Hop til indhold

Hvalpen bider..


Gæst GyldenNala
 Share

Recommended Posts

Gæst GyldenNala

Vores Nala er 8½ uge, og vi hentede hende lige i søndags.

 

Hun er ret go til renlighedstræningen, har kun haft ganske få uheld. Men vi har et problem med at hun bider. Både i os og i vores ting.

 

Vi kan nogenlunde håndtere at hun bider i os.. Vi rejser os og går og så roser vi hende når hun bider i hendes legetøj i stedet. Vi er også opmærksom på at hun ikke bliver stresset for meget så hun bliver overstadig, for vi tror måske det mest er der hun bider os.

 

Men vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal vænne hende af med at bide i andre ting? Vi har prøvet med en vandsprøjte ting - det virkede ikke og jeg synes også det er en dårlig ide. Vi har prøvet med NEJ - men hun forstår ikke nej (det er vi så ved at prøve på at lære hende).. Vi har prøvet af aflede hende, og det virker bare slet ikke.

 

Har I nogle gode råd til dette? Vi kan jo ikke flytte sofaen og væggen bare fordi hun bider i det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Fjern hende fysisk fra sofaen hvis det er den hun bider i, og giv hende noget andet hun godt må bide i.

Tager hun fat i jeres fingre, så stik fingeren ned bag på tungen så hun får brækfornemmelser. De lærer hurtigt at det er ubehageligt at bide i jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når aslan bed i os, havde vi altid en tyggeben vi gav i munden istedet.

 

Når han bed sagde jeg nej - gave han tyggepinden. Det virkede fint for os.

 

 

Jeg ved ikke lige hvad med inventaret, da vi kun har haft problemer med det mens han var alene.

 

Men noget jeg har hørt skulle virke, var at fange hendes opmærksomhed LIGE INDEN det går galt og så guide hende videre til noget legetøj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala

Jeg synes det går nogenlunde med det i dag. Vi skal bare lidt ops på at hun altså lige pludselig bider i skoene i stedet for legetøjet.

 

Hun får dog sådan nogle "flip" indimellem, hvor hun bare bider løs og slet ikke er til at drive væk. F.eks. to gange i dag hvor vi har været ude, er det endt med at hun har bidt i mine støvler og ikke er til at få væk. Det lykkes dog anden gang, men det tog sin tid. Jeg overvejer lidt om hun måske bliver for overgearet og derfor begynder på det?

 

Hun har fået noget nyt legetøj i dag, som hun godt kan li at gnave i. Det virker ret okay.. Desuden gav jeg hende en tyggepind efter 1. gåturs "flip".. Jeg holdte i den ene ende mens hun spiste den, det fik hende også til at falde ned..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej GyldenNala

 

Glædelig jul og tillykke med jeres hvalp.

 

Da vores Totte var lille hvalp bed hun også rigtig meget i os og i vores ting, jeg har derfor købt en "gå væk hund" hos dyrehandleren og lige givet det et spøjt på de vægge som hun bed i og det virkede.

 

Hvis vores hund bed i os så kom jeg med høje pivelyde, gerne prøv at efterligne deres egen pivelyd hvilket gjorde at hun stoppede og ligesom tænkte hvad var dog det og så roste jeg hende.

 

Nå hun blev rigtig slem så var det en finger bagerst på tungen så hun får den kast op fornemmelse og så skulle hun nok stoppe.

 

Du kan også bruge to klap i hænderne (gerne højt) og så en høj lyd når du tager din hund i at bide i genstande gerne efterfulgt af et nej og så ros hunden.

 

Rigtig held og lykke...

 

Hilsen Tottes mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala
Hej GyldenNala

 

Glædelig jul og tillykke med jeres hvalp.

 

Da vores Totte var lille hvalp bed hun også rigtig meget i os og i vores ting, jeg har derfor købt en "gå væk hund" hos dyrehandleren og lige givet det et spøjt på de vægge som hun bed i og det virkede.

