Hop til indhold

Passer hvalp


Rebi
 Share

Recommended Posts

Hej.

En lille hemmelig drøm at få en hund nr. 2 - men tid og økonomi er ikke til det

Så kommer min søde hundepasser og nabo med en lille ny hvalp - “ vil du være med”?   Hun er enlig - og jeg springer i med begge ben

“jo jeg skal nok passe mens hun arbejder ( kun et par timer dgl) og hvis hun ellers skal noget”  mit ønske opfyldt - ingen ekstra udgift osv

Men det er et mareridt.  Vi er 2 på fuldtids arbejde mens den er her. Ud over de almindelige hvalpeting er min 2 årige hund ( samme race) helt vild med den lille. Så det foregår i fuld fart gennem stue og op og ned i sofa - kaos kaos.  Så det blir et rooooolig nu hele tiden - holde den ene i armene osv osv.  Som vi kan se det er de lige “gode” om det.  Den lille er jo også hurtigt henne hos den voksne og bide den i ører o.l

Vi aner ikke hvordan vi skal gribe det an.  Når menneskemor kommer og henter efter nogle timer er det total nedsmeltning.

Desværre  er der ikke rigtig noget hjælp at hente hos menneske hvalpe mor.  Men husker da også at der er meget andet at gøre, med renlighed, alene hjemme træning osv

 

gode råd søges.  Vi skal passe ca 9 arbejdstimer ugl. Plus det løse - indtil videre

ønskedrømmen er jo at hundene blir bedste venner, så vi kan passe hinandens hunde

 

 

 

 

 

Redigeret af Rebi
Link til indlæg
Del på andre sites

Start med en god tur ude så hundene er trætte, inde  sætter du så en af hundene i snor og bed den lægge sig;) hold den roligt i snor og ros når den er rolig, overfalder den anden må den også i snor, det kan være godt at give dem et tyggeben hver;) det handler om at lære hundene at inde slapper vi af, leg er udendørs;) 

Redigeret af Alfen
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...