Hop til indhold

Møghvalp, dumme mennesker og én mistede livet.


Gæst Must love dogs
 Share

Recommended Posts

Gæst Must love dogs

Ah der udspillede sig noget af et drama her på gården igår.

 

Min svigerindes 6 månedes hvalp fik nakket en af mine høns :( Hønsene er frie til at gå ud og ind som de vil hele året rundt, hvis det er koldt holder de sig inde. Men igår var det næsten som mildt forår, så de var gået ud...

 

Jeg blev så tilkaldt og der stod min svigerindes datter på 9 år og holdte hvalpen, mens der lå en af mine høns skambidt på jorden. Så måtte vi jo finde øksen, det tog lige 5 min ihærdig søgen og så var den sløv, så måtte vi lige slibe den først, før vi kunne få aflivet den stakkels høne :(

 

Både kæresten og jeg havde det dårligt med at aflive den, det er kun hyggehøns og vi har kun 6 nu 5 gamle høns, som vi nyder at se gå rundt på gårdspladsen, desuden er de vant til hunde. Nå men hovedet røg af og hunden blev bundet og de sidste 5 dødforskrækket høns vendte heldigvis langsomt hjem til hønsehuset igen.

 

Ungerne render og leger og da jeg efter en lille time lige kikker ud da de kommer løbende, ser jeg pigen giver hunden et spark som velkomst,.... hva´sgu? :evil: Jeg spørger hvorfor hun er ond ved hunden og hun forklare at da den bed hønen, fik hun ikke skammet på hunden, så det var derfor den lige fik et spark nu... jesus :roll: Ej siger jeg, hvis du absolut skal sparke din hund for at bide hønen, så skal du altså gøre det pronto ikke 1 min senere. Men hvis du vil ha´en god hund, og et godt forhold til den så skal du altså ikke være hård ved din hund. Nå det virkede heldigvis som om hun forstod (det er så ikke første gang jeg har fat i hende ang. hunden)

 

En halv time efter kommer min svigerinde så og henter hunden, hun taler rigtig pænt til den,... men om hvor heldig den var at hun ikke var tilstede ellers.... OMG tænker jeg.... igen :roll: Nå men hun håber at den har lært noget af hændelsen :confused: så den ikke tager flere høns.

 

Nå men nu sidder jeg her, og tænker one down five to go, samtidig er jeg også nervøs for om hvalpen bider flere høns, så er dens liv også i fare for en aflivning. Det hvalpen har brug for er lidt træning i at lade hønsne være i fred, men det tror jeg ikke den får desvære.

 

Pyh det blev vist langt :mrgreen:

 

Billede af hønsetyven, uskyldig ser hun ud.

[ATTACH]4764[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...