

 

Nu er fært og dufte jo ikke kun nede ved jorden, det er jo også en af de ting man kan frustreres over nogle gange når man går spor med sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige pænt træt. Jeg plejer at gå en tur på ½ time om morgnen, hvor han for lov til at læse avisen i sit eget tempo og lidt fodersøg.

 

Når jeg kommer hjem går vi i 1 times tid også med enten fodersøg eller kontakt øvelser. Som jeg fik af Gitte Jønsson (adfærds konsulent)

 

Nu er det desværre sådan at jeg ikke kan slippe Bubber løs, Så jeg bruger en flexline i hverdagen.

 

Jeg har en sporline som jeg bruger når jeg tager ug på Kalvebod Brygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...