 

Hvis vores hund bed i os så kom jeg med høje pivelyde, gerne prøv at efterligne deres egen pivelyd hvilket gjorde at hun stoppede og ligesom tænkte hvad var dog det og så roste jeg hende.

 

Nå hun blev rigtig slem så var det en finger bagerst på tungen så hun får den kast op fornemmelse og så skulle hun nok stoppe.

 

Du kan også bruge to klap i hænderne (gerne højt) og så en høj lyd når du tager din hund i at bide i genstande gerne efterfulgt af et nej og så ros hunden.

 

Rigtig held og lykke...

 

Hilsen Tottes mor

 

Tak for dit indlæg. Har prøvet det med pivelydene, men det gearer hende bare mere op.. Men vil prøve det med høje lyde når jeg ser hende bide i noget, og så håbe det virker..

 

Glædelig jul.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala

Hvordan får vi hende gearet ned igen, når hun f.eks. går amok med at bide i støvler og bare ikke vil stoppe lige meget hvad vi gør? Nogen gange hjælper det at sætte sig ned på gulvet med hende og så lege lige så stille.. Andre gange gearer det hende bare mere op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst oOBølleOo

Heej jeg har en hvalp på næsten 6 måneder. og han bider rigtig hårdt og knore hvis vi kommer for tæt på hans kødben. første gang han gjord det var D.24 Dec 08. og han havde aldrig gjordt det før. men hvad gør jeg for at vende ham af med det:roll:

M.V.H Rikke Christensen

Link til indlæg
Del på andre sites

Heej jeg har en hvalp på næsten 6 måneder. og han bider rigtig hårdt og knore hvis vi kommer for tæt på hans kødben. første gang han gjord det var D.24 Dec 08. og han havde aldrig gjordt det før. men hvad gør jeg for at vende ham af med det:roll:

M.V.H Rikke Christensen

 

Jeg har læst at man kan prøve at give ham noget i bytte i stedet for.. Noget han syns er mere lækkert end hans kødben..

Så lærer han at godt må slippe sit kødben, for han får jo noget andet lækkert i stedet for, og så forsvarer han ikke sit kødben på samme måde..

 

Jeg har ikke selv prøvet det da vores 5 1/2 måneders hvalp godt vil lade os tage hendes kødben..

De første par uger brugte jeg meget tid på at lære hende at jeg godt måtte tage hendes tyggepinde og hendes mad.. Plus at når hun spiste stak jeg hånden ned i hendes madskål, for ligesom at lære hende at det måtte jeg godt.. Og det har virket fint.. Hun kigger bare op på mig når jeg tager hendes mad fra hende mens hun spiser (hun får det selvfølgelig med det samme igen) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julle1975

Vores tæve er 5 mdr og hun har det også med at bide i fingre, men når hun gør det siger jeg AV når hun gør det og så stopper hun med det samme.. Moderen napper dem i nakkeskindet når de bliver for grove og hvis man så siger av med en bestemt tone, så stopper det med det samme.. Hvad angår med at bide i ting, så skal man lege bytteleg.. Man taget et stykke af hundens legetøj som det holder meget af og så skal man få hunden hen til sig og række ud efter det som hunden absolut ikke må lege med mens man række den sit ynglings legetøj.. Det virker i hvert fald herhjemme, så nu er det hendes eget hun leger med og bider i..

 

Tillykke med hvalpen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Heej jeg har en hvalp på næsten 6 måneder. og han bider rigtig hårdt og knore hvis vi kommer for tæt på hans kødben. første gang han gjord det var D.24 Dec 08. og han havde aldrig gjordt det før. men hvad gør jeg for at vende ham af med det:roll:

M.V.H Rikke Christensen

 

Vores gjorde det også på et tidspunkt, og intet lækkert kunne lokke ham fra det. Vi begyndte så på at holde kødbenet mens han spiste af det - så han kunne se at vi ikke ville prøve at tage det fra ham.

Det har virket, nu er han helt tryg ved at ligge med sit kødben og vi kan også sagtens fjerne det/flytte det hvis vi vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